Englands hundlag , och eran syn på lagen?

Sv: Englands hundlag , och eran syn på lagen?

...sa... du gillar pbs for att du tilltalas av muskelhundar? Forstod jag det korrekt?

Vem vander pbn ryggen?

Har du nagon koll pa vad som gors och kampas med i dess hemland?

Hur anser du att man tillfredstaller en pb?

For jag har minsann sett pbs anfalla, mer an en gang med for den delen...

Det har jag med , men för mig känns det som att du bara vill belysa problemen med rasen , och även fast jag skriver eller postar information om Pitbullen så är det inte av någon betydelse heller , så därför skulle jag vilja fråga dig , om Pitbullen har mindre rätt än någon övrig hund ?

Det har jag aldrig sagt, jag ifragasatter dig och din argumentering - inte pbn som ras...

Nu är vi där igen med dina konstiga jämförelser med olika hundraser. Det känns inte som du har så stor koll på div raser.....

Vill du få någon trovärdighet om ditt kunnande så sluta jämför äpplen och päron....

Har jag fel då jag säger att Rottweilern är kraftfull ras precis som Pitbullen ?

Rottweilern är en brukshund och en kraftfull ras , som Pitbullen vad är äpplet och päronen .

Tja...vi skapade den. Och?
Vi kan ta bort den också.

Sorry...jag ger gärna rasen en chans men inte pga något av de skäl som du tagit upp i olika trådar om Pb. Du har undvikit flera vettiga frågor från olika frågeställare och slingrar dig i de som du svarar. Du upprepar dig mest.

Ska jag bli nyfiken och öppen för mer info om PBs så får du komma med svar på de frågor folk ställer till dig, konkreta fakta om rasen, egna erfarenheter och inte bara länka och upprepa sånt du hört.

Som svar på din trådstart. Ja...jag kan förstå Englands hundlag. Det finns lika många naiva människor som skaffar PB precis som det finns idioter som vill ha "farliga hundar".

Ingen av de ska ha en sådan hund. Tyvärr tror jag få PBs hamnar i rätt händer så det kanske vore det bästa för dessa hundar att avveckla rasen?

Det har jag aldrig sagt, jag ifragasatter dig och din argumentering - inte pbn som ras...

Har du inte , ifrågasatte du inte den i det svenska samhället ?, därför frågar jag har Pitbullen någon mindre rätt än övriga hundar? , det gör du oavsett vad jag skriver .

Har jag fel då jag säger att Rottweilern är kraftfull ras precis som Pitbullen ?

Rottweilern är en brukshund och en kraftfull ras , som Pitbullen vad är äpplet och päronen .

Nu jämför du två raser som är framtagna av helt olika anledningar och som har olika medärvda egenskaper så ja...du har fel. Det blir som att jämföra en jagande jämthund med en Golden retriver bara för de är av samma storlek.

PB är inte framavlad för bruks.

Nu jämför du två raser som är framtagna av helt olika anledningar och som har olika medärvda egenskaper så ja...du har fel. Det blir som att jämföra en jagande jämthund med en Golden retriver bara för de är av samma storlek.

PB är inte framavlad för bruks. Men det vet du....

Så om äpplet och päronet......båda är frukt men inte lika.
Pb och rottis...båda är hund....men inte lika

PBn ar inte en brukshund.

Svara pa fragorna jag stallt, VAD kan DU? HUR manga PBs har du hanterat, tranat och agt?

Gillar du dom for att de ar muskelhundar?

Vilka linjer foredrar du?

Hur tillfredsstaller man en pb?

Varfor ar du inte har och volunteerar hos PBshelters?

Vad gor du for Verklig skillnad for rasen?

Tja...vi skapade den. Och?
Vi kan ta bort den också.

Sorry...jag ger gärna rasen en chans men inte pga något av de skäl som du tagit upp i olika trådar om Pb. Du har undvikit flera vettiga frågor från olika frågeställare och slingrar dig i de som du svarar. Du upprepar dig mest.

Ska jag bli nyfiken och öppen för mer info om PBs så får du komma med svar på de frågor folk ställer till dig, konkreta fakta om rasen, egna erfarenheter och inte bara länka och upprepa sånt du hört.

Som svar på din trådstart. Ja...jag kan förstå Englands hundlag. Det finns lika många naiva människor som skaffar PB precis som det finns idioter som vill ha "farliga hundar".

Ingen av de ska ha en sådan hund. Tyvärr tror jag få PBs hamnar i rätt händer så det kanske vore det bästa för dessa hundar att avveckla rasen?

Det får stå för dig , men vet du det är av rätt ringa betydelse vad jag än säger och skriver känns det som på det här forumet eftersom det bara blir misstolkat eller att så är det väl inte ,visst jag skulle kunna svara på alla frågor som ställs åt mig , men då det bara blir misstolkade eller kritiserade är det bara att slösa med tid , tid som jag skulle kunna ägna på att få folk att förstå att vi inte löser något problem med lagar som diskriminerar ägare åt hundar som inte gjort något , så som sagt en sådan lag tar jag avstånd ifrån , men som du tycker är förstålig , därför är det av rätt ringa betydelse att argumentera med en person som tycker att diskriminerings lagar där oskyldiga hundar som inte gjort något avlivas bara för att någon slarvig ägare inte kunde hålla ordning på sin hund , Jag trodde att om man var hund människa så respekterade man alla hundar , och har den synen att alla hundar har en rätt , men så är det verkligen inte , och de svider hos mig att se, lika väl som det svider att se hur man kritiserar en sådan som Cesar Millan på detta forum , men det är väl som så att dom 600 000 hund människor som följer honom på Twitter inte har rätt , Nej nu är jag färdig med detta forum , och argumenterande , eftersom jag stödjer alla hundars rätt , så även Pitbullens , för i mina ögon är det lika mycket hund som en Schäfer eller Labrador eller Doberman , för jag känner en skyldighet som människa då jag vet att min ras har avlat och format denna Pitbull Terriers , och för att jag skillnad från vissa inte vänder vissa hundraser i ryggen , då är man ingen hundvän i mina ögon , vissa undrar varför jag gillar Pitbull Terriers , jo för att när jag har sett dessa hundar med rätt ägare så är det en underbar hund , som några bara vill se nackdelar med , bara för deras ursprung , men vi skapade det ursprunget och det ska inte Pitbullen inte bli smutskastad för , att jobba med diskriminering av hundraser är bara att visa att vi inte visar rasen den skyldighet som vi har , och det är i mina ögon hjärtlöst , och något jag tänker arbeta emot , för är man en hundvän respekterar man alla hundar , för som jag skrivit dom rår inte för hur människan skapade dom .

Pitbull Terriern är en hund med hjärta av guld och former av stål.

Tack.

Men va bra att du ska arbeta emot det!

Tar du emot erbjudandet om att sattas i kontakt med atminstone 3 olika pbshelters sa du kan komma hit och jobba som voluntar? Eller funkar det med fler rasshelters?

Nar kommer du?
Vi hamtar upp dig pa flygplatsen!

..eller ar det bara snarj pa ett forum du tankt dig? :cautious:

Och ja, erbjudandet ar HOGST seriost. Just say when.

Senast ändrad:

Nästan så man själv blir sugen på erbjudandet :D

Men det borde absolut locka någon som verkligen vill hjälpa rasen :)

Jag vet SA manga shelters och rescues som gar pa knana, inte tillrackligt med folk. Samma med rehab tranare som skulle ge sin vanstra arm for att ha nagon som kan hjalpa till... Sa far du mojligheten nan gang, bara hojta till sa :D

Jag blir, faktiskt, pa riktigt, valdigt ledsen over alla internetriddare som ska radda hundar - men nar det val galler sa trivs dom bast bakom en datorskarm. :/

Men det går inte heller att komma åt såna som du som inte begriper vad som är en potentiellt farlig ras.
PL

Det som du inte verkar begripa är att vi människan har varit med och avlat fram denna hund och således har en skyldighet mot den , den rår väl knappast för hur vi skapade den , och i orätta händer är det många raser som blir en poteniellt farlig ras inte bara Pitbullen , ska problemen stävjas borde det snarare vara betydligt klokare att komma åt ägarna åt dessa hundar för det är där det verkliga problemet är inte hundarna .Pitbullen var en gång USA s national symbol , något som ej verkar vara förståligt hos dig.

Alla hundar är framavlade av människan. Bara för att vi skapat något betyder det inte att man MÅSTE ha kvar det.

Vill du hjälpa rasen på riktigt så är det ju bara att tacka ja till bewildered´s erbjudande :)

USAs nationalsymbol? Nu får du ju ge dig.

Ja vi är många som kritiserar Milans träningsmetoder, men jag har aldrig sett någon kritisera hans syn på pb. Har han ens någon sådan?

Mina hundar är precis som de flesta andra lojala mot sin flockledare, dvs mig. Det är inte unikt för pb.

Åk över till bewildered. Det är det bästa erbjudande du nånsin kommer att få om du verkligen vill göra skillnad.

Du vänder då kappan efter vinden för i en annan tråd skrev du att du INTE stödde CMs tränarmetoder men gillade att han försvarand PB. Nu tar du hans metoder i försvar.

Om han har 600 000 följare på twitter är helt orelevant. Hitler hade miljoner följare...han gjorde inte rätt för det.

Men om du gillar CM så är du alltså för stackel, elhalsband, styphalsband och alfarullningar också. Och du var djurvän?

Och ja...jag står gärna för det jag skrivit i denna tråden. Jag har inte ändrat några åsikter och jag står för det jag har skrivit och jag har vågat stått upp och svarat på de frågor du ställt.

Vad gör du ens på ett diskussionsforum om du inte vill ta en diskussion på ett objektivt sätt?

Men va bra att du ska arbeta emot det!

Tar du emot erbjudandet om att sattas i kontakt med atminstone 3 olika pbshelters sa du kan komma hit och jobba som voluntar? Eller funkar det med fler rasshelters?

Nar kommer du?
Vi hamtar upp dig pa flygplatsen!

..eller ar det bara snarj pa ett forum du tankt dig? :cautious:

Och ja, erbjudandet ar HOGST seriost. Just say when.

Jag tror inte TS kan göra så mycket för PBs mer än att klappa, mata och promenera med dom. Hur ska man kunna belysa rasens problem och kämpa för att komma till rätt med dom om man inte ens vill erkänna att dom finns? TS har ihärdigt vägrat svara på alla frågor som kan uppfattas som negativt för rasen. Hur ska TS då kunna möta folk i verkligheten och lära dom hantera PBs när Ts jämnställer dom med bruks och sällskapsraser :crazy: Ts skriver tom att Pbs är en bruksras som Rottweilern! Ts har inte ens kunnat svara på de mest grundläggande frågor som du ställde om PBs.

Jag tror TS kunskap om PBs kommer från google, CM på tv och några få individer hen träffat på. Tror inte det finns så mycket hundkunskap eller erfarenhet av att träna hund med i bagaget öht.

Det har jag den fullaste förståelse för , men att diskriminera vissa raser , tror inte jag löser något , eftersom då skuttar bara ägarna åt dessa hundar vidare till nästa ras , och så blir det skriverier om den rasen , därför löser tror jag inte dessa typer av lagar , det vet jag att heller inte SKK gör , Nej då tror jag mer på strängare regler och att sprida information .

Så fint av dig att du förstår, då kanske du kan inse att vi, med hundar som nästan blivit avbitna på mitten på grund av ägare med övertro på sin kapacitet är ganska less på att folk skaffar hundar de inte klarar av.
Fast alltså, på riktigt, det finns flera olika hundraser som är skarpare än andra. Och jag anser att inte vem som helst kan eller ens ska hantera dom. Om det då är så att dessa många gånger attraherar fel potentiella ägare, hur ska vi då komma till rätta med problemet?
Jag är för ett förbud för vissa raser, eller allra minst licens. Någon nämnde licenser med olika grader...
Det gäller för övrigt hästar och katter och you name it.

Igen - Det är ingen rättighet att äga en viss typ av hund. Däremot har man en skyldighet att se till att kunna hantera den man skaffar. Och så länge människor saknar självinsikt måste förbud och kontroll finnas.

Och innan du säger nåt om att jag diskriminerar vissa raser, så NEJ, men däremot är jag skeptisk till vissa MÄNNISKOR som skaffar dom. Därav - licens!

// nothalfbad - känner sig cynisk i frågan.

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 175
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 748
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat