Enhästarstransport

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare louie lee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 025
L

louie lee

Vilken är den bästa enhästarstransporten enligt er och varför? Cheval, Henra, Böckmann??? Är någon svår att laga, rostar eller andra problem??? Säljer Trane, Ume och Boj enhästarssläp? Vill veta :idea: !!!Tackar

Sv: Enhästarstransport

Ett par bekanta till oss hade Ifor williams enhästars, lånade det några gånger innan vi köpte eget och det kändes stadigt o bra att dra.
En fördel är ju att man ser bättre bakåt eftersom vagnen inte är så bred. Men hästen fick ju mer utrymme än när de åker i en tvåhästars med mellanvägg. En naktdel var dock att den var väldigt svår att sälja begagnad, tydligen är inte så stor marknad för enhästartrailers...?
horslif3.jpg

Tillverkarens info med mått och vikt osv

Både jag och min häst är väldigt förtjusta i vårt Ifor Williams 1,5-hästars. :D
Nu har vi planer på att byta upp oss till ett nytt, så det gamla är till salu. Jag har haft en hel del svar och ett par seriösa spekulanter.

Immer

Hur mycket får du lasta i det och vilken totalvikt har du? Blev lite rädd för Ifor W när jag läste Hästmagazinet och hela transporten verkade falla isär. Har du bara bra erfarenheter? Hur funkar den mot rost? Tusen tack!

Min är en 93:a, totalvikt 1300 kg och lastvikt 580 kg.

Rosta sönder? Det enda som rostat på min transport är sprintarna, men de håller fortfarande. :D

Immer

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
640
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 079
Senast: Thaliaste
·
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 16 17 18
Svar
356
· Visningar
18 826
Senast: teeto
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
673
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Blåsljud på hjärtat