Erat bästa insektmedel. (Sammanslagen)

Sv: Erat bästa insektmedel. (Sammanslagen)

MEN MOT BROMSAR???? Jag bor i Skåne och hästen och jag blir GALNA och ridning med bock-spark:ande mot broms är inte så behagligt... Igår hade vi en hel svärm trots mängder av RB86 (som iofs inte är till för just broms) och fick panikspringa ifrån dem....

Är smått desperat...

Annika_38 -funkar ditt recept mot broms?

Tacksam för tips!

/krax
Har precis samma problem! De är många och stora som hus i år! :eek: Väntar nyfiknast på svar... :crazy:

Det som funkat mot broms hos oss är Equimin Sommarspray och Effol Bremsen Blocker (klart effektivast är den sistnämnda). RB86 och andra "mildare" medel funkar inte alls. Men med Effols BB blev hästarna fria från ALLT som flyger.

Krax - ledsen att behöva meddela det, men under många års provande av i princip ALLT, dyrt som billigt, så.. Bromsen biter bara installning och ridning nattetid på =/

Dock inte provat bremsen blocker. Funderar på det, men varför skulle det funka när allt annat inte skulle fungera? *luttrad* Har ju lagt ut många tusen kronor på insektsmedel liksom (2000 kr bara i år..)

Men, dend ag jag hittar något som funkar - då ska jag köpa ett helt lager, oavsett hur dyrt det är *drömmer*

Hm... då kanske jag skall bita ihop och satsa på Bromsblockerare iaf. Just nu går det inte att rida annars (tja, enbart snabb trav och galopp isf). Är bara så oerhört fattig just nu... suck. Men om det hjälper så är det inget att välja på.

Kan inte svara på om det hjälper mot Bromsen.
När vi började med detta "hopkok" förra sensommaren så fanns det just inga broms, och jag har inte sett till några nu heller.
Får väl återkomma när de dyker upp.
Men, det är väldans effektivt mot flugor och mygg i alla fall, och HOPPAS , knotten.

Jag köpte det igår (Absorbine Ultrashield) och sprejade på hästarna. Man ska spreja två dagar i rad och sen cirka var fjortonde dag. Vi får väl se om det "håller" i 14 dagar, men hittils är resultatet helt OUTSTANDNING :banana::banana:

Inte en mygg på hästarna och dom går helt lugnt och betar. Jag har provat ALLT och inget annat medel har gett sånt resultat:D Det är nog rätt giftigt :eek: men det funkar verkligen. Så jag kommer nog att fortsätta använda det trots gifterna... Ska fara imorgon och hamstra några flaskor :D.

Senast ändrad av en moderator:

Ultrashield är inte giftare än switch. Det är permetrin (= samma beståndsdel som switch består av), samt pyretriner. Och nåt mer jag glömt.

Livstids slaktkarens på det i Sverige btw.

Intressant är att det dock från tillverkaren sägs ha upp till 5 dagars effekt, undrar hur det blev 2 v i Sverige? Fast 5 dagar är bra nog om det fungerar!

Jag kikade på det, men strök det iaf tillvidare då det är permetrin i. Dels tål inte fbldonnan det (de andra två tål dock permetrin) och dels för att switch här har NOLL effekt. Kompisen har dock köpt och får agera försökskanin, så får vi se om jag provar ändå vad det lider =)

jo..gifter..
man får väl se det så här; spreja gift som säkert inte är nyttigt men iaf (förhoppningsvis) är testat och inte ger bi-effekter, eller låta hästarna st bland mygg och insekter som bevisligen plågar dom, irriterar ögonen, kliar, biter och är allmänt jobbiga..

pest eller kolera, men jag välger nog giftet. :crazy:

Ja, fast switch har jag också använt... helt utan resultat :crazy: Känns verkligen som att kasta pengarna i sjön... Jag tror inte heller på detta med 14 dagar. Men om det funkar 3, 4 eller 5 dagar så är det ju helt "otroligt", om man jämför med allt annat man provat genom åren.

LÅNAR
Läste nyss på nätet om någon ny produkt som håller borta mygg OCH BROMS.
Läste det på www.viivilla.se
Säljs på Claes Olsson, (var ganska billigt också)
Någon som har lust att kolla vad det innehåller, kanske inte är lämpligt för djur.

Länka till själva artickeln istället? Jag hittar bara uterum..lite svårt att bygga om hela hagen till ett inglasat uterum för att slippa mygg..:D

Mackan: Sett Effol på Citygross (i Hyllinge iaf)

:rofl:
Ok, problemet är att jag inte är så bra på det här med datorer...
Ska be vuxna dottern imorgon när hon kommer hem, hon kanske kan hjälpa mig.

OK... annars kan du gå in på sidan med artickeln, högerklicka, välj ''egenskaper'' och URL , markera och kopiera:P Brukar fungera på sidor där webadressen inte ändras fast att man klickar på länkar..

htpp://www.viivilla.se/marknadsnytt.asp?mode=showArticle&articleiel=3534

Funkar den då?

Ok, sorry.
Gös så här då:
Googla HBB ANTI Mosquito Spray (kommer på "andra" plats)

Har "klistrat" in denna"

Hot Brands Business AB lanserar i vår ett par nya produkter mot mygg och fästingar.

De nya produkterna är:
HBB ANTI Mosquito Spray
Vår spray, 125 ml, som är verksam mot mygg, knott, fästing och broms innehåller det mycket väldokumenterade ämnet ICARIDIN.
Omfattande studier visar att ICARIDIN har god effekt (8 timmar mot mygg, 4 tim mot fästing) och är dessutom skonsamt mot huden. Luktfri och oparfymerad.
Bör ej användas av barn under 3 år. Innehållsdeklaration: Aqua purificata, 1-piperidinecarboxylic acid 2.(2-hydroxyethyl) -1 methylpropylester, ethanol, glycerol.
Konsumentpris 79 kronor

HBB ANTI Mosquito Roll On
Ett 60 ml stift som har exakt samma egenskaper som vår HBB Mosquito Spray.
Konsumentpris 59 kronor

HBB Mosquito Click
En italiensktillverkad artikel som genom piezoelektronik snabbt får ned svullnaden från bett från myggor, bromsar, getingar och andra insekter.
Efter en 5-10 tryck direkt mot bettet försvinner klåda och svullnad redan efter ett par, tre minuter. Magnifikt!
Godkänd för barn från 6 mån. Ej allergiframkallande.
Konsumentpris 79 kronor

Preparaten finns nu ute på marknaden, exempelvis i samtliga Clas Ohlson-butiker.

Liknande trådar

Hästvård De värsta plågorna på sommaren brukar ju vara knott, fästingar och eventuellt broms. Dörför görs ju också de flesta insektsmedel för...
Svar
4
· Visningar
1 307
Senast: Totola
·
N
Hästvård Har sett att det redan finns många trådar om detta men ingen om allt så jag tänkte att jag kan ju skriva en egen... Vitlök läste jag...
Svar
2
· Visningar
928
Senast: Nengirl
·
L
Hästvård Nu är sommaren på väg, och det är dags att ladda upp inför eksemsäsongen. Det här blir min första sommar med eksemhäst, och jag blir...
Svar
17
· Visningar
1 259
Senast: Illuzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka