Equest Carnute

Centaur

Trådstartare
Nån som vet vart jag kan läsa mer om honom? Vad kostar det att betäcka med honom? :confused:

Mest nyfiken, har ju två valacker, så det lär inte bli nån betäckning ;)

Det är Tomas Velin som rider honom. De van tillsammans grand prixhoppningen i Globen. Team Piaff tar 35000:- för att betäcka med honom.

Lånar din tråd;
Carnute är makalös, nu har han vunnit 3 helger i rad!
Någon som har (lyckans ost) eller känner till en avkomma till honom? Skulle vara roligt att veta hur de blir...

/P

Sv: Equest Carnute

Nu väcker jag en väldigt gammal tråd, men jag är också väldigt nyfiken på om det finns en hemsida till denna underbara häst.

Eller om det finns något på någon svensk avels sida om honom där de har honom som semin hingst.

Hej pialotta!
På tal om avkommor att se efter Carnute.
Det finns en jättefin hingst godkänd i svensk avel E:Carnute som heter Carson Ask. Han finns tillgänglig på semin på Eklunda stuteri och du kan se bilder på honom där. Han är mycket vacker!
www.eklunda.com
//granger

I Norge fikk vi kåret en hingst etter Equest Carnute i år. Den heter Cicero og kan sees i hingstekatalogen som ligger her: http://www.norskvarmblod.no/ny_dokumenter/katalog.pdf

Hvis man liker fransk blod, så ta en titt på Glenlivet Sebiuone og Tabasco la Silla også. Sistnevnte er e. Tlaloc M og under ingen ringere enn Dollar Girl.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 352
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·
Kultur Visst finns det några andra histrorienördar här? Jag läser det mesta i populärlitteratur om forntiden i Sverige (stenåldern tom...
Svar
2
· Visningar
497
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka