Era 7-åringar????

Sv: Era 7-åringar????

Hon är inte så hos mamma där är det sovandet enbart. Tror ibland att mycket beror på att min sambo har dåligt samvete för separation från mamman (inget han ångrar dock och vi har inga problem med relationerna mellan mamma, pappa och mej) och kompenserar barnen genom att låta dom få som dom vill väldigt ofta. det finns liksom inga rutiner och det tror jag gör lilltösen mer otrygg.

Jaa, det kanske kan vara så. Jag tror också att rutiner är viktigt. Kanske är hans "låt-gå-attityd" något som bara skapar osäkerhet hos henne...

Och/eller så är flickan mer otrygg hos er av någon annan orsak. Inget som behöver bero på er som personer utan snarare på situationen som sådan.
 
Sv: Era 7-åringar????

Ja, nåt är det som inte är somdet ska. Gott i alla fall hon mer än gärna är här och kommer hit även när det är mammas helg.
 
Sv: Era 7-åringar????

Ja, nåt är det som inte är somdet ska. Gott i alla fall hon mer än gärna är här och kommer hit även när det är mammas helg.

Det låter ju jättebra!
Ni har henne alltså bara varannan helg normalt? Kan det vara där som det "spökar" - att hon helt enkelt känner sig mindre hemma hos er eftersom hon spenderar mindre tid där?
 
Sv: Era 7-åringar????

Ofta är hon här varje helg men kanske inte hela helgen då. gubben jobbar borta på veckan och kommer hem torsdag och då är dom alltid här nästan för att kunna slippa gå upp så tidigt eftersom han är ledig fredagar. Och jag tror faktiskt att hon är rätt så hemma här. Har funderat lite och jag tror hon har ett enormt behov av att kontrollera sin pappa, om storasyster sitter i hans knä tex så är hon där med en gång och knuffar undan henne, samma när dom sitter i soffan och ser på tv eller när den stora behöver hjälp med läxor. då ska hon genast ha hjälp med nåt eller sitter och pratar om allt möljigt och vill hela tiden ha pappas uppmärksamhet. Läste om nåt som jag har för mej hette 6-årsförälskelse när jag gick i skolan(för hundra år sen) kanske det är nåt sånt som bara inte vill gå över av nån anledning...Tur hon har en snäll syster för hon ger med sej med en gång.
 
Sv: Era 7-åringar????

Hade samma problem hos mitt ex, hans dotter var tio. Det var riktigt besvärande att ha henne i sängen,speciellt som vi inte hade varit tillsammans så länge, då vill man vara ifred ibland.. Min son är 6 år, och han sover i egen säng hela natten. Vaknar han och är mörkrädd så kan jag sitta hos honom och läsa eller så hämtar han hunden..:p
 
Sv: Era 7-åringar????

*kl*

Min sambos 7-åring bor hos oss varannan vecka. När hon var yngre skulle hon sova i pappas säng jämnt och kunde verkligen inte somna utan honom. Sen utvecklades det till att hon kom om hon vaknade på natten men då gick dom ofta och la sig i hennes rum istället.

Numera går hon och lägger sig runt 19-19.30 och brukar somna ganska direkt. Hon läser/tittar i bok eller tidning (min häst!) lite eller så läser vi en saga för henne men inte varje kväll. Hon har eget rum men vi har inga dörrar i huset så hon hör oss väl. Hon sover hela natten - skulle hon vakna och va lite mörkrädd så tänder hon nattlampan. Har hon drömt mardrömmar så brukar hon ropa på oss och då räcker det för det mesta att gå in till henne och "bädda om" henne så somnar hon om igen.


I ditt fall känns det som om din sambo inte riktigt vågar säga ifrån och sätta gränser för lilltjejen. Så var min sambo också men när han började ge henne struktur hemma så vart livet mycket enklare.
 
Senast ändrad:
Sv: Era 7-åringar????

Ja det tror jag oxå att mycket av det hela ligger i att sätta gränser, ha rutiner och struktur på tillvaron. Inte bara när man ska lägga sej utan i vardagen oxå. Men det är som sagt en pappa som tycker att detta är ett känsligt ämne men han börjar faktiskt att så smått försöka. Känns bra för ibland är det gott att få ta upp grejer utan att barna är med. Speciellt som han är borta på veckan och vi träffas ju nästan bara på helgerna.
 
Sv: Era 7-åringar????

Vår 7- åring har gått och blivit grymt mörkrädd....
Så vi gör ingen större sak av det just nu,
vi läser saga och han sover så gott i våran säng hela natten!

:banana::banana::banana::banana::banana::banana:
 

Liknande trådar

R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 106
Senast: Raderad medlem 149639
·
  • Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
448
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 222
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 978
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Bada med häst
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp