Era erfarenheter av Hill's J/D

rahl

Trådstartare
Var ni nöjda med det eller inte? Varför?

Jag har en hund med ledinflammationer och gav hennes färskfoder men det kan skapa inflammationer sa en kunnig till mig så jag tänkte testa detta. Tyvärr får det vara burkmat för att hon gillar inte alls torrfoder - det spelar ingen roll vilket, hon kan svälja flera dagar om vi skulle bara ge henne torrfoder.

Sv: Era erfarenheter av Hill's J/D

Rött kött kan skapa inflammationer
t.ex.
"Jag blev vegetarian gör ca 3-4 år sedan, detta pga ledproblem. Jag hade länge haft ledproblem och kunde inte längre träna som vanligt. Jag mäskte en stor förändring med att sluta äta rött kött. Mina ledproblem och kroniska inflamationer minskade kraftigt. "

hitta flera artiklar om det om du vill. hon som ansvar för min hund rehabilitering har själv ledproblem och kan inte äta rött kött eller spannmål, då blir det värrre så även om hon säljer bravo och annars rekommenderar detta så kan inte min hund äta det

Eller ett inlägg från er forum
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=829519&page=4

J/D är ju ett ledfoder så det kan nog vara bra. Men du kan ju skapa ungefär samma förutsättningar när du ger färskfoder genom att tillsätta glukosamin och sen tror jag att det är några extra fettsyror med också. Jag ger J/D till min gamla hund, men eftersom hon hela tiden har fått annan behandling också så är det ju svårt att säga om det är det ena eller det andra som har hjälpt. Pälsen är blank och fin men hon skiter som en elefant. Bra för min hund som lätt får förstoppning, men det är ju dyra skitar.

Om du ska tro att hundar fungerar på samma sätt som en del människor så får du ju hitta någon sorts allergifoder för köttallergiker, ev kan du hitta något som enbart innehåller fågel som proteinkälla. Men ungefär här börjar kännas lite väl far out...

Det är absolut inga vetenskapliga källor du anger.

Om du trots allt inte vill ge rött kött så leta efter ett foder med fisk som enda proteinkälla (finns en hel del) och tillsätt laxolja och glucosamin.
Eller köp J/D, men Hill´s foder har en tendens att innehålla riktigt mycket spannmål...

Det är absolut inga vetenskapliga källor du anger.

Om du trots allt inte vill ge rött kött så leta efter ett foder med fisk som enda proteinkälla (finns en hel del) och tillsätt laxolja och glucosamin.
Eller köp J/D, men Hill´s foder har en tendens att innehålla riktigt mycket spannmål...
Jag behöver inte leta efter flera källor, det gjorde jag redan och vet mitt.

J/d burkmat har inte så mycket spannmål. jag vet att torrfoder har det men torrfoder köper vi inte. Som sagt glukosamin hjälper inte henne, flera olika produkter med det, första två från apoteket utan att det hjälper

J/D är ju ett ledfoder så det kan nog vara bra. Men du kan ju skapa ungefär samma förutsättningar när du ger färskfoder genom att tillsätta glukosamin och sen tror jag att det är några extra fettsyror med också. Jag ger J/D till min gamla hund, men eftersom hon hela tiden har fått annan behandling också så är det ju svårt att säga om det är det ena eller det andra som har hjälpt. Pälsen är blank och fin men hon skiter som en elefant. Bra för min hund som lätt får förstoppning, men det är ju dyra skitar.

Om du ska tro att hundar fungerar på samma sätt som en del människor så får du ju hitta någon sorts allergifoder för köttallergiker, ev kan du hitta något som enbart innehåller fågel som proteinkälla. Men ungefär här börjar kännas lite väl far out...
Glukosamit har vi testat flera olika utan effekt så det tror jag inte på :devil:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 319
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 349
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 440
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 074
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka