Sv: Era senaste bilder - western
*kl*
Vilka fina bilder alla har, det är så härligt att äntligen se VÅR på bilderna också!!
Själv har jag nog inte haft westernsadeln på totten en enda gång det här året än men tanken är att starta i liten tävling i juni.
Vi har ridit mest klassisk dressyr nu i vår för att bygga upp styrka och hitta balans. Hästen har en förmåga att bli väldigt framtung med den lägre formen (läs: jag är dålig på att rida ihop... hehe)
Dessutom har vi jobbat mycket på lydnad och accepterande av vissa nödvändiga ting..
Jag tycker vi har tagit stora steg i rätt riktning hittills.. Vi har även konditionstränat en del med långa raska skrittpromenader (och då snackar vi riktigt raskt).
Sedan har jag varit ute på trav- och galopprundor och låtit hästen galoppa längre stunder där det går pga underlaget och travat/joggat där miljön inte varit helt lämpad till galopp...
Vi har även varit inne på täby galopp och cantrat på banan ett par gånger med avslutningsspurt på upploppssträckan, man kan ju inte låta bli när man ändå är där liksom haha
Jag rider ju enligt westernprincip även om jag rider i engelsk utrustning mest nu. Jag har även övat upp min egen ridning från grunden under våren!
Senaste bilden jag har är dock från galoppen så jag slänger in den... Ska damma av westernutrustningen i morgon tror jag och öva lydnad och 'svängbarhet' i morgon, ska bli spännande
Slänger även in en bild från påskhelgen när syskonbarnen var med och ville rida: