Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Herregud vilken positiv och glad häst du har, fin oxå för den delen! :-D
Himla kul att se - tack!

Åh men tack! :o Vad glad jag blir!

Var så himla kul för tidigare när vi har löshoppat har han varit ganska så seg.
Han har ju hoppat och så men inte med denna glädjen han hade nu. :laugh:

Filmer sen tävlingen i helgen, årets sista dessutom.

Blåste nått grymt där! Som tur va så hade dom både framridning och framhoppning i ridhus, men han var ändå lite spänd :crazy:

I första klassen va han väldigt jämn, och jag red som jag skulle utan att varken trycka på eller backa honom för mycket. Han skötte det galant och det blev en felfri runda :d
I Andra klassen var han lite väl taggad och spänd. Första hindret går bra men sen drar han iväg lite och till 4an blir det helknas :p Men förutom det så tyckte jag Grålle skötte sig utmärkt. Skönt att avsluta "på topp" :laugh:

90cm
http://www.youtube.com/user/Matildastigsson?feature=mhee#p/a/u/1/uybXBxvqoaM

100cm
http://www.youtube.com/user/Matildastigsson?feature=mhee#p/a/u/0/aUHhkN2U4Xo

Kommentera gärna :idea:

Åstorp :laugh:

3an och 4an i 1m är tydligen titthinder för många hästar?! den mörkblå plankan i 3an förvillar rätt mycket.
Synd att ni kommer i otakt, får ni bara in flytet och kan galoppera på så är det väl inte så tokigt :)
Korta tyglarna lite bara.

Senast ändrad:

Japp det är i Åstorp :D Tycker dom har en väldigt trevlig anläggning och bra tävlingar.

Ja, han har lite svårt att hålla galoppen i vänster svängar och jag vågar inte gå på för mycket med skänkel för då flyger han i luften (oftast :grin: )
Det där med tyglarna har jag blivit tillsagd några gånger, men det är en ful vana. Varför det blivit så vet jag inte :crazy:

Tack så mycket för kritiken :laugh:

Halvt *KL*

Hade varit roligt om ni som sett filmerna sen tidigare tävlingar kunde säga om ni ser någon skillnad på honom, då och nu :d

Min tränare hotade att klippa av mina tyglar i lämplig längd om jag inte skärpte mig, det hjälpte :D

Gillar också Åstorp väldigt mycket, har haft den som hemmaanläggning ett år och saknar det!
Åker på alla deras tävlingar och pay n jump om jag kan. Maria är super på att bygga banor och att sparka en i rumpan när man behöver det :love:

Haha, jag kanske ska skaffa ett par ponnytyglar tills jag lärt mig :D

Jaha, ja jag förstår om du saknar det. Det bästa är ju att dom har tävling nu i januari igen. Ska du dit då? Va du där nu i helgen? :)

Inga tävlingar detta året, bara pay n jump.
Är mammaledig med 8 månaders son så det har inte blivit något tävlande tyvärr.
Är ekonomin i balans så är det högst möjligt med start i Åstorp men med dom nya licenskostnaderna så får vi väl se :/

Jaha, det är synd att det är ekonomin som ev sätter stopp :( Men håller med, det har blivit rysligt dyrt att tävla :crazy::mad:

*KL*

8-åringens första träning sen våren 2010, tyvärr var det bara framhoppningen som dokumenterades... Nu hoppas jag vi håller oss hela och friska så att det kan bli en säsong 2012 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 167
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 546
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar