Erat bästa insektmedel. (Sammanslagen)

Sv: Erat bästa insektmedel. (Sammanslagen)

Jag gör egen. Det är fjärde året vi använder det och det funkar bra. Timjan, vatten och grönsåpa. Väldigt enkelt, billigt och inga konstgjorda medel.

Flugmedel för känslig häst (Sammanslagen flugmedelstrådar)

Någon som vet ett bra flugmedel för känsliga hästar?

Flugmedel som FUNGERAR?

Vet ni något BRA flugmedel som fungerar?
Helst inte en massa "farliga" ingrediensser...

Är eget bra? Hur gör man det?

Sv: Flugmedel för känslig häst

Kill Itch! Väldigt bra, ser ut som vanlig hud lotion som du smörjer in! Suyper bra om hästeen dessutom har lite eksem och kliar sig!

blir inte det jättekletigt och äckligt?? :crazy:

tänkte mest på nån spray... dom kliar sig inte, Men dom reagerar allergisk på många flugmedel....

Okej. Visst blir det lite kletigt, men bra är det!

Annars finns ju R89, eller vad det nu heter. De funkar väldigt bra. Flystar Häst är oxå bra. Min häst är väldigt känslig och dessa funkar väldigt bra!

jag kan ju inte kleta in hela hästarna, då får jag ju stå och spola dom varje kväll.... :p

RB 86, vad är det i det? Luktar det citron? Ena hästen tål nämligen inte citronella öht.. :crazy:

Jag missuppfattade det. Trodde att den kliade sig pga flugor och knott!

Ja det är det som luktar citron. Men Flystar är ganska neutral och är verkligen bra. Finns på lantmännen, granngården, vet jag!

Nä visst kan du inte smörjka in hela hästen i det. Men om man skall ha det på t ex speciella delar är det super!

Sv: Flugmedel som FUNGERAR?

switch tkr jag funkar, och man behöver inte ha på den varje dag heller då en dosering räcker i ca 6 v tror jag

det låter ju sjukt kletigt. :p

dorinda, tycker det är svårt att få det bra. Sen vill ju inte oljor lösa sig i vatten heller. har testat men det var mindre lyckat.

måste ju finnas något att köpa som inte är så tufft mot huden? :confused:

Sv: Flugmedel för känslig häst (Sammanslagen flugmedelstrådar)

Jag har inte haft några problem med att oljorna inte löst sig i vatnet.
Det är inte jättebra men lika bra som dom på marknaden men framför allt, mycket billigare.

Flugmedel igen...

Är det någon som vet om "Coopers Fly Repellent Plus" är samma sak som det gamla "Chevalet" (som inte längre får säljas i Sverige)? Jag tycker att Chevalet var helt överlägset mot andra flugmedel och försöker spåra något liknande utomlands.

Ja visst kan du det! Det ör inte ett dugg stark för hästarna,dessutom stoppar det klåda! Testa det, dyrt men bra!

Har hört att häst deo ska vara bra, det är ett naturläkemedel, ska även vara bra mot fästingar. Fast tyvärr innehåller det citronella. Har inte testat det själv på någon utav mina hästar men har hört att det har pratas om det.

mamma kom hem med en bremsenblocker från effol nu, så ska testa den. luktade lite tjära tycker jag.

Tjära gillas inte av flugorna, så den kan nog ha effekt.

Tjära kan dock, precis som många andra flugmedel, vara kletigt.
Hästdeo funkar bra, RB86 funkar bra. Hästarna blir randiga :crazy: MEN det funkar bra.

Ju kletigare, desto bättre effekt?

Känsliga donnan här tål Näckens insektsmedel, och Näckens BromsBroms. Båda är dock knepiga få tag i.

Sprayat på henne Equimins sommarspray idag (måste ju se om det är så himla suveränt som alla säger). Inga bulor/bubblor än iaf, men får nog återkomma imorgon med definitivt svar, men hon verkar tåla det iaf.

Liknande trådar

Hästvård De värsta plågorna på sommaren brukar ju vara knott, fästingar och eventuellt broms. Dörför görs ju också de flesta insektsmedel för...
Svar
4
· Visningar
1 307
Senast: Totola
·
N
Hästvård Har sett att det redan finns många trådar om detta men ingen om allt så jag tänkte att jag kan ju skriva en egen... Vitlök läste jag...
Svar
2
· Visningar
928
Senast: Nengirl
·
L
Hästvård Nu är sommaren på väg, och det är dags att ladda upp inför eksemsäsongen. Det här blir min första sommar med eksemhäst, och jag blir...
Svar
17
· Visningar
1 259
Senast: Illuzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka