Era nyårslöften inför 2014

Sv: Era nyårslöften inför 2014

*Ta hand om mig själv bättre. Äta regelbundet och ordentligt (inte frukost, kakor och kvällsmat. Har en fantastisk förmåga att glömma äta :meh:) Och börja träna en gång i veckan minst.
*Vara en bra medmänniska och vän.
*Träffa nya vänner och förhoppningsvis pojkvän :D
*Ha roligare och unna mig mer
*Anstränga mig mer för att hålla det rent hemma

Tror det var det. Har aldrig haft några seriösa löften men 2014 är året jag ska ta tag i mitt liv.

Jag har som nyårslöfte att bli ännu mera fri. Det innebär att jag alltid ska välja och göra vad jag vill och vad jag tycker, helt utan att lägga in andra människors värderingar och åsikter. Jag är ganska bra på det redan, men jag måste definitivt bli bättre. Till exempel kom jag på mig själv häromdagen att köpa ett plagg bara för att jag vet att det kommer att imponera på en viss person. Det är ju bara fjantigt. Jag tycker om plagget och jag hade nog köpt det ändå, men att bara tänka tanken är ju sååå fel. :o:banghead::wtf:

Jag är redan bra på att festa, men jag ska bli ännu bättre. :D Så jag lovar att festa mer! Det ska bli mer kvällar på krogen och mer kvällar i goda vänners lag. Och jag ska gå ut med tjejerna och bara känna att det är kul att gå ut, inte ha något annat eller någon annan i tankarna.

Sen ska jag bli en bättre vän. Just nu är jag dålig på att höra av mig. Och det måste bli en förändring. Jag måste ta mer initiativ till kontakt.

Jag har redan börjat med en bra träningsrutin som jag ska upprätthålla och möjligtvis förbättra 2014.

Sen håller jag med några andra om ekonomin. Efter ett år med massa dumma och oförutsedda utgifter, tillsammans med en hel massa lönestrul så ska jag återigen återvända till att ha en stabil ekonomi.

Oavsett ska 2014 bli ett superbra år!! :D

Jobbar stenhårt på graviditeten...

Sen kan jag tycka att det är lite trist att dissa nyårslöften i en tråd där de flesta iaf tänker försöka.

*kl*

Jag avger inte direkt löften, men har mål inför varje år. Förra årets var att ta BE-kort, byta bostad, ha en riktig semester, fria till sambon och skriva en C-uppsats. Jag har ett nytt körkort, äger en halv bostadsrätt som jag älskar, hade en månads semester på sommaren och har en fin ring på fingret. Jag kan inte riktigt fokusera på det nya året fören den sista punkten på gamla listan är avprickad, men uppsatsen går upp för opponering om två veckor så det är förhoppningsvis inte alltför långt borta.

Kommande år vill jag ta ut min kandidatexamen och söka sommarjobb som är relevanta för min utbildning, jag vill börja studera på masterprogrammet, jag vill komma loss med unghästen utvecklingsmässigt och etablera honom på LA-nivå samt i fälttävlan, jag vill komma igång med träningen för att gå ner den vikt som jag gått upp på grund av stress och skador under hösten och må bra igen, jag vill genomföra det 6-timmarslopp som jag anmält mig till i februari ( :nailbiting: ), jag vill bli ännu bättre på att återanvända och tänka miljösmart i min konsumtion och jag vill fortsätta att vårda mina relationer.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 373
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 463
Senast: Calmiche
·
Fälttävlan Tror ni att det blir nåt vettigt i år? Jag, som räknar mig som "terrängnybörjare" iom att jag har tagit upp terrängträningarna igen på...
2
Svar
33
· Visningar
5 847
Senast: Gabby_Ossi
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 364
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama