Englands hundlag , och eran syn på lagen?

Sv: Englands hundlag , och eran syn på lagen?

Och ja... visst finns det olika linjer I olika stater, och skillnader mellan dessa med. Varken usa eller kanada, eller hundar som anvands for kamp ar en klump dar allting ar likadant. Du vet... det ar liksom en hel kontinent. Det skiljer sig ex mellan louisiana och nd. Dels I hundkampsringarnas mangd, men aven omradets "mode".

Olika linjer i olika stater? Intressant påstående måste jag säga vilka linjer skulle det handla om? Det är nämligen svårt att sitta och hitta på saker när du diskuterar med någon som är insatt i rasen och känner till linjerna mycket väl. Men som sagt, nämn några linjer.

Du vet... hundkamp och linjer är inget som är begränsat till USA och Kanada. Det är en internationell företeelse där alla kända linjer finns representerade på alla kontinenter. För snart 40 år sedan började det ske en förskjutning mot andra delar av världen till följd av 1976 års Animal welfare act i USA. Sedan dess har rasens centrum i stor utsträckning förflyttats till Östeuropa, Latinamerika och Sydostasien. Även om USA alltid har varit ett stort land i dessa kretsar så går det inte längre att se det som ett centrum för rasen. Kanada däremot har aldrig varit något land som mig veterligen givit upphov till någon enda känd linje eller uppfödare.

Du verkar tro att det här är en hemlig värld där du har en speciell insyn genom att ta hand om hundar med okänd bakgrund på shelter. Den är inte hemlig på något sätt utan det finns mängder av internetforum, tidskrifter och böcker där allt mellan himmel och jord tas upp. Kan länka till en tidskrifts hemsida som är helt dedikerad till just kampavlade pitbulls.

http://www.sportingdogjournal.info/

Sv: Englands hundlag , och eran syn på lagen?

Problemet, som jag ser det, med att förbjuda raser är att väldigt många raser kan bli farliga i fel händer. Min hund har blivit ordentligt attackerad och biten vid två tillfällen. En gång av en Siberian Husky och en gång av en Labrador och jag tror knappast att de två raserna blir bland de första att förbjudas. Man skapar alltså fler problem genom att försöka avvärja ett problem.

Däremot är jag helt klart för det många skriver om här; Hundförarkort.

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 175
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 748
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Inredningstråden nr3
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat