Era senaste bilder - western

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste bilder - western

Urkella:
Ja det har hänt väldigt mycket här sedan släppet på sommarbetet :)
hehe, ja westernsadel och ridhus är himla käckt att ha :D

Malumbub: Hon har ju fått skor nu så lite har det allt hänt :D Senast jag mätte henne var nog en månad sedan och då var hon 149 fram och 152 bak :)

av vad jag kan se på bild tycker jag det ser ut som att den är för vid och trillar fram eller vad man ska säga.
Eller är det att den för svängd men tippar på först nämna, får vänta på svar från experterna :p

av vad jag kan se på bild tycker jag det ser ut som att den är för vid och trillar fram eller vad man ska säga.
Eller är det att den för svängd men tippar på först nämna, får vänta på svar från experterna :p

det är ju en rundskuren sadel så kanske därför det ser ut som om den tippar framåt.. (?)

ser ut som att du får ett tryck i fram på den. Får du alls in handen under???

Här kommer lite på Kyra :love:

Bild034.jpg

Bild037.jpg

Hur tycker ni sadeln sitter??, lite osäker..

Hela sadeln ser väldigt liten ut. :) Men det ser oxå ut som den är lite smal så att den ligger lite för trångt fram och för högt bak. Men det är ju så väldigt svårt att se så här på bild. :)

*kl*
Äntligen är det dags för mig att ge mig in i tråden igen! Tronshagens Penny har nu satts igång då bebis är snart två månader gammal. Hon är riden 5 ggr sen fölning och 4 ggr på stång. Hon trivs utmärkt med det bettet, är mkt lugn och harmonisk.

Penny17juni09%20044.jpg

Penny17juni09%20050.jpg

Penny17juni09%20051.jpg

Senast ändrad:

Ni har så rätt så. Den trycker lite fram så därför har jag en tjockare pad. Skulle vilja få ner den bak men den kanske går ner bak när jag sitter i den.

Japp det är en liten sadel för en liten vuxen hehe

*kl*

Jaha, första gången man får lägga ut bilder på detta forum då :D
Har precis börjat nosa lite på western. Red en träning för lite mer än två veckor sedan och förra helgen (alltså precis 2v efter första träningen) var vi och tävlade.
Eller tävlade och tävlade :o Vi red 3 st E-klasser.

Å så skoj det var! Har verkligen fått blodad tand och kommer nog fortsätta med detta.

Här kommer lite bilder från tävlingen (framridningen). Har ingen westernsadel än, men det kommer nog snart *fniss* Först måste man ju veta om man vill fortsätta eller inte.

Ni får väl vara lite snälla *rodnar* Har ju som sagt när bilderna togs bara ridit western i 2 veckor och bara en träning för instruktör, så jag gör säker en hel massa fel.

TN_090613_112_copy1024.JPG

TN_090613_007_copy1024.JPG

TN_090613_203_copy1024.JPG

TN_090613_296_copy1024.JPG

TN_090613_368_copy1024.JPG

TN_090613_196_copy1024.JPG

Ni har så rätt så. Den trycker lite fram så därför har jag en tjockare pad. Skulle vilja få ner den bak men den kanske går ner bak när jag sitter i den.

om den är trång från början blir det inte bättre med en tjockare pad, snarare tvärtom.

Vad fina ni är tillsammans :)
Tycker det ser jättebra ut det där

*kl*
Äntligen är det dags för mig att ge mig in i tråden igen! Tronshagens Penny har nu satts igång då bebis är snart två månader gammal. Hon är riden 5 ggr sen fölning och 4 ggr på stång. Hon trivs utmärkt med det bettet, är mkt lugn och harmonisk.

Penny17juni09%20051.jpg

vart har du köpt tränset??? :love:

Bra jobbat! Och om du bara ridit western i 2 veckor och redan har din häst på en hand och stång så har du ju kommit en bra bit på väg redan!
Ser jättefint ut, så det är bara att jobba vidare!

Å :o tack så mycket!
Va glad jag blir att höra det.
Vi kämpar på ;) ska försöka komma iväg på en till träning snart.

RamonaP: tack så jätte mycket!

kl*
Vet inte om jag skrivit här tidigare. Vill inte riktigt kalla min ridning western.. men det är definitivt inte engelsk ridning längre. Mer "flax flux- vad händer?!" -ridning. :o:D
Kastae precis iväg ett mail till en tränare, så förhoppningsvis kommer vi att kunna få iordning på både mig och hästen nu i sommar. :)
(om hon nu bara vill bli bra från sin korsförlamning :( )
Det tar tid att ladda upp bilder idag, så det få bli en någon månad gammal bild- första gången jag försöker rida med halsring. :p
26926990.jpg

Och sen fick jag inget svar ang sadln, så jag försöker väl här.. :o
Ä den för bred eller lagom? Vet inte hur bred sadel jag letar efter just nu.
28081301.jpg

Att lägga en tjockare pad under en för trång sadel är som att ta på en raggsocka i ett par för små skor! Och om sadeln är för hög bak så kanske det inte syns lika mycket när du sitter i sadeln men jag lovar att din häst kommer att känna stötarna.

Jag skulle försöka hitta en annan sadeln om jag var du. :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 605
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: MML
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka