Era erfarenheter ev headshaking syndrome??

Hej!
Har sökt lite på nätet men hittar inte så mycket bra info. så jag vänder mig till er. Vad har ni för erfarenheter av headshaking? Om det är en vuxen häst som fått det kan det gå bort? Hur fort kan det bli värre. Hästen jag tänker på har det vid ridning på vår o sommar men blir mycket bättre med en huva på nosen, kan problemet stanna där el är det vanligt att det blir sämre? Vad kan man som ryttare göra åt det? Kan man få andra problem av det som tex hästar som har det brukar oftast få problem i nacken/ryggen, ja ni förstår.Tacksam om ni har lust att berätta om vad ni har varit med om när det gäller det här.

Sv: Era erfarenheter ev headshaking syndrome??

Jag har inte så mkt att komma med men min kompis häst blir bättre om hästen får en huva över nosen vid ridning och blir även bättre om den inte går på bete utan står i grushage och äter hö även sommartid.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 424
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 695
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 011
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 117
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka