Era hundar!

Kiickan

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder!
Här kan ni skriva lite om er hundar, namn, ras, kön, ålder, bilder osv :)
Bring it on!

Sv: Era hundar!

Här är våran Teddy! :D

Det är en 5 månaders Toypudel, eller tom en Teacuptoy! :love:

teddyton.jpg

Min Hilda blir snart tre år och är en charmig liten Jack Russel:

7308959.jpg

7663179.jpg

6869149.jpg

Här är min tönt:love:

En snart 2 år LDV tax (nästan kanin).

Här är mina farbröder.

Harley (vit) West Highland White terrier, 11 år and still going strong.
Douglas Sträv(ehh) hårig dvärgtax/kanintax 8 år.

Tränas i lydnad och vi har försökt spåra lite men de tävlas inte. Så de är för sällskap.

finapojkar2-1.jpg

Senast ändrad:

Jag har en snart 3-årig dvärgschnauzer. Jättesöt, smart, pigg och alltid leksugen. Tycker inte om att bli buren men ibland tycker han om att ligga o gosa i soffan :love:

Jag tänkte berätta om min deltidshund som jag delar med min mamma. Det är en nio månaders Beaglevalp. Han är otroligt feg för allting som finns. Han har dock efter mycket övning slutat vara rädd för främmande människor
Idag bär vi var ute och gick blev han jätte rädd för en gul vattenslang. Han kom från en hundgård och hade inte sett någonting annat än hundgården innan vi hämtade honom vid fyra månaders ålder. Men med lite träning så blir det nog bättre.

Här är Scooby Doo ( sonens namnval ;) ) Han är 6 mån och en korsning mellan Border Collie och polsk vallhund. En enormt snäll liten kille som lyssnar bra och alltid gör sitt bästa.
svart-vit.jpg

Lite ointressant fakta om min ängel:angel: :

Namn: Barvestads Bailey´s on the Rockz
Smeknamn: Bailey
Ras: Vit Herdehund
Kön: Hane
Ålder: Född 2006-04-10, så snart 11 månader!
Storlek: Mkh 66 cm Vikt 36 kg
Aktiviteter: Lydnad, viltspår, utställning m.m
Hemsida: http://www.vitherdehund.dinstudio.se

Efter sin första BIG-placering:love:
Bailey18eFabruari07_030.jpg

Bailey t.h, lillsyrrans Bamze t.v
Finkillarna.jpg

Då hoppas jag på att få se många bilder på dina söta hundar framöver :p

Jag har en Leonberger hanne på snart 6 år som heter baloo och som älskar att ligga i sägen och sova så det blir inte mycket plats kvar till mig inte. :)

Här är min "fd" hund Buddy (Swissmade Isidor), Berner Sennen, han bor numera hos mitt ex.

Han är född 2001 och älskar att vara ute i skogen och vara husse och matte till lags vid all möjlig typ av träning :)

Detta är mitt nuvarande lilla underverk Ozzy, 50% Berner Sennen & 50% Golden. Han är snart 1,5 år och världens goaste! :love:

Senast ändrad:

Ahh va kul, en westie.. de verkar vara sällsynta numer! Och odödliga.. alla man träffar häromkring är 13+, gärna 15+ & halvdöva men fortfarande rätt pigga :) När jag blir tant ska jag ha en sån.. (no affense, haha! det lät lite illa :angel: :D ) eller en amerikansk cocker..

Nuvarande:

Lady (Fablernas Desperado Art)
Leonberger
060206
Ärovördig innehavare av epitetet Stans Största Fegis :crazy: ;)

(En chihuahua trampade på henne i lekparken när hon var ett halvår & hon ylade i 5 minuter.. stans största kinkfia också tror jag :D )

http://www.pixbox.se/pic_show_id7862212.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id7862209.html

Hon e liten på bilderna men hon e så söt på dem :love:

Ahh va kul, en westie.. de verkar vara sällsynta numer! Och odödliga.. alla man träffar häromkring är 13+, gärna 15+ & halvdöva men fortfarande rätt pigga :) När jag blir tant ska jag ha en sån.. (no affense, haha! det lät lite illa :angel: :D ) eller en amerikansk cocker..
Ja det är sällan man ser dem och man blir alltid lika överaskad varje gång det dyker upp någon :D . Min är också en såndär segråtta som trots sin artros har all världens energi och verkar strunta i sin åkomma , det enda ajg märker skillnad på nu när han är äldre är att han nog börjar bli lite senil..vilket iof är ganska gulligt :rofl:
annars är det full rulle som vanligt. Jag ska också ha en westie igen när jag blir tant :D Ska försöka tävla lite bruks mellan men har man en gång ägt en westie kan man vara säker på att man kommer äga minst en till.:banana:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Som rubriken lyder väntar en flytt till Grekland för mig och min hund. Rabiesvaccin ordnade jag i måndags. Har du varit till...
Svar
13
· Visningar
796
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 063
Senast: MML
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 486
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 207
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka