Era nyårslöften inför 2014

Texaz

Trådstartare
Ni som avger nyårslöften (övriga göre sig icke besvär!), vad har ni för några inför 2014??

Själv ska jag sluta röka samt gå ner 15 kg.... Känns som en tuff kombo, men, men... Rökningen först och tanken är att knapra morötter/ut och gå när suget sätter in. Har även tuggummin som reserv:D

Sv: Era nyårslöften inför 2014

Mitt nyårslöfte är att fokusera på mig själv i första hand och se till att jag är nöjd med tillvaron, istället för att göra saker bara för att hålla andra nöjda.

Har bestämt att jag ska byta både jobb och stad nästa år, av ovanstående anledning.

Jag ska hoppa minst en klass innan 2014 är slut.
Har inte tävlat sedan urminnes tider och har "tappat" det lite.
Tur att man har en dotter som är i tävlingssvängen, så man har lite koll iaf :)
Just det ja! Jag har ju såklart 8-9 kg att gå ner med!!

Själv ska jag sluta röka Rökningen först och tanken är att knapra morötter/ut och gå när suget sätter in. Har även tuggummin som reserv:D

Grattis! Det bästa beslut du kan ta! Tuggummina är äckliga, men rekommenderar sugtabletter (om det finns sådana ännu). Jag hade 3 yberjävliga (hittar inte tyska y) veckor för snart 11 år sedan, men det är underbart att säga "inte ett bloss på en månad", "inte ett bloss på 6 månader" ...och plötsligt "inte ett bloss på 10 år!"

Heja heja!!

...och förlåt att det inte handlade om mina löften...

Senast ändrad:

Jag har inget egentligt löfte men MÅSTE verkligen ta tag i min vikt. Helst hade jag behövt hitta en träningskompis, är så ensamt att ut och gå själv (även om jag har hundar :o).

Har iallafall fått hem en skrotig motionscykel idag, alltid något :p

Nu saknas bara motivationen :cautious:

* Tappa 10 kg.
* Skaffa pojkvän och vara världens bästa flickvän.
* Satsa 110% på mina karriärsmöjligheter och sluta noja så förbannat mycket. Inga fler självinstuckna käppar i hjulet, attitydförändring it is NU.
* Shoppa kläder för max 1000 var tredje månad. Mina klädutgifter det senaste halvåret har varit bortom kontroll, och jag har lessnat på att behöva prioritera bort annat för att min shoppinggen inte kan hålla sig i styr.

1. Gå ner minst 10kg, idag har jag ungefär 5kg övervikt.
2. Skaffa PT på gymmet och träna hårdare än vad jag gör nu.
3. Orka spring 10km, orkar 5km idag. Orkade 500m när jag började springa i somras.
4. Laseroperera ögonen så jag slipper glasögon.
5. Byta jobb.
6. Byta lägenhet.
7. Bli en bättre människa i allmänhet, t.ex. genom att inte ta så mycket plats och prata så mycket när jag umgås med andra människor.
8. Undvika att skriva så mycket på nätforum. :)
9. Resa mer, det verkar som om jag ses som konstig eftersom jag har rest så lite, iallafall med tanke på min utbildning.
10. Testa att rida.
11. Se till att 2014 blir ännu bättre än 2013, 2013 var det bästa året i mitt liv hittills så det kan bli svårt.

Nummer 7 har jag börjat tänka på efter att ha fått en del "klagomål" på mig här på Buke. :) I och för sig kan väl det här inlägget ses som motsatsen till nummer 7, men det är två dagar kvar. :)

Senast ändrad:

Blogga mer och bättre. Jag är så seg på det och eftersom många har efterfrågat bättre uppdatering så får det väl bli det. :)

* borja motionera - klattring och möjligtvis springning star pa schemat
* använda dyk utrustningen mer regelbundet (for det ar fint under vatten, synd att den bara ligger och det far mig att ma bra att ha en kul hobby)
* bli as-duktigt pa matte - karriar relaterat sa det ar bast for mig att jag lyckas
* ma battre an 2013 och gora mig av med alla energitjuvar (fast den ena ar min mor, sa det tar lite tid....)
* lyckas organisera sa huset blir sa fardigrenoverat att det kan hyras ut

Flyttar land och borjar nytt jobb nasta vecka, sa dem flesta av malen kanns som att dem faktist kan uppnås :) det ar mest den sista jag oroar mig for :crazy:

Vara SUPERSNÅL och försöka hitta bättre ekonomiska lösningar på sådant som måste köpas/skaffas. Behöver verkligen få bättre ordning på ekonomin efter ett tufft 2013 med många tråkiga oförutsedda utgifter som avlöste varandra. Sjuka bilar och djur är aldrig billigt...

Däremot hade jag ett väldigt, väldigt positivt 2013 med min häst. Vi utvecklades mer än vad jag trodde vi kunde göra och tack vare hjälp och stöd från underbara människor så har vi kommit en bra bit på vägen. Nu är meningen att 2014 ska bli ÄNNU bättre :) !

Så, MYCKET att göra på alla plan, verkar det som!!

Åv vilket bra löfte det där att vara snål. ;) Jag lånar det.
Jag har också haft sjuka utgifter på veterinär mm under 2013.

Byta jobb.
Helst flytta hem till gården där jag är uppvuxen.
Skaffa egen häst.
Bli snabbare och starkare, har skrivit diverse konkreta träningsmål. T ex vill jag kunna göra 30 strikta armhävningar (klarar 15-ish nu) och springa milen under timmen.
Spara 10 % av inkomsten varje månad.
Vara en snäll kompis och bättre på att hålla kontakt med roliga människor.
Ta hand om mig själv och mina katter :)

Vara SUPERSNÅL och försöka hitta bättre ekonomiska lösningar på sådant som måste köpas/skaffas. Behöver verkligen få bättre ordning på ekonomin efter ett tufft 2013 med många tråkiga oförutsedda utgifter som avlöste varandra. Sjuka bilar och djur är aldrig billigt...

Däremot hade jag ett väldigt, väldigt positivt 2013 med min häst. Vi utvecklades mer än vad jag trodde vi kunde göra och tack vare hjälp och stöd från underbara människor så har vi kommit en bra bit på vägen. Nu är meningen att 2014 ska bli ÄNNU bättre :) !

Så, MYCKET att göra på alla plan, verkar det som!!

Tror jag nappar på ditt "Supersnål".

Supermål att sluta röka!! Det gjorde jag i augusti efter 16års dumhet.. Det går!!!!

Mitt nyårslöfte för 2014 är att det ska bli bättre än 2013, jag ska våga sätta mål med min träning efter många års sjukdom. Är redan anmäld till ett 1mila-lopp och det ska bli så kul!! Från att knappt ha klarat av att gå en promenad så ska jag nu klara detta och jag ska klå en gammal tid jag haft. Så det är bara att sätta igång:)

Så kortfattat ska stora löftet vara mer träning!!

Bli helt flytande i ett språk jag använder dagligen i mitt jobb men ändå inte tagit tag i/brytt mig att förbättra. Har hankat mig fram men har antagligen stora vinster både karriärsmässigt och privat att göra om jag markant förbättrar den språkkunskapen.

Jag har inget egentligt löfte men MÅSTE verkligen ta tag i min vikt. Helst hade jag behövt hitta en träningskompis, är så ensamt att ut och gå själv (även om jag har hundar :o).

Har iallafall fått hem en skrotig motionscykel idag, alltid något :p

Nu saknas bara motivationen :cautious:

Jag tappade 10 kg och -14cm kring midjan under förra året. Samt kom igång med träning jättebra. Fick i våras från jobbet en pulsklocka med träningsprogram så ställde in den på ett program för att förbättra konditionen. Och så visade det sig att denna lilla raring till klocka blev en utmärkt och peppande träningskompis så kanske en sån skulle vara nåt? En köpt träningskompis :D

Den säger inför varje vecka hur mycket det skall tränas inom varje pulszon och efter varje vecka ger den feedback. Är veckans mål uppnådda spelar den en trudelutt och säger det var en excellent träningsvecka och ger en pokal på displayen kommande vecka :D

Mitt löfte är att inte avge något löfte nästa år heller.

Lyckas sällan hålla mina nyårslöften, så numera avger jag inga :/

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 373
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 463
Senast: Calmiche
·
Fälttävlan Tror ni att det blir nåt vettigt i år? Jag, som räknar mig som "terrängnybörjare" iom att jag har tagit upp terrängträningarna igen på...
2
Svar
33
· Visningar
5 847
Senast: Gabby_Ossi
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 364
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama