Era nyårslöften inför 2014

Sv: Era nyårslöften inför 2014

Avger inga löften, men har mål:

* Bli gravid och då få barn.
* Flytta (köpa hus).
* Förhoppningsvis komma på vad jag vill med jobb/studier, hitta mig själv igen.
* Ta bättre hand om mig själv, äta bättre, sova bättre.
* Att 2014 blir bättre än 2013.

Mitt löfte till mig själv är att ta hand om mig och investera i mig själv. Att må bra i kropp och själ. Samma som förra året ;)

Mina mål är: nytt välfungerande jobb, hus på landet och bättre ekonomi.

KL

Jag lyckades inte fullt ut med tidigare års löfte, så jag kör på samma igen:

Jag ska försöka lata mig mer.

+1 på den!

Första nyårslöftet i tråden som jag både kan sympatisera med och garantera att jag håller.

Flera andra skulle behövas; men jag tror inte att ett nyårslöfte överhuvudtaget påverkar mig i rätt riktning. Motivationen måste hittas på annat håll.

1. Göra mer familjeutflykter och ha roligt som familj.
2. Sluta på mitt nuvarande jobb (som jag vantrivs något oerhört på).
3. Börja plugga (planen är sjuksköterska).
4. Surfa i mobilen enbart när inget barn är i närheten.

Jag lovar att inte rösta på SD under 2014.

fjussigt löfte ...det är väl normalt att inte göra .;)

Jag lovar
..att gå ner 8-10 kg
..att jobba mindre
..att ha mer tid med kompisarna :love:
..inge mer , bara vara jag ...

4. Surfa i mobilen enbart när inget barn är i närheten.

Åh, vilket bra löfte. Hörde senast i förra veckan på radio om detta fenomen med föräldrar som är otrevliga mot sina barn för att få spela mobilspelet klart, medan telingen sportar eller försöker prata med sin kära förälder.

Åh, vilket bra löfte. Hörde senast i förra veckan på radio om detta fenomen med föräldrar som är otrevliga mot sina barn för att få spela mobilspelet klart, medan telingen sportar eller försöker prata med sin kära förälder.

Jag insåg i förra veckan hur illa det var när min 2,5 åring sa åt mig att lägga undan mobilen och jag bad honom vänta. Inte okej någonstans och kräver ändring! :o

fjussigt löfte ...det är väl normalt att inte göra .;)

Det har du väl rätt i tyvärr. Då får jag räkna upp fler:
* Jag ska inte börja röka (har aldrig rökt heller)
* Jag ska inte börja bruka narkotika (har aldrig gjort heller)
* Jag ska inte börja råna banker (inte heller förekommit tidigare)

Så det ÄR ett tamt löfte.

KL

Det hade varit så jäkla gött om jag kunde bli lite mer optimist än pessimist. Sluta tänka så negativt och börja fokusera på positiva saker istället :D!

Förövrigt vill jag sluta vara så himla orolig för allt (för det hjälper ju inte).

Samt försöka äta bättre på jobbet så att jag inte blir ett surt lingon framåt eftermiddagarna.

Hur svårt kan det vara?

kl

Har ett till som jag egentligen inte vill låtsas om! :D

Jag ska inte vara så känslig med maten. Bäst före betyder inte dödligt efter. Fast det tror jag ju. Så det får ändras på. En ost kan man äta trots att den är en vecka gammal, det ÄR sant. Säger jag, och ratar osten i kylen som är på dagen en vecka gammal nu.... Men det är inte 2014 ännu!!! :p

*kl*
Eftersom jag redan startat viktresan och avverkat 21 kg av de 55 kg som jag planerar att gå ner så känns det inte som nåt löfte att avge. Däremot så lovar jag att jag ska leva livet till fullo med allt vad det innebär, och ta vara på alla möjligheter som kommer vår väg, allt för att skapa en trygg tillvaro för min dotter! :love:

*kl*

Mitt löfte är att räta ut en relation jag har som inte funkar till 100%.

Annars handlar året om att utvecklas på alla de plan som finns. Inte ett transportår utan mer ett utvecklingsår. Har en känsla av att jag kommer att bli stensäker i/på vem jag är efter detta år.

kl

Här var tråden, letade men hittade den inte (och så är den nålad... :o)

Här är mina löften/mål för 2014:

-Promenera minst 30 minuter varje dag
-Börja träna något
-Se på mer film
-Försöka vara mer social
-Börja ett sparande och vara lite mer ekonomisk
-Vara mer ”aktiv” för att hitta en flickvän
-Försöka sluta nojja så mycket över allt…

Egentligen skulle jag vilja rida igen, tror det får stå med också...

-Att sitta upp på en häst igen!

Gå ner ca 20 kg för att kunna börja rida igen! Längtar!
Fortsätta med musiken och släppa skiva nästa vinter!

Har precis blivit singel så 2014 ska bli mitt år, har jag tänkt :)

Hitta någonting nytt och roligt som jag kan börja träna, fara ut och resa i sommar och hitta någonting nytt och roligt som jag kan testa på.

Jag brukar bara lova att inte börja röka. I år skulle jag vilja lova något mer men kommer inte på något bra löfte.

Jag ska banta för första gången i mitt liv. Minst 10 kg ska väck. Nästa år ska jag också ta ut minst en examen (har läst 5 1/2 år på universitet och inte tagit ut en enda examen...) och förhoppningsvis ska jag byta jobb. Jag hoppas kunna bli bättre på att ta tag i saker NU och inte skjuta så mycket på framtiden!

* Att bokföra varje dag i stället för en gång i månaden
* Att gå ned 15-20 kg i vikt
* Att rida och promenera mer

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 373
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 463
Senast: Calmiche
·
Fälttävlan Tror ni att det blir nåt vettigt i år? Jag, som räknar mig som "terrängnybörjare" iom att jag har tagit upp terrängträningarna igen på...
2
Svar
33
· Visningar
5 847
Senast: Gabby_Ossi
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 364
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama