EP anfall hos små barn

Coop

Trådstartare
Vad kan utlösa ett EP- anfall hos små barn? Min lille är idag 2 år och vad vi vet haft 3 små anfall under våren.
Troligen har han haft mindre, sedan han kom som 6 månaders. Han har ibland varit svår att få kontakt med men vi trodde att det fanns autism med i bilden, men det är nu uteslutet. Finns även utvecklingsstöring med i bilden om det kan spela in i detta.

Tips på bra böcker mottages tacksamt om EP.
 
Sv: EP anfall hos små barn

Jag är totalt insnöad på google!
www.epilepsi.se/
Däremot har jag aldrig läst om EP, jag har aldrig haft ett barn med EP på jobbet det är väl kanske därför.
 
Sv: EP anfall hos små barn

Hej!
Jo goggle är bra! Har varit inne på den hemsidan och kikat lite. Men vill veta mera, direkt info så att säga.

Tack för ditt svar!!
 
Sv: EP anfall hos små barn

Min autistiske som fick epelepsianfall trodde vi men det var det inte. Symptomen var liknande.
Det visade sig dock bero på att han har hypoglykemi.
Håller man efter den så får han inga anfall.
Dvs mat ofta, ofta ofta, låt aldrig blodsockerhalten sjunka.
Får han feber, viktigt att hålla honom sval.
Det växer ofast bort i 6 års åldern.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 939
Senast: Sasse
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 263
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 423
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 698
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp