Erat bästa relationsråd

strawberrysylt

Trådstartare
Efter att jag gifte mig har folk grattat och kommit med några relationsråd, har varit kul att höra från dem som varit gifta länge tycker jag.

Ifall ni skulle ge ett eller några få råd kanske något ni själva fått eller som ni kommit fram till av erfarenhet, vad skulle ni ge för råd?
:)
Och har ni något råd ni fått som ni inte alls står bakom?
 
Efter att jag gifte mig har folk grattat och kommit med några relationsråd, har varit kul att höra från dem som varit gifta länge tycker jag.

Ifall ni skulle ge ett eller några få råd kanske något ni själva fått eller som ni kommit fram till av erfarenhet, vad skulle ni ge för råd?
:)
Och har ni något råd ni fått som ni inte alls står bakom?
”Somna aldrig osams” är ett råd man hör ibland. Det är ett rätt dåligt råd, tycker jag. Snarare - är ni mitt i ett bråk och det är sent, gå och lägg er istället för att försöka reda ut det när båda är trötta och arga. Sov på saken istället, nästa morgon känns det kanske annorlunda.
 
”Somna aldrig osams” är ett råd man hör ibland. Det är ett rätt dåligt råd, tycker jag. Snarare - är ni mitt i ett bråk och det är sent, gå och lägg er istället för att försöka reda ut det när båda är trötta och arga. Sov på saken istället, nästa morgon känns det kanske annorlunda.

Det är ett bra råd tycker jag! Man vet faktiskt inte om båda vaknar efter natten.....!
 
Fast nä, sova tillsammans är ju en av höjdpunkterna med att ha en partner. Vem vill gå och lägga sig ensam varje kväll när man är tillsammans?

Dessutom, vem har råd med ett extra sovrum för att kunna sova isär?
Jag vill absolut sova ensam, mysa innan man ska sova - gärna!

Ganska många har råd med det, flera av dem jag tipsar i alla fall 😁
 
Jag vill absolut sova ensam, mysa innan man ska sova - gärna!

Ganska många har råd med det, flera av dem jag tipsar i alla fall 😁
Har ni varsin dubbelsäng då, eller är det mys i en trång 90-säng och sen tassa ensam över till sitt eget rum?

Nog för att det kan vara bra med en extra säng i ett annat rum om nån har hosta en natt eller så, men aldrig i livet som permanent lösning (skulle jag tycka!).
 
Har ni varsin dubbelsäng då, eller är det mys i en trång 90-säng och sen tassa ensam över till sitt eget rum?

Nog för att det kan vara bra med en extra säng i ett annat rum om nån har hosta en natt eller så, men aldrig i livet som permanent lösning (skulle jag tycka!).
En dubbelsäng i ett sovrum och en mindre i ett annat ett sovrum.

Vi går och lägger oss vid olika tider, jag har svårt att somna och han snarkar 😒 Men tycker också mycket om att ha en egen läggningsrutin och att få vakna själv i lugn och ro. Ser ingen poäng med att sova i samma rum.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
15 300
Senast: Mineur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 953
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
44 667
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
584
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • WE-tråden
  • Föl 2020

Omröstningar

Tillbaka
Upp