Equimax - receptbelagt igen..

Sv: Equimax - receptbelagt igen..

OK det kollade jag inte. Såg bara det konstiga R:et som betyder receptbelagt.

Men som sagt, jag har köpt medlet nu så nej det är inte receptbelagt.

Ja jag tror de släppte på det första januari i år. Innan dess var det receptbelagt. Rätta mig ang datum om jag har fel.

Apotekets hemsida visar fortfarande 9 månader ca senare fel...

Ja jag tror de släppte på det första januari i år. Innan dess var det receptbelagt. Rätta mig ang datum om jag har fel.

Apotekets hemsida visar fortfarande 9 månader ca senare fel...
Släpptes runt maj-juni.

:D

Njae kan vara som så att om du får det på recept så blir det billigare. Kan det vara orsaken??

Eller om du fick en multi-pack (12 st.) Kanske vet inte visste att den var receptfritt?

Fick Equimax utskrivet av veterinär för 9 dagar sen (hämtade ut det för 6 dagar sen) och då var det tydligen receptbelagt.

Njae kan vara som så att om du får det på recept så blir det billigare. Kan det vara orsaken??

Nej, veterinären sa att han skulle skriva ut ett receptbelagd medel, men han kan ju haft fel.

Har dem höjt priset med 15% sen i maj?
Kollade på min ask o den kostade då 207 kr.

Varför har inte S. tillgång till de som är för 700 kg? Finns i US.

Skummt, han visste nog inte att det inte behövs recept längre. Apoteket visste det ju inte heller liksom... :p

Har dem höjt priset med 15% sen i maj?
Kollade på min ask o den kostade då 207 kr.

Varför har inte S. tillgång till de som är för 700 kg? Finns i US.

Så är det nu - sedan för några veckor tillbaka. Priset har höjts pga att det inte längre är receptbeladgt (standard med apoteket och läkemedelsverket).

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 772
Senast: morgaine
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka