Singoalla
Trådstartare
Jag känner mig uppgiven och ledsen Senaste tiden har jag slagit knut på mig själv för att få ihop vardagen men lyckas inte på att bra sätt. Jag har i samma veva börjat ett nytt jobb som ligger centralt i Stockholm, och fått en ny lägenhet utanför stan. Min älskade lilla Bruce trivs inte på hunddagis, så nu har jag honom hemma hos en vän som bor nära jobbet. Hon har också hund så jag tar ut dem på lunchen och dom har sällskap av varandra på dagarna. Jag går upp 05.30 för att hinna med långpromenad på morgonen, jag äter filmjölk vid datorn till lunch för att sedan springa iväg och ta ut hundarna. Skyndar efter jobbet för att de inte ska behöva vara ensamma så länge. Sedan står jag där med kopplet i handen strax efter 17 och har inte mycket till möjlighet att göra annat än att åka hem. Jag kan inte handla mat, och inte gå några ärenden utan att jag lämnat honom hemma först, och eftersom jag numer bor utanför stan så blir det för sent att vända tillbaka sen. Plus att han är ensam mycket på dagarna och jag vill därmed inte lämna honom ytterligare tid på kvällen. Vi promenerar hem från stan för att han ska få den motion han behöver. Jag tackar nej till AW med kollegorna och vänner på vardagarna och ibland även fester på helgerna då jag inte lyckas få hundvakt. Nu har mitt ex Bruce varannan helg, så då hinner jag med en del.
Mitt nya jobb är krävande med väldigt höga leveranskrav. Jag känner att jag stressar från att jag vaknar tills jag kommer hem på kvällarna för att få ihop det. Nu har jag haft ont i magen en längre tid som inte går över och tappat en hel del vikt som resultat av detta. Vi omorganiserar (har precis blivit uppköta av ett större bolag) och jag är fortfarande provanställd, så jag känner att jag måste vara på tå just nu för att säkra en plats här.
Jag och mitt ex köpte Bruce tillsammans och nu har jag haft honom ensam i ett år. Jag trodde inte att det skulle bli såhär svårt att vara ensam med hund, samtidigt som han är det bästa jag någon sin haft. Jag älskar honom så det gör ont i hjärtat ibland och jag kan inte tänka mig ett liv utan honom. Samtidigt som jag inte vet hur tusan jag ska få ihop det.
Är det fler här som är ensamstående, heltidsarbetande (och mer därtill) med hund? Någon som har gått igenom en liknande period när allting bara känns överväldigande? Behöver ventilera lite, och hoppas att det finns några goda råd till mig och min onda mage.
Mitt nya jobb är krävande med väldigt höga leveranskrav. Jag känner att jag stressar från att jag vaknar tills jag kommer hem på kvällarna för att få ihop det. Nu har jag haft ont i magen en längre tid som inte går över och tappat en hel del vikt som resultat av detta. Vi omorganiserar (har precis blivit uppköta av ett större bolag) och jag är fortfarande provanställd, så jag känner att jag måste vara på tå just nu för att säkra en plats här.
Jag och mitt ex köpte Bruce tillsammans och nu har jag haft honom ensam i ett år. Jag trodde inte att det skulle bli såhär svårt att vara ensam med hund, samtidigt som han är det bästa jag någon sin haft. Jag älskar honom så det gör ont i hjärtat ibland och jag kan inte tänka mig ett liv utan honom. Samtidigt som jag inte vet hur tusan jag ska få ihop det.
Är det fler här som är ensamstående, heltidsarbetande (och mer därtill) med hund? Någon som har gått igenom en liknande period när allting bara känns överväldigande? Behöver ventilera lite, och hoppas att det finns några goda råd till mig och min onda mage.