Era senaste bilder - western

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste bilder - western

Att lägga en tjockare pad under en för trång sadel är som att ta på en raggsocka i ett par för små skor! Och om sadeln är för hög bak så kanske det inte syns lika mycket när du sitter i sadeln men jag lovar att din häst kommer att känna stötarna.

Jag skulle försöka hitta en annan sadeln om jag var du. :grin:

Fast JessikaMs sadel ser ju ut att vara för vid fram till (därför faller den ned fram), och då kan det hjälpa med en built up pad!:)

Ja, det såg jag också. :o

kl*

Är det någon här som har en smalare häst, och hur bred sadel har ni?

Här är tre bilder från i tisdags då tanten fyllde 18 år. :)
28154781.jpg

28154782.jpg

28154783.jpg

Och en bild på henne igår efter att den onda matten gett henne lite medicin. :angel:
28154780.jpg

Jag har en stötdämpande pad i silikongel från h**ks, inte för att den bygger upp där fram men kanske kan vara bra att använda ändå?? Men det står inte HUR den ska ligga..
En del ska ju ligga närmast hästen sen en pad o sadel, andra ska ligga direkt under sadeln/ på padden..

knapplån

Idag var första gången som jag prövade på western med min pålle, något som jag bestämde mig för att börja med ganska nyligen :idea: Jobbade bara med att få honom att förstå tygeltagen o vikthjälper (han är bara riden engelskt innan) och det gick rätt bra efter ett tag!

Bildbomb:

28178527.jpg

28178528.jpg

28178529.jpg

Jag har sålt sadeln nu. :)
som du ser här så är/var den ganska missanpassad till min häst. :o
28081303.jpg

Jag var mest intresserad av att veta om en var för bred. Tyvärr lg den ju gå lite för långt fram för att det kanske gick att se :o

Någon som vet hur jag ska använda den där silikongel padden?? Och tycker ni att jag borde använda den?? Ni kunniga som kan detta :D

Är det en pad för westernsadel, eller är det en vanlig pad?

Utifrån bilderna (svårt att uttala sig när man inte sett i verkligheten) skulle jag nog se mig om efter en annan sadel i dagsläget. Tycker att built-up paddar kan användas när man håller på att muskla upp en häst, och vet att sadeln kommer passa med lite mer muskelmassa, men inte bör användas permanent för att sadeln egentligen inte passar hästens ryggprofil.

Du har ingen som är kunnig inom western i din närhet, tränare t.ex. som kan hjälpa dig och ge dig lite tips om vilka märken/storlekar som kan passa din häst? Det är jättesvårt att hitta sadel när man är helt ny inom western, har själv varit i din sits för bara något år sedan, men med hjälp av kunnigt folk hittade jag en perfekt sadel efter en tids letande och ett par felköp. Så ge inte upp:)

Trailfilm från i lördags.
http://www.youtube.com/watch?v=XSaZWYV_rAg

Vi blev 5:a trots att Leo vägrade att gå över bron. Man kan tro att jag bara behöver trycka på honom lite för att han ska gå över, men då hade han börjat rygga så jag gör inte så.

På grinden och konslalomen fick jag 0. Annars var det minus på alla bedömningar.

Nu är ju inte detta min häst men han är så urgullig så måste lägga upp bilder på honom här. Det är min mammas unghäst, hon e nybörjar i western ridnind, hon har tävlat stora tävlingar i både hoppn ing dressyr o fälttävlan men har nu skolat om till western ryttare:)
(jag e hoppryttare så har kankse inte här o göra;) )

Här e lite bilder på "Snoddas":(bilderna är han inte så fin på är från i vintras...=
http://www.pixbox.se/pic_show_id28211079.html

pic_show_id28211079.html

Bara för att jag tkr den är så fin:
http://www.pixbox.se/pic_show_id28211084.html

pic_show_id28211084.html

http:
//www.pixbox.se/pic_show_id28211112.html

pic_show_id28211112.html

Vilket trevligt ställe du bor på... Vad är det för sadel du har? Påminner om min förra som jag tyvärr sålde för den var för stor for mig, annars var den skön som tusan.

Det är i Dalby i mina föräldrars trädgård vi är i. Hästarna är på sommarbete där nu (inte i trädgården då;)). Annars så har jag dom i Björnstorp.
Det är en Double C reiner 16" jag har. Köpte den för bara några veckor sedan begagnad i från Blekinge.
Tror jag minns när du hade din sadel till salu för nåt år sedan (hade legat på en arab?), för en kompis i Björnstorp letade sadel till sin arab då. Tyvärr tror jag inte att din passade, om det nu var din hon provade.

Ja, det låter som att det stämmer, förutom att jag har Morgans, men de är också korta i kroppen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 605
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: MML
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka