Era nyårslöften inför 2014

Sv: Era nyårslöften inför 2014

Kommer nog inte hinna allt det här i år men:
Skaffa körkort
Gå ner i vikt
Komma på vad jag vill göra i mitt liv-byta jobb eller plugga
Skaffa barn & hus

Mitt löfte inför 2013 var att inte gör mig själv besviken. Det tycker jag att jag klarade fint, började styrketräna den 3e januari i år tillsammans med min fästman, och har hållit fast vid det 5dgr/vecka oavsett "hinder". Har även utvecklats enormt på det sociala planet (som jag har en funktionsnedsättning inom, så för mig är det otroligt svårt).

Men för ett par veckor sedan skadade sig min fästman tillika träningskompis/pt, så nu är jag ensam med gymmet i ett år tills han blir återställd.
Så mitt löfte inför 2014:
Fortsätta med att inte göra mig besviken på mig själv. Ta tag i att åka med den där urläskiga bussen till gymmet varje dag, att inte låta mig bli ledsen och ge upp när jag blir rädd och osäker, utan istället försöka svara på tilltal från främlingar då jag vet att det känns bättre efteråt.

Jag ska också försöka ta mer plats som människa, kräva hänsyn och respekt och inte bli mer trampad på.

Återuppta paddlandet minst en gång i veckan (ser nästan sjön från tomten) och dyka MYCKET mera än hittills.
Mer ut i skog och mark så det blir fart på fläsket ;) (nej jag är varken tjock eller överviktig, bara otränad).
Ha mera kontakt med roliga människor IRL med samma intresse som jag har.
Fortsätta vara lika snål som hittills utan att vara dumsnål.
Avsluta alla påbörjade småprojekt innan jag (som vanligt) påbörjar ett nytt. :o

Och eftersom ni redan dömt mig tidigare som rasist så röstar jag på SD i valet :devil: (och fortsätter reta er). :angel: :p

Vikten, så jag kan rida mina ponnyer, ffa Xanadu.

Har dock ingen målvikt då jag dessutom försöker bli gravid... Ska prata GBP med läkaren i januari och sen får jag se vilket som kommer först.

Vikten, så jag kan rida mina ponnyer, ffa Xanadu.

Har dock ingen målvikt då jag dessutom försöker bli gravid... Ska prata GBP med läkaren i januari och sen får jag se vilket som kommer först.

Jag skulle egentligen inte ha några nyårslöften i år, men det säger jag varje år. Förra årets var att jag skulle gå ner minst något kg i vikt. Vilket jag gjort. Gick ner 4 kg men gått upp 2 kg igen, så jag misslyckades visst med det, men jag får ha samma nu. Jag har ju ett helt år på mig att gå ner något kg liksom.

Ett annat löfte är att om det inte går som jag vill med mina planer, är det lika bra att ge upp allt helt och använda lösningen på alla problem istället för att bli ledsen och deprimerad av det.

Har inte enbart nyårslöften utan en del mål också. :)

*Fortsätta ta hand om mig själv och utvecklas.
*Fira min examen.
*Få en anställning där jag verkligen trivs.
*Uppleva någonting nytt.
*Köpa mina första egna bil.
*Flytta till en ny lägenhet. (Om det finns möjlighet dvs, bostadsköerna är ju som de är.)

*Träna och bli piggare, orka mer! :)
* INTE fuska allt med kosten. Har glutenintolerans utan symptom och fuskar allt för mycket. :(

Kul att se en med samma tanke :)

1501758_434306666670113_1152999776_n.jpg

Försöka få bättre ordning på ekonomin. Så det finns pengar när hösilageräkning och andra större utgifter kommer.
Som det är nu försvinner pengarna på massa strunt:(

Äta bättre, dra ner på sockret.

Sluta röka. Det är mitt enda löfte.

Sen har jag mål:
Äta bättre och mer regelbundet.
Röra mer på mig.
Bli klar med gymnasiestudierna.
Komma in på högskoleutbildning.
Ha råd med 2 hästar samtidigt som jag studerar... ;)
Se till att tuffa till mig och ta mig ur situationer där jag inte mår bra.

Jag lovar att inte rösta på SD under 2014.

Jag har sett den där fb-grejjen också och jag förstår inte. Varför skulle jag lova att inte rösta på SD, om jag inte i samma mening redovisar allt annat dumt i världen jag på allvar kan lova att aldrig någonsin stödja? Självklart röstar jag inte på sd, lika lite som jag skulle rösta på varken S eller M eller C eller Kd, eller kalle anka heller för den delen. Varken 2014 eller något annat valår under min livstid.

Däremot kan jag lova att jag under 2014 inte kommer acceptera vare sig rasism intolerans eller kexchoklad med blåbärssmak eller mjölk med semlesmak. Typ.

Har i stort sett aldrig några nyårslöften.

Men, nästa år ska jag verkligen försöka att fortsätta lyssna på vad min kropp behöver. Både när det gäller kost och motion. Äter redan bra och nyttigt mestadels så det handlar inte om några väldiga förändringar. Dessutom ska jag inte dricka ett enda glas läsk/cola. Dricker i stort sett aldrig sånt så det löftet känns väldigt enkelt.

Jag lovar att inte rösta på SD under 2014.

Kommer inte heller rösta på de men ser det som rätt självklart och inget jag måste lova mig själv:).

I år uppfyllde jag löftet med att sluta röka -> :bow: till mig själv.

2014 ska gå ännu mer i "hälsans tecken". Minska ner kött i maten, äta mer grönsaker. Förbereda alla veckans mat under en veckodag så att jag inte står där och får för mig att det inte finns nån mat att äta. Dvs framförhållning vad gäller maten!

Bli bättre på att skriva upp vem och när jag rider/tränar och vad vi gjort.

Jag vill komma i form dvs gå ner i vikt
Bli friskare
Göra förändringar i mitt utseende
Resa och njuta mer av möjligheter om tillfälle ges
Börja umgås med rätt sorts vänner
Vara rädd om min hälsa

Mina mål är:
1. Minst 3 resor
2. Äta mer hälsosamt, inte godis och kakor varenda dag
3. Vara mycket mer ekonomisk! Jag ska tänka två och tre gånger innan jag handlar något. Och se över mina fasta utgifter ifall det går att skära ner lite på dem.
4. Jag ska klara en svensk klassiker

Sen kommer jag börja året med nytt jobb, jag hoppas verkligen att det leder till en förlängning åtminstone året ut. Min inställning är den härligt klyschiga att 2014 ska bli det bästa året nånsin, men jag har så mycket roligt inplanerat så det ska nog gå :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 373
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 463
Senast: Calmiche
·
Fälttävlan Tror ni att det blir nåt vettigt i år? Jag, som räknar mig som "terrängnybörjare" iom att jag har tagit upp terrängträningarna igen på...
2
Svar
33
· Visningar
5 847
Senast: Gabby_Ossi
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 364
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama