Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Din häst är som vanligt riktigt härlig!

*kl*

Var på kick off/banhoppningsträning förra helgen. Man fick först rida en runda, sedan fick man kommentarer utav tränaren, och efter det rida om några språng eller kanske hela.

Detta är min första runda som är filmad. Jag är nästan glad att det blev som det blev i kombinationen då problemet tidigare har varit motsatt, att hon har sprungit på. Nu fick jag istället långt då hon stod emot så mycket, och det var jag ju inte riktigt beredd på... :o
Jag hoppade sedan om de tre sista hindena, och då blev allt så bra det bara kan bli!! :love:

Filmen är delad i två, hoppas ni överlever det..... :D

Del 1

Del 2

Ha på ljudet så kommer ni att höra pappas fina kommentarer....... :p

Diana

Haha min älg är alltid så charmig ;-)

Va fint din häst sträckte sig i första kombinationen över B hindret! spolat tillbaka och tittat igen och igen fler gånger =)

Haha du får det verkligen att låta charmigt när du beskriver honom så i alla fall..... :p

Men det är lugnt, min är även kallad kossan så din är inte ensam om att inte vara en häst, hihi...

Jag vet, just det språnget är... Helt underbart!! :love:

Diana

Jo men han både har älgfärg och kan absolut få 7mila kliv som en älg så why not liksom =P

När han löshoppar kör han älgstilen! fattar inte hur han lyckas göra såna fina språng då!

*kl*

Lite OT men.. Tycker ni att jag ser hemskt groteskt stor ut på den lilla indianponnyn? Hon är 154 ca... och jag är 171cm och hon är rätt spe och jag är.. hrm.. lite grövre :o

tack =) Hon har verkligen gått fort fram i hoppningen. :)
Jag har också varit hopprädd och kämpat jätte mkt med min egen häst.
Lillan (varmblodet) har dock hjälpt mig mkt eftersom hon är så tuff och orädd. :laugh:

Ok nu tar jag mod till mig och lägger ut en film från förra träningen.

Hästen är tyskimport med Donnerhall i stammen, och jag har haft jättesvårt att rida honom rätt då jag har fått ändra min ridning helt.
Vi börjar komma en liten bit på vägen, men när det blir galet blir det väldigt galet.
Han blir lätt lång och tappar galoppen, men det är något vi jobbar på. Han har jättelånga bakben och en lång rygg som är svår att få ihop med resten av kroppen. I dressyren är han superseg och varken han eller jag orkar samla galoppen tillräckligt än.

http://www.youtube.com/watch?v=K28hl91jlA4

Vad tycker ni?

Jag tycker inte att det ser ut som att den är riktigt framme för skänkeln?
Hur gammal/utbildad är den och hur länge har du haft den?

Han är elva, jag har haft honom i ett år snart.
När han kom till mig hade det varit struligt med fodervärd osv, han hade totalt tappat livsglädjen och framåtbjudningen, och hade inga ryggmuskler som helst. Vi har ridit i skogen för det mesta, eftersom han inte gillar paddocken lika mycket. Bara för att få honom pigg.

Jag har jättesvårt att rida honom på bana, då jag tycker det är svårt att få fram honom utan att det blir långt och springigt. Några tips?
Tycker också det är svårt när han är så seg i rörelserna - så som han hoppar hindren nu hoppar han även vid löshoppning - alltså typ upp-fram-ner, och det blir liksom inget tryck i honom.

Det kan ju bero på mig som rider hästen för första gången.

Men som sagt, han ska besiktas....

jag tycker det är svårt att få fram honom utan att det blir långt och springigt. Några tips?

Precis det jag menar, det finns liksom inget "bra svar" för skänkeln. Med den historia du nämner skulle jag gissa att det delvis är en styrkesak, men jag tycker också att den ser ganska bekväm ut? Alltså att du får jobba ganska hårt för att det ska hända något? Sen ser man när den kickar och surar lite att han finner dig tämligen besvärlig ;)
Jag skulle sätta lite mer tryck i den, kräva mer helt enkelt. Svarar den inte på hjälpen direkt så snabbt en lite starkare hjälp. Du kommer förmodligen få jobba häcken av dig ett tag :) Men det är värt det, när hästen blir lydigare, starkare och mer självgående.
Jag skulle börja med tempot, alltid ett friskt, framåt tempo för att starta motorn bak och hitta tillbaka till framåtbjudningen.

Detta baserat på 6 min film (:o) så du får utvärdera hur väl det stämmer in på er!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 167
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 546
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar