Era senaste bilder - western

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste bilder - western

Hahaha....jag kunde inte låta bli att småle när jag såg bilderna på Raketen.
Vad söt och härlig han är....om protester kan vara gulliga så är det precis sådana han gjort :D

Usch nu är det dags för mig att visa upp våra senaste bilder då :o Edall hade 2 dagar innan blivit behandlad utav kiropraktorn och oj vilken skillnad på häst. Istället för hans normalt trippiga stress-skritt var han lugn och sansad, vilket jag tror är en kombination utav ny sadel och behandling.

En gång blev han stressad och det var när tygeln blåste bak och lades sig vid länden så jag måste korta tyglarna 30-40 cm. De är liite för långa till min Islandshäst :p

Själv sitter jag som en potta skit eller nåt, behöver länga lädren men jag bara provade sadeln så det tar jag på Söndag då det blir skogsridning....

1es.jpg

2es.jpg

Och så lite stressad för tygeln
7es.jpg

4es.jpg

Det ser rätt högt ut! Det måste vara araben i henne som sätter igång, för Liona kan knappt lyfta benen :rofl: Eller kan paintar hoppa? :o:angel:

och jag kan bara hålla med;)
När det hoppas över diken och bäckar här så är det så högt att matte nästan flyger av:o:D

Haha! Då är det nog bara min paint som inte kan ;) Nä nu ska jag inte vara dum mot henne... om hon bara lärde sig att lyfta tassarna skulle hon hoppa riktigt bra :angel: Det går frammåt iaf!

Det ser rätt högt ut! Det måste vara araben i henne som sätter igång, för Liona kan knappt lyfta benen :rofl: Eller kan paintar hoppa? :o:angel:

Äsch, BARA 90 cm...... :angel:
Tur att jag inte satt på, jag skulle ha svimmat. Kände mig dock ganska mesig, när ena tjejen i stallet hoppar 140 cm med sin häst... :eek:

Enda gången jag sitter på, är när hindret är lagom högt så att jag kan kliva över det själv ;)

Ah, araben kikar fram i henne lite då och då. Kolla på några av de här bilderna så förstår du vad jag menar :D

1a2.jpg

1a4zcv.jpg

c12redi.jpg

1a9.jpg

1a11.jpg

1a16.jpg

Hahaha måste bara berätta om en incident i ridhuset för ett tag sen..

Jag går ju ridgymnasium så jag var där och tränade med min paint (eller förra paint), samtidigt var två klasskompisar där med en unghäst. Dom hade henne som projektarbete och skulle då utbilda henne inom hoppningen.
Hon ville dock inte galoppera så hon tjorvade lite å så. Hon frågade då om jag kunde rida före henne och hoppa över hindret (som förövrigt var typ 30cm.)
Efter att hon gjort tre tappra försök till att hoppa, men rivit alla gånger gav jag upp. Jag var nog inte till någon hjälp!

Så den painten kunde då inte hoppa i alla fall!

/ J

vad har du för sadel? :d hur stor är den i sitsen och så?

Det är en pleasure sadel, full quarterbom, 15" i sitsen. Nu blir det ju vartefter en annan sadel när vi valt inriktning, det beror lite på hur hans kapacitet ligger. Han gillar att fösa höns och katter, jaga hjort :crazy: osv så vi ska prova kor i sommar och då blir det som sagt en helt annan sadel om han gillar det.

Men en pleasure sadel funkar just nu, då det är mycket uteridning och en del dressyr i paddocken. Så nöjd och avspänd han är nu har ingen i stallet sett honom tidigare (de har kännt honom längre än mig)

Så jag känner att vi valt rätt, dels för honom men också jag då jag inte gillar traditionell isisridning även om jag gillar tölten men den behöver man inte göra avkall på bara för att man rider western :D

Oj vad stor han har blivit och vem ska rida in honom sedan då :eek: :D

Jag anmäler mig frivilligt till att rida in Rajjas Raket! (..eftersom jag vet att Rajjas kritter är lika trevliga som Rajja är.. *flörtflörtflört*)

tänkte bjuda på lite hagbilder idag, ifrån i morse.. Gosehingsten (fem år), hans söner (2 och 1 år gamla) som mumsar gräs i godan ro.. :love: For the record.. så är det Gutis hästar, jag bara råkade stjäla deras kamera.:bow:
..men jag är liiiite bitter på mig själv, traskade ner till hagen när alla pojkarna låg ner och sov ihop, men hade glömt minneskortet till kameran!! :eek: hur trög får man bli egentligen?! :crazy:

IMG_9985.jpg

å så en bonusbild...

Spökets "Point of view"...

IMG_9982.jpg

Så där trög var jag oxå häromdagen. Skulle hämta Edall i hagen som ligger en bra bit bort och tänkte tanken - ska jag ta med mig kameran från bilen, nä orkar inte och när jag kommer till hagen ligger alla 14 isisvalcker i en himla härva och sover. Snacka om att jag blev jäkligt arg på mig själv lata :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 609
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
832
Senast: MML
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025