Sv: Era senaste filmer, forts
Haha din beskrivning stämmer helt korrekt på honom (och på mig)
Han är bekväm, men inte fruktansvärt, men vill gärna göra som han vill. Travhoppa till exempel, som är det vi ska göra när han sparkar mot skänkeln, det vill han helt enkelt inte göra.
Det har hänt jättemycket sen i höstas när vi började träna på allvar, men jag själv gick in i väggen i våras och hästen köptes som en "terapihäst" eftersom han inte heller var helt igång och hade tappat självförtroendet. Hade jag mått som jag gör nu, hade vi nog kommit längre.
Framför allt så har jag fått totaländra min ridning, och jag är själv lite bekväm av mig och är van vid att rida hästar som vårat andra sto, där det mer är "känsla" och inte "styrka" som gäller. MEN det är nu jag får lära mig rida på riktigt!!
Men jag faller lätt tillbaka i den där lite smygande ridningen.
Nu i vår när paddocken kommer fram igen har jag tänk jobba mycket med att få honom snabbare i svar från skänkel. Ute är det inga problem, där är han med, men på bana är han gärna seg och slår mot skänkel.
Vårat mål detta år är att få honom stadig i 1m (han är helt annorlunda på tävling, nästan autistisk..) och kanske starta någon klubbdressyr