Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Haha din beskrivning stämmer helt korrekt på honom (och på mig)

Han är bekväm, men inte fruktansvärt, men vill gärna göra som han vill. Travhoppa till exempel, som är det vi ska göra när han sparkar mot skänkeln, det vill han helt enkelt inte göra.

Det har hänt jättemycket sen i höstas när vi började träna på allvar, men jag själv gick in i väggen i våras och hästen köptes som en "terapihäst" eftersom han inte heller var helt igång och hade tappat självförtroendet. Hade jag mått som jag gör nu, hade vi nog kommit längre.

Framför allt så har jag fått totaländra min ridning, och jag är själv lite bekväm av mig och är van vid att rida hästar som vårat andra sto, där det mer är "känsla" och inte "styrka" som gäller. MEN det är nu jag får lära mig rida på riktigt!! :D Men jag faller lätt tillbaka i den där lite smygande ridningen.

Nu i vår när paddocken kommer fram igen har jag tänk jobba mycket med att få honom snabbare i svar från skänkel. Ute är det inga problem, där är han med, men på bana är han gärna seg och slår mot skänkel.

Vårat mål detta år är att få honom stadig i 1m (han är helt annorlunda på tävling, nästan autistisk..) och kanske starta någon klubbdressyr :)

Såg så lugn ut i början och vilket energiknippe han blev sen när hinderna kom! Härligt glad häst!

Såg många krascher på lördagen. Gick han omkull också? Tror jag aldrig sett så många avramlingar på en och samma tävling! Så jag är väldigt nöjd med att jag håller mig till dressyr ;)

Såg många krascher på lördagen. Gick han omkull också? Tror jag aldrig sett så många avramlingar på en och samma tävling! Så jag är väldigt nöjd med att jag håller mig till dressyr ;)

Nä det gjorde han inte, men lite överförsiktig som han är så tyckte han det räckte med att landa bland bommarna en gång... ;)

han är en 06a, reds in 2010, stod vintern 10-11 sen köpte jag honom våren 2011. Så lite efter samt att jag inte lämpar mig riktigt som en stabil och trygg ryttare vid hoppning ;)

Men va spännande att få följa er lite på ett hörn! :) Vad är tanken att han ska bli när han blir stor? Allround typ? :)

Kl
Jag vet inte om min blir hopp ellet ft-häst men hon får vara med här också.
Stolt över lill-apa, första gången hon hoppar överhuvudtaget (även första gången i det ridhuset, kommandon, pisk osv). Hon är inne i växtperiod också (därför travar hon så mycket).
http://www.youtube.com/watch?v=YeuY-KjEGzA

O kolla vad hon gör efteråt ;)

Här kommer en till bebis som jag hoppas ska bli fälttävlanshäst.
Född 2009 e. Elmshorn ue. Quite Easy.

Påbörjad inridning och löshoppning. En liten snutt på tredje gången han löshoppas. Första gångerna förstod han ingenting och travade bara runt och lyfte benen lite extra när det kom konstiga grejer i vägen men denna gång var det riktigt kul :)

http://www.youtube.com/watch?v=hIjxANlIm_k&feature=youtu.be[/url Vad säger ni? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 167
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 546
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar