Era senaste bilder - western

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste bilder - western

Det går att hoppa med westernsadel!

Bild från framridningen långfredagen.

Puss!

Kunde gått bättre, hon var väldigt springig & kanske en av anledningarna var
att mitt Billy allen bett gick sönder! Tur var det inte när jag red så jag fick låna ett vanligt 2 delat bett o hon gillade inte det precis.

*kl*

Tog lite exteriörbilder på kräken idag.

Min plutt har blivit stor!
27018142.jpg

27018148.jpg

27018149.jpg

Och gamligen ser väl mest ut som en dräktig mammut... :angel: Men det verkar ju som att jag lyckas hålla hullet på honom i alla fall, han brukar bli tunn på våren.
27018167.jpg

Travar-rumpa vs quarter-rumpa
27018166.jpg
27018144.jpg

*kl*

IMG_95261.jpg

Jag, Grace och Dream har lite tjejsnack i hagen..

..alltså.. är det Nån som har en aning om vad det är för Färg på Grace? Grå man och svans och bruna ben... brunskimmel? o0

Dirty palomino? Ser ut som om hon kommer att bli mörkare på kroppen, så som på benen.

Senast ändrad:

Vad fin han är!!
Vad sa domarn om honom då?? :)

Jag hörde att P skulle åka "hem" igen från dig? Du hade fått en ny häst?

två av dom andra gulingarna kommer bli dirty, men hon ser inte alls ut som dom... föddes gul, såg ut att bli skimmel, blev mörkbrun, blev ljus och eh tja nu har hon ju hela jäkla färgpaletten... tålamod är en dygd kanske? förr eller senare så färgar hon väl färdigt får man hoppas.

Och Seabaz... GRATTIS!!!!!!!!

Senast ändrad:

hingsten är skimmel, född palomino så alltså en hingst med gulanlag.. kollade upp genetiken idag och har väl kommit på att hon.. eh.. kanske, eventuellt är chestnut grey. Verkar mest troligt, för inte fanen är hon pallis, dun, dunalino, bukskin, grey palomino, grey dun osvosvosv... modern är zebra dun.

Hon kan mycket väl vara palomino skimmel, och så med en sootygen därpå.

Här är en palomino dun going grey ;)

img-1235195522.jpg

Sooty palomino:
Maddie6-05.JPG

maddie%20june%202007.JPG

maddie%20head%20june%202007.JPG

Skulle vilja se svansen..

Sorry alla för trådkap!

F*N!!! Hon har ju GRÅ man och svans! Den är verkligenverkligen grå! fanken, nu känner jag att vi måste kolla upp om det finns en sooty gen där i familjeträdet någonstans!! Vet att flera föl efter den hingsten bytt färg upp till fyra gånger innan dom "landat" i hårremmen.. men jisses.. det där skulle det ju kunna vara!!

TACK! Det ska genast vidarebefodras till hästägaren:bow::bump:

Vad fin han är!!
Vad sa domarn om honom då?? :)

Jag hörde att P skulle åka "hem" igen från dig? Du hade fått en ny häst?

Tack =)
Han var lite för stor och gänglig för dagen, men jag är såå nöjd med att han gjorde allt precis som han skulle och lite till. Utan tjafs och hysteri!

Ja, han åker om två veckor. Har köpt en ny egen häst, en 3 års märr efter Gators Dirty Larry:D
(Nej, jag samlar inte på hästar. Max tre!)

Raketens första protest har kommit! Så här kan det se ut när han inte alls vill vara den goa och samarbetsvilliga raringen som han hittills alltid varit...Anade väl att det måste komma men inte utan att jag blev lite överraskad ändå *garvar*

HotRocket_2.png

HotRocket_1.png

HotRocket_3.png

HotRocket_5.png

:cool:

*kl*

Vilka fina bilder alla har, det är så härligt att äntligen se VÅR på bilderna också!!
Själv har jag nog inte haft westernsadeln på totten en enda gång det här året än men tanken är att starta i liten tävling i juni.

Vi har ridit mest klassisk dressyr nu i vår för att bygga upp styrka och hitta balans. Hästen har en förmåga att bli väldigt framtung med den lägre formen (läs: jag är dålig på att rida ihop... hehe)
Dessutom har vi jobbat mycket på lydnad och accepterande av vissa nödvändiga ting..

Jag tycker vi har tagit stora steg i rätt riktning hittills.. Vi har även konditionstränat en del med långa raska skrittpromenader (och då snackar vi riktigt raskt).
Sedan har jag varit ute på trav- och galopprundor och låtit hästen galoppa längre stunder där det går pga underlaget och travat/joggat där miljön inte varit helt lämpad till galopp...

Vi har även varit inne på täby galopp och cantrat på banan ett par gånger med avslutningsspurt på upploppssträckan, man kan ju inte låta bli när man ändå är där liksom haha ;)

Jag rider ju enligt westernprincip även om jag rider i engelsk utrustning mest nu. Jag har även övat upp min egen ridning från grunden under våren!

Senaste bilden jag har är dock från galoppen så jag slänger in den... Ska damma av westernutrustningen i morgon tror jag och öva lydnad och 'svängbarhet' i morgon, ska bli spännande

27088190.jpg

Slänger även in en bild från påskhelgen när syskonbarnen var med och ville rida:

27081905.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 609
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
832
Senast: MML
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025