Era veckomatsedlar

Andromedae

Trådstartare
Jag vet att det är många här som skriver veckomatsedlar, och också att vi har haft en tråd om just veckomatsedlarna förr. Den hittar jag dock inte, så jag hoppas att ni kan dela med er av era listor här istället!

Så, vad blir det till middag i veckan? ;)

Vi har bara hunnit med två dagar ännu;
Måndag blir det äta ute
Tisdag blir det pasta med hemgjord pesto vi har liggande i frysen, och rökt fläsk stekt i tärningar :) Hur gott som helst!

Måndag: Tofu Tikka Masala
Tisdag: Sötpotatissoppa med lime (tack buke, den har jag hittat här)
Onsdag: Göttfärssås med pasta (och någon form av grönsaker till. Kanske råriven morot och zucchini? Eller måhända något picklat?! Behöver tänka på det)
Torsdag: Sallad (sort inte bestämd, något med avokado iaf)
Fredag: Tortillapaj
Lördag: Bortbjudna, så inte mitt problem.
Söndag: Rispappersnudlar med dipp

Vilken fantastisk tråd! Gör alltid veckomatsedel och ibland tryter inspirationen, då brukar jag kolla buketrådar :D

Mån - Kycklingkebab med ris
Tis - Kikärtscurry med halloumi
Ons - Rostbiff och hasselbackare
Tors - Rödtungerullader med pressad potatis
Fre - Spaghetti med köttfärssås
Lör - Kycklingfilé med spenatsallad och parmesan
Sön - Pasta med skinksås

Måndag: Stek med någon göttig sås och potatis
Tisdag: Röding, potatismos och pepparrotssås
Onsdag: Spenatsoppa
Torsdag: Hemmagjord kebabrulle
Fredag: Kycklinggryta med ris
Lördag: Fläsk, potatis och löksås
Söndag: Lövbiff med pommes och bea

Svennebanan!

Mån Kikärtsoppa

Tis Ungarna har konsert förmodligen sojakorv med bröd eller nåt i farten

Ons Indisk linssgryta med ris

Tor Turkisk linssoppa. Pannkakor till barn.

Fre Dumplings och vietnamesiska vårrullar (födelsedag)

Lör Tacos med linsröra, guacamole, ananassalsa mm

Sön Linsröra och rester från lördag i stekpannebröd

Måndag Nudelwok med blandade grönsaker och chasewnötter
Tisdag Minestronesoppa
Onsdag Ceasarsallad
Torsdag Wraps med grillade grönsaker, halloumi och hummus

Må Bulgursallad med kanelröra, apelsin och fänkål. Arlas recept, favorit i repris.
Ti Jordärtskockssoppa
O Stekt strömming med potatismos
To oklart, möjligen morotssoppa med ingefära. Eller så blir det helt enkelt utelunch.
F Lasagne. Paolo Robertos recept med mozzarella och parmesan. :d
Lö - Sö ytterst oklart

Tors - Rödtungerullader med pressad potatis

Nu blir jag nyfiken! Hur funkar det där? Nu äter jag sällan rödtunga, men jag skulle inte vara säker på att det ens finns rödtunga en viss bestämd dag i fiskbutiken och än mindre säker på att det finns till ett pris jag har lust att betala. Dagspriset på fisk kan ju variera väldigt mycket.

Men du bara helt kallt bestämmer i förväg att du ska äta en viss fisksort en viss dag?

Nu blir jag nyfiken! Hur funkar det där? Nu äter jag sällan rödtunga, men jag skulle inte vara säker på att det ens finns rödtunga en viss bestämd dag i fiskbutiken och än mindre säker på att det finns till ett pris jag har lust att betala. Dagspriset på fisk kan ju variera väldigt mycket.

Men du bara helt kallt bestämmer i förväg att du ska äta en viss fisksort en viss dag?

Vi har ingen fiskdisk i "min" affär så jag beställer för avhämtning av ett företag som säljer från isländskt vatten. Köper olika sorter i hyfsad mängd, styckfryst och riktigt fin tinad!

Inget planerat. Funderar på pasta med bacon och gräddsås imorgon. Sen ska jag till mamma och där har jag önskat pölsa. Borde äta fisk en dag med..

Jag har nyligen börjat matplanera, så jag har faktiskt en veckomatsedel.

Må: Tomatsoppa med parmesan, bröd
Ti: Något med köttfärs som jag tog ut ur frysen i morse. Det ska bli middag och matlådor.
Ons: Chevrepaj med rödlök och oliver
To: Majskyckling med rostade rotsaker
Fre: Laxpasta med saffran eller torskrygg med hollandaise och sparris.
Lö: Någon risotto, förmodligen svamp eller sparris. Eventuellt ska jag häda och servera något till risotton, men det beror på hur hungriga vi är.
Sö: Blomkålssoppa med rostad vitlök och basilikaolja, bröd

@Sleepy Definitivt! Och utan att skämmas. Men oftare att jag äter tisdagsmaten på onsdag och torsdag också, för att det är gott och för att jag har rester över som jag inte ids frysa in eller som inte blir gott att frysa in. Skulle jag hålla mig till den ursprungliga veckoplaneringen denna vecka (den håller än så länge) så blir hela helgmaten favoriter i repris från tidigare i veckan.

Mån: tomatsoppa
Tis: kyckling med ädelost, valnötter, granatäpple och ris
Ons: gratinerad blomkål, bönbiffar och zucchini/tomat-fräs
Tors: nockerl (typ pasta) men har inte bestämt vad jag ska ha till ännu

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
175
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 651
Senast: Takire
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 430
Senast: Raderad medlem 149524
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
431
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama