Vad är din definition på mobbing?Jag tycker ordet används här just nu på ett mycket slarvigt sätt, som devalverar innebörden.
Om definitionen är 100% subjektiv är den omöjlig att förhålla sig till.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är din definition på mobbing?Jag tycker ordet används här just nu på ett mycket slarvigt sätt, som devalverar innebörden.
Om definitionen är 100% subjektiv är den omöjlig att förhålla sig till.
Om man känner sig mobbad och utanför för att man upplever att färre personer svarar på sitt inlägg än på vissa andras inlägg eller att man får färre gillanden än andra- är man mobbad då om man upplever det?Man blir knappast ovetande mobbad eftersom mobbning mycket handlar om känsla och upplevelse. Man känner nog om man är mobbad. Googla på ordet.
Om man upplever att man aktivt blir lämnad utanför, så ja, men jag tror inte att det är sådant som folk här känner sig mobbade av.Om man känner sig mobbad och utanför för att man upplever att färre personer svarar på sitt inlägg än på vissa andras inlägg eller att man får färre gillanden än andra- är man mobbad då om man upplever det?
Men om du startar en tråd och skriver tex att du hittat en kille som du har span på och undrar något och du får ett svar som säger, ja det är för att du är rasist. Hur uppfattar du det? Blir du förbannad eller glad
Jag har tidigare haft diskussioner med andra som ja.... säger att det är mobbade pga sådant.Om man upplever att man aktivt blir lämnad utanför, så ja, men jag tror inte att det är sådant som folk här känner sig mobbade av.
För min del har det inte haft med sådant att göra alls.
På vilket sätt anser du att du blivit mobbad? Eller på vilket sätt anser du att någon annan bukefalist blivit mobbad?Om man upplever att man aktivt blir lämnad utanför, så ja, men jag tror inte att det är sådant som folk här känner sig mobbade av.
Det är svårt!Jag har tidigare haft diskussioner med andra som ja.... säger att det är mobbade pga sådant.
jag har också sett diskussioner när båda sidor beter sig lika illa men den ena säger att den är mobbad pga diskussionen.
Så det är därför jag tycker det är svårt när jag har insett att mobbing är väldigt olika för olika personer
Varken vill eller orkar försöka komma ihåg detaljerna. Det har hänt vid olika tillfällen, men jag är inte den som sparar på gammalt skit. Känslan ATT det hänt har jag dock kvar med tydlighet.På vilket sätt anser du att du blivit mobbad? Eller på vilket sätt anser du att någon annan bukefalist blivit mobbad?
Tråkigt, jag hade gärna velat ta del av din o andras faktiska erfarenheter.Varken vill eller orkar försöka komma ihåg detaljerna. Det har hänt vid olika tillfällen, men jag är inte den som sparar på gammalt skit. Känslan ATT det hänt har jag dock kvar med tydlighet.
Kan det vara så att ordet mobbning har gått samma väg som ordet rasist dvs man vet egentligen inte vad innebörden är av att vara rasist eller vad innebörden är att vara mobbadJag har tidigare haft diskussioner med andra som ja.... säger att det är mobbade pga sådant.
jag har också sett diskussioner när båda sidor beter sig lika illa men den ena säger att den är mobbad pga diskussionen.
Så det är därför jag tycker det är svårt när jag har insett att mobbing är väldigt olika för olika personer
Vad är din definition på mobbing?
Och att systematiskt kalla mig rasist på bukefalos är mobbning"Mobbning (även kränkande särbehandling) innebär att en eller flera personer utsätts för systematiska trakasserier inom en social grupp."
www.wikipedia.se
"Mobbning är inte engångsföreteelser eller konflikter, utan en systematisk kränkning av en person"
www.brottsoffer.com
Visst kan jag KÄNNA mig mobbad. Men det betyder inte att jag är mobbad. Ingen kan dock ta ifrån mig känslan, även om det sedan inte stämmer vid granskning (jag blir inte mobbad).
Förlåt dem ty de veta inte vad de säga...Det är nog därför jag har blivit mobbad genom att vissa kallade mig rasist fast jag inte är rasist
Beror på att en del inte utnyttjar sin rösträtt fullt ut![]()
Och att systematiskt kalla mig rasist på bukefalos är mobbning
Om man upplever att man aktivt blir lämnad utanför, så ja, men jag tror inte att det är sådant som folk här känner sig mobbade av.
Bästa tipset är att du finner dig i att sluta kalla mig rasist oavsett. Vänligen respektera Ullos p7:aAtt systematiskt komma med rasistiska inlägg och trådstarter höjer risken att från gång till annan bli kallad rasist.
Bästa tipset att undvika denna väldigt specifika mobbning är att se till att inte formulera sig rasistiskt, om inte det är tanken. Jag uppfattar dina inlägg ofta som medvetet provocerande rasistiska, där formuleringarna är medvetet valda för att det ska låta så rasistiskt som möjligt och väcka så mycket anstöt som möjligt hos de som inte sympatiserar med den människosynen.
Hela trådstarter ägnas åt att provocera med rasistiska formuleringar.
Att sedan känna sig mobbad för att man blir kallad rasist? Tjena mittbena.
Bästa tipset är att du finner dig i att sluta kalla mig rasist oavsett. Vänligen respektera Ullos p7:a