Englands hundlag , och eran syn på lagen?

Sv: Englands hundlag , och eran syn på lagen?

De jag sett har inte varit osakerhet nej, snarare tvart om. Utan spex.
De har inte heller instigerat braket, faktiskt. Himla imponerande pa sitt satt.

Du inser att du roar dig med att forelasa for nagon som inte har nagot emot rasen alls va..? Vi ar liksom, pa samma sida, pa satt och vis.

Jag bara totalt avskyr folk som ar internetriddare baserat pa nagot de last nagonstans nagon gang men som ar for mjakiga for att gora nagot pa riktigt.

Senast ändrad:

Eh privat personer ar privat personer. Du far namedroppa om du vill, men det gor faktiskt inte jag... i synnerhet inte nar jag pratar om folk som bustar ass i shelters. Finns ratt mkt folk som kampar pa bakom kulisserna, du vet.

Och ja, jag generaliserade. Givetvis, men sa snackade jag ocksa om rescues i forsta hand. Dvs de som fotts, "tranats" osv in i svangen. Eftersom det ar dar de storsta problemen for rasen finns - i synnerhet nar de hundarna hamnar i hander dar folk tror man kan klicka bort det hela med hjalp av kottbullar.

Du vet ordet "rehab" - Rehablitering.

Vill man gora skillnad for rasen, och for hur folk ser rasen, och forbattra saker och ting... sa gor man som du och erkanner oppet att bla. finns det "problematik" med hundaggressioner inom rasen. Givetvis finns det aven inom utstallnings linjerna - precis som de pbs-kampisar som blir baitdogs har mindre av det.

"Det är som upplagt för katastrof när det handlar om kampavlade Pitbulls som absolut inte ska bo med hundar av samma kön eller hamna hos personer som tror att hundar blir vad man gör dem till. "

Eller har du andrat uppfattning?

Det är oerhört märkligt att rättsaktivisterna är anonyma, hur för de sin talan som anonyma i olika rättsprocesser?

Är det verkligen vettigt att jämföra hundar som rehabiliteras med hundar som aldrig använts i hundkamp? En vuxen hund vars enda kontakt med främmande hundar har varit för att slåss med andra hundar är i mina ögon någonting helt annat än en hund från kamplinjer som aldrig har varit i ett slagsmål. Därmed inte sagt att hunden från kamplinjerna kan utveckla de egenskaperna men i grunden så är det två olika saker.

Generellt gör jag faktiskt ingen större skillnad mellan kampavlade pitbulls och andra bull&terriers. I den senare gruppen finns det en större sannolikhet att det kan fungera med andra hundar av samma kön men risken är fortfarande väldigt stor att det inte gör det. Och det citatet du refererar till handlar till största del om förhållandet till andra hundar i flocken och i förhållande till andra lösa hundar i hundrastgårdar.

Och var tror du problemen uppstar med aggressionerna?

Ratts som i - kampar emot rasforbud, avlivning direkt utav en hund som ser "kampig" ut, osv. Hakade du bara upp dig pa det ordet sa far jag val be om ursakt for bruket utav det. Det pagar ratt mkt mer "fighter" ute bland grasrotterna an det som nar de storre massorna.

Och jo, det ar faktiskt ganska vettigt da genetiska blueprints finns i hunden - aven utan traning for det. Det behover inte ploppa upp - men det kan det absolut gora. Att ignorera att genetiken som gor en hund lampad for kamp finns dar aven om hunden inte ar tranad for det ar javligt naivt.

Du sa det ju sjalv, det finns "till och med", inom utstallningslinjerna... ;)

Generellt gor jag en stor skillnad pa en hund och en annan. I synnerhet baserat pa vilka linjer de har, jag tar INTE en civil schafer och tranar SAR med den t.ex. Det ar som upplagt for problem.

De jag sett har inte varit osakerhet nej, snarare tvart om. Utan spex.
De har inte heller instigerat braket, faktiskt. Himla imponerande pa sitt satt.

Du inser att du roar dig med att forelasa for nagon som inte har nagot emot rasen alls va..? Vi ar liksom, pa samma sida, pa satt och vis.

Jag bara totalt avskyr folk som ar internetriddare baserat pa nagot de last nagonstans nagon gang men som ar for mjakiga for att gora nagot pa riktigt.

Jag har sett pitbulls som utvecklat det beteendet av ren osäkerhet även om ägarna gärna skulle vilja påstå att det handlar om tuffhet. Därmed inte sagt att hundarna av rasen kan utveckla en tendens att hamna i slagsmål av andra skäl.

Varför får du intrycket av att jag tror att du har något emot rasen? Att en bra kamphund inte kännetecknas av det du påstår är väl ändå högst relevant att nämna? Jag drivs varken av någon vilja att försvara eller angripa rasen utan vill bara klargöra hur det faktiskt ligger till. För när det gäller båda grupperna av förespråkare/motståndare så tycks ofta grundkunskaperna saknas. I grunden är det cajun rules som format rasens egenskaper och det är något som det är viktigt att känna till för att förstå vilka egenskaper som är eftertraktade. Många vedertagna sanningar om eftertraktade egenskaper i kampaveln är nämligen direkt felaktiga.

Vilka är dessa internetriddare du syftar på?

Till att borja med namedroppar du, som om det bara ar folk in the spotlight som raknas - inte grasrotterna som kampar ocksa for att hitta nagon form av balans.

For det andra, saker och ting ar sallan svart eller vitt. Erfarenheterna gar uppenbarligen isar, och det ar sa det kan vara.

For det tredje, missade du internet riddaren sa far du nog lasa om.

For det fjarde, det finns ratt manga problem runt kamphundsraser, utover just aggressionerna. Eller snarare, bieffekter utav det. I mangt och mycket folk som inte gor skillnad pa den genetik som finns inom rasen och andra hundar med mindre av den skopan.

For det femte: vill man gora skillnad sa Gor Man Nagot, man sitter inte pa ett forum som individ X och blarrar om att "muskelhundar ar sa fina" och "manniskan skapade dom, darfor har vi ett ansvar for att ta hand om dom, avla vidare, och radda rasen".

Det var vad som provocerade mig nog for att ens idas skriva har. Verkligheten for de hundarna som hamnar i fel hander, pa bada sidor om planket, ar ratt javla ra och slutar inte sallan daligt. Jag ar trott pa att se det. Evinnerligt javla trott pa att se det. Jag har sjalv raser som latt hamnar i fel hander, it hits close to home.

Rasforbuden paverkar mig, irriterar mig, och gor att jag konstant far passa vilken hund som gar var eftersom 3 av dom ar, i gemene mans ogon, av "pitbull typ" - de ar alltsa byggda pa ett satt att folk tanker kamphund. Vilket ar nagot man inte far ha innanfor stadsgranserna har.

Jag stor mig pa folk som sitter i sverige och aldrig sett helvetet det kan vara i shelters nar folk kopt hundar de inte kan hantera och sager att "det gar att fostra bort allting".

Man kan kontrollera till viss del, men inte fullt ut.

Senast ändrad:

Och var tror du problemen uppstar med aggressionerna?

Ratts som i - kampar emot rasforbud, avlivning direkt utav en hund som ser "kampig" ut, osv. Hakade du bara upp dig pa det ordet sa far jag val be om ursakt for bruket utav det. Det pagar ratt mkt mer "fighter" ute bland grasrotterna an det som nar de storre massorna.

Och jo, det ar faktiskt ganska vettigt da genetiska blueprints finns i hunden - aven utan traning for det. Det behover inte ploppa upp - men det kan det absolut gora. Att ignorera att genetiken som gor en hund lampad for kamp finns dar aven om hunden inte ar tranad for det ar javligt naivt.

Du sa det ju sjalv, det finns "till och med", inom utstallningslinjerna... ;)

Generellt gor jag en stor skillnad pa en hund och en annan. I synnerhet baserat pa vilka linjer de har, jag tar INTE en civil schafer och tranar SAR med den t.ex. Det ar som upplagt for problem.

Vem är det som har ignorerat att genetiken som gör en hund lämpad för kamp finns där oavsett om den är tränad för ändamålet eller inte? Att ifrågasätta om man rakt av kan jämföra en kamphund som ska rehabiliteras med en hund från samma avelsbakgrund som aldrig varit i slagsmål är nämligen två olika saker. För hundägaren som ska jobba med de respektive hundarna så är det en stor skillnad.

Dessutom missar du en oerhört viktig poäng. För en vanlig hundägare så spelar det här aldrig någon roll. I ett hundslagsmål där hundägarna går in och försöker bryta hundarna så kommer det inte synas någon skillnad på hundarna i slagsmålet. De utställningsavlade hundarna är tyngre byggda och kommer därför snabbare bli trötta och de kommer också snabbare att tappa lusten att slåss men detta är saker som först visar sig efter ett tag. Fram tills dessa saker gör sig påminda, vilket tar ett tag, så är det ingen skillnad alls. Det som utmärker kampavlade hundar är att de har fysiken för att kunna slåss under en mycket lång tid och att de oftare har en mentalitet som gör att de inte slutar slåss efter ett längre slagsmål. Men detta är som sagt ett stadie hundar i ett vanligt hundslagsmål aldrig kommer till.

Vill man märka ord så har du givetvis en poäng men skillnaderna är inte särskilt stora.

...det kommer val visst markas?
Omdirigering eller ej t.ex.

"De inte slutar slåss efter ett längre slagsmål" - dar har du bla en av sakerna som folk som glorifierar rasen helst inte erkanner, bland annat. Eller problemtiken med att de inte backar ner lika latt.

Skillnaderna mellan olika linjer inom raser ar viktiga, genetik AR viktig. Erkanner man inte det, och tar med det in i sina funderungar, sa blir det inte bra.

Om du laser ordentligt sa har jag skrivit flera ganger det dar med rehab osv - ska man "radda" rasen, sa ar det dar man kan borja gora skillnad. Dar kan man lara sig en himla massa, om man Vill. Det var inte bara dar, utan det har varit ett rott snore genom hela traden fran min sida.

Det var vad som provocerade mig nog for att ens idas skriva har. Verkligheten for de hundarna som hamnar i fel hander, pa bada sidor om planket, ar ratt javla ra och slutar inte sallan daligt. Jag ar trott pa att se det. Evinnerligt javla trott pa att se det. Jag har sjalv raser som latt hamnar i fel hander, it hits close to home.

Det jag vänder mig mot är distinktionen mellan kampavlade och icke-kampavlade hundar. Personligen har jag inget intresse av att personer skaffar utställningsraserna med inställningen att de köpt den rosa fluffiga och snälla varianten.

Det jag vänder mig mot är distinktionen mellan kampavlade och icke-kampavlade hundar. Personligen har jag inget intresse av att personer skaffar utställningsraserna med inställningen att de köpt den rosa fluffiga och snälla varianten.

Men det AR skillnad. Precis som det ar skillnad mellan en stallande fagelhund och en herdehund. Eller en vallhund och en sighthound. Med det inte sagt att nagot ar en "battre" hund an nagon annan, men visst fanken finns dar skillnader...

En hund ar en hund - tills dess den genetiska blueprinten vi proppat dit genom xxx ars avel ploppar fram.

Jag har inget intresse av folk som skaffar ras baserat pa utseende, oavsett om det ar for att den ar snygg, sot och fluffig, eller imponerande. Jag har sjalv 3 omplaceringar har som det gick at helvete med for forra agarna pga just det.

Senast ändrad:

...det kommer val visst markas?
Omdirigering eller ej t.ex.

"De inte slutar slåss efter ett längre slagsmål" - dar har du bla en av sakerna som folk som glorifierar rasen helst inte erkanner, bland annat. Eller problemtiken med att de inte backar ner lika latt.

Skillnaderna mellan olika linjer inom raser ar viktiga, genetik AR viktig. Erkanner man inte det, och tar med det in i sina funderungar, sa blir det inte bra.

Om du laser ordentligt sa har jag skrivit flera ganger det dar med rehab osv - ska man "radda" rasen, sa ar det dar man kan borja gora skillnad. Dar kan man lara sig en himla massa, om man Vill. Det var inte bara dar, utan det har varit ett rott snore genom hela traden fran min sida.

Nu var det inte det jag skrev utan att man inte kan jämföra de två hundarna rakt av. Det handlar om olika grundförutsättningar även om de har många gemensamma beröringspunkter.

Att de aldrig slutar slåss är dock också något som är rätt ointressant för en normal hundägare. Vissa av egenskaperna kan man bara se i hundkamp. Att hunden skulle kunna fortsätta slåss i fyra timmar kommer en person som direkt försöker bryta ett slagsmål aldrig att märka av.

Personligen tror jag mer på preventiva åtgärder om man vill göra skillnad. Däremot kan det säkert fungera som en bra ögonöppnare för blåögda personer som inte vill kännas vid rasbundna egenskaper.

Men det AR skillnad. Precis som det ar skillnad mellan en stallande fagelhund och en herdehund. Eller en vallhund och en sighthound. Med det inte sagt att nagot ar en "battre" hund an nagon annan, men visst fanken finns dar skillnader...

En hund ar en hund - tills dess den genetiska blueprinten vi proppat dit genom xxx ars avel ploppar fram.

Jag har inget intresse av folk som skaffar ras baserat pa utseende, oavsett om det ar for att den ar snygg, sot och fluffig, eller imponerande. Jag har sjalv 3 omplaceringar har som det gick at helvete med for forra agarna pga just det.

Det är snarare så att du påstår att det finns en tydlig skillnad, inte att det faktiskt finns en tydlig skillnad. Här är det faktiskt också viktigt att betona vilken slags skillnad jag talar om och i vilket sammanhang den skillnaden visar sig. En icke-kampavlad hund kommer troligtvis vara värdelös som kamphund av flera skäl. Men det är helt ointressant när vi talar om de situationer som en vanlig hundägare kan hamna i. Så för en helt vanlig hundägare kan skillnaden mycket väl vara obefintlig samtidigt som skillnaden kan vara enorm för den som ägnar sig åt hundkamp.

...menar du att skillnaderna mellan utstallningsavlade och icke utstallningsavlade ar sa pass stora att du anser att det ar olika grundforutsattningar rent genetiskt - trotts problematiken med utstallningsavlade med hundaggressioner? Eller missforstar jag dig totalt nu?

Skulle kunna - och viljan - kan mkt val vara tva variabler som kan paverka Allan Svensson och hans hund. Precis som de rasegenskaperna vissa av mina hundar har som gor att jag inte kan vrala ett nej och forvanta mig en reaktion - som jag kan pa vissa andra av raserna har. Dar det brister ar dar folk inte inser VAD de har i snoret. De dar blaogda personerna du vet, som tror alla hundar blir vad de gor dom till osv.

Eller vad de slapper losa i hundrastgarden, eller pa play dates eller... och det galler verkligen inte bara pbs.

Preventativa atgarder paverkar forhoppningsvis framtiden, men gor mindre skillnad i nutiden. I synnerhet nar det kommer till rasforbud, haftighetskomplex, overbelamrade shelters och hundar som gar straight to kill. De ar bada tva viktiga sidor av myntet.

Men ja, i synnerhet, ar shelters utmarkta ogonoppnare for Nar det kan ga fel, hur det kan ga fel, varfor det kan ga fel. Och hur det kan ga nar ratt hund hamnar hos fel person.

Det är snarare så att du påstår att det finns en tydlig skillnad, inte att det faktiskt finns en tydlig skillnad. Här är det faktiskt också viktigt att betona vilken slags skillnad jag talar om och i vilket sammanhang den skillnaden visar sig. En icke-kampavlad hund kommer troligtvis vara värdelös som kamphund av flera skäl. Men det är helt ointressant när vi talar om de situationer som en vanlig hundägare kan hamna i. Så för en helt vanlig hundägare kan skillnaden mycket väl vara obefintlig samtidigt som skillnaden kan vara enorm för den som ägnar sig åt hundkamp.

Ja, en icke kampavlad hund kan bli en utmarkt baitdog. Tack, jag vet.

Det som -inte- ar ointressant ar de "problem" som o ena sidan inte anses vara ett problem, men som i andra sammanhang mkt val KAN bli ett problem.

Bara for att man koper en utstallningsavlad betyder inte det att den kommer funka med andra hundar t.ex.

De som dumpas i shelters ar fran gemene man dar det skitit sig. De som raddas ur kampringarna ar annat, men bada delar existerar. De som dumpas av gemene man ar Ocksa ett djavulskt problem i samhallet. Och det ar, tyvarr, inget som bara drabbar PBs utan den delen av problemet ar relativt gransoverskridande mellan raserna.

Daremot tenderar vissa rasgrupper attrahera vissa typer av wannabe hundagare, som ytterligare baddar for problem.

...menar du att skillnaderna mellan utstallningsavlade och icke utstallningsavlade ar sa pass stora att du anser att det ar olika grundforutsattningar rent genetiskt - trotts problematiken med utstallningsavlade med hundaggressioner? Eller missforstar jag dig totalt nu?

Skulle kunna - och viljan - kan mkt val vara tva variabler som kan paverka Allan Svensson och hans hund. Precis som de rasegenskaperna vissa av mina hundar har som gor att jag inte kan vrala ett nej och forvanta mig en reaktion - som jag kan pa vissa andra av raserna har. Dar det brister ar dar folk inte inser VAD de har i snoret. De dar blaogda personerna du vet, som tror alla hundar blir vad de gor dom till osv.

Eller vad de slapper losa i hundrastgarden, eller pa play dates eller... och det galler verkligen inte bara pbs.

Preventativa atgarder paverkar forhoppningsvis framtiden, men gor mindre skillnad i nutiden. I synnerhet nar det kommer till rasforbud, haftighetskomplex, overbelamrade shelters och hundar som gar straight to kill. De ar bada tva viktiga sidor av myntet.

Men ja, i synnerhet, ar shelters utmarkta ogonoppnare for Nar det kan ga fel, hur det kan ga fel, varfor det kan ga fel. Och hur det kan ga nar ratt hund hamnar hos fel person.

För att återupprepa mig igen. Det jag invände mot inledningsvis var likställandet av de två olika hundarna i exemplet. Att inte vilja kännas vid att det finns en skillnad mellan en fd kamphund som ska rehabiliteras och en hund från kamplinjer som aldrig varit i slagsmål. Där menar jag att det finns olika grundförutsättningar för hundägaren att arbeta utifrån.

Jag är ingen större anhängare av räddningsinsatser av hundar. Mängden hundar som behöver det i förhållandet till antalet lämpliga hem är inte särskilt uppmuntrande.

Ja, en icke kampavlad hund kan bli en utmarkt baitdog. Tack, jag vet.

Det som -inte- ar ointressant ar de "problem" som o ena sidan inte anses vara ett problem, men som i andra sammanhang mkt val KAN bli ett problem.

Bara for att man koper en utstallningsavlad betyder inte det att den kommer funka med andra hundar t.ex.

De som dumpas i shelters ar fran gemene man dar det skitit sig. De som raddas ur kampringarna ar annat, men bada delar existerar. De som dumpas av gemene man ar Ocksa ett djavulskt problem i samhallet. Och det ar, tyvarr, inget som bara drabbar PBs utan den delen av problemet ar relativt gransoverskridande mellan raserna.

Daremot tenderar vissa rasgrupper attrahera vissa typer av wannabe hundagare, som ytterligare baddar for problem.

Fast nu verkar du inte förstå vad jag syftar på. Det jag syftar på är att det som skiljer en kampavlad från en icke-kampavlad hund är det som syns i hundkamp. För en vanlig hundägare som inte har minsta tanke på att ägna sig åt hundkamp är därför skillnaden mycket liten mellan en kampavlad och en icke-kampavlad hund. Det som främst särskiljer den förra från den senare är att den förra har den fysiska och mentala förutsättningen att slåss under mycket lång tid. I ett vanligt hundslagsmål kommer hundarna aldrig slåss så länge att dessa egenskaper kan visa sig.

..och den kommentaren grundade sig i att det ska raddas hela rasen for den ar sa fiiiiiin.

Det handlar om baitdogs, om kamphundar, om hundar dar aggressionerna slagit igenom osv osv. Med andra ord: de problem rasen dras med. De raddade, rehabbade, de som inte gar att rehabba ar en del utav det. Det finns dom som har gatt som kamphundar som "fungerar" under valdigt kontrollerade former, det finns dom som funkar mera hjalpligt, det finns dom som inte funkar ALLS. Och genetik-mentaldelen ar ganska viktig i det.

Det som ligger i genetiken ligger i genetiken och det ar inget som kan snuttigullas bort med kottbullar. Antingen sa ar man medveten om det, eller sa ar man inte.

Och nej, det ar den verkligen inte. Aven det en del av problemet, eller ja, ett utav problemen hundvarlden dras med. Och att de hundar som spottas ut hamnar i inkompetenta hem dar det barkar at faaaaan... och ptja, det ar da skit hander.
Det ar som Magiskt sa.

Fast nu verkar du inte förstå vad jag syftar på. Det jag syftar på är att det som skiljer en kampavlad från en icke-kampavlad hund är det som syns i hundkamp. För en vanlig hundägare som inte har minsta tanke på att ägna sig åt hundkamp är därför skillnaden mycket liten mellan en kampavlad och en icke-kampavlad hund. Det som främst särskiljer den förra från den senare är att den förra har den fysiska och mentala förutsättningen att slåss under mycket lång tid. I ett vanligt hundslagsmål kommer hundarna aldrig slåss så länge att dessa egenskaper kan visa sig.

Kliv ur ringtanket lite.

Problemet ar "lite" storre an just vad som sker i ringen.

Problemet ar storre an de hundar som nyttjas for kamp, det ar det genetiska arvet som folk vill ignorera for att hunden ju ar "Sa fin".

Hur vi an vrider och vander oss, sa kan generna i hunden ploppa tillbaka upp. Det handlar ju helt enkelt om huruvida det finns en fallenhet for det eller ej, och huruvida det plockas fram av ena eller andra anledningen.

Mycket liten skillnad mot att vissa av hundarna har ar allt annat an karvanliga runt folk. Oavsett hur mycket de blir socialiserade sa kommer de alltid ha den genetiska blueprinten for en highly assertiative och aggro ras som ogillar frammat folk, tanker sjalva och agerar oberoende fran oss. Det ar det jag menar, det som finns dar genetiskt AR dar. Det ar nagot man maste, borde, bor, vara medveten om.

Kliv ur ringtanket lite.

Problemet ar "lite" storre an just vad som sker i ringen.

Problemet ar storre an de hundar som nyttjas for kamp, det ar det genetiska arvet som folk vill ignorera for att hunden ju ar "Sa fin".

Hur vi an vrider och vander oss, sa kan generna i hunden ploppa tillbaka upp. Det handlar ju helt enkelt om huruvida det finns en fallenhet for det eller ej, och huruvida det plockas fram av ena eller andra anledningen.

Mycket liten skillnad mot att vissa av hundarna har ar allt annat an karvanliga runt folk. Oavsett hur mycket de blir socialiserade sa kommer de alltid ha den genetiska blueprinten for en highly assertiative och aggro ras som ogillar frammat folk, tanker sjalva och agerar oberoende fran oss. Det ar det jag menar, det som finns dar genetiskt AR dar. Det ar nagot man maste, borde, bor, vara medveten om.

Kliva ur ringtaket? Det verkar som att du diskuterar en annan sak. Det jag diskuterar är hur en hund av den här hundtypen, kampavlad eller icke-kampavlad, fungerar hos en vanlig hundägare. Alltså en renodlad sällskapshund som aldrig blivit använd som kamphund.

Generna kan mycket riktigt ploppa upp men det verkar samtidigt som du tror att det genetiska arvet helt har suddats ut hos de utställninsgavlade varianterna.

Självklart finns det kampavlade och icke-kampavlade hundar som är aggressiva mot människor men inte heller där känns det helt korrekt att upprätthålla en distinktion. Aggressioner mot människor är mycket ovanliga och jag tror din erfarenhet säger betydligt mer om vilka hundar som kommer in till shelters(där avelsbakgrunden nästan alltid är okänd) än om kampavlade hundar. Problemområdet för en ras med kampbakgrund ligger främst i förhållandet till andra hundar och inget annat. Jag har faktiskt aldrig stött på någon pitbull som varit reserverad mot främlingar och då ska det tilläggas att det uteslutande har varit hundar från just kamplinjer. Jag vet att det förekommer men skillnaden mellan att det ibland förekommer och att alla kampavlade hundar skulle ha det genetiskt programmerat är enorm.

Att reserverade och aggressiva hundar skulle vara vanligt förekommande är dessutom något som jag misstänker att Diane Jessup skulle vara tveksam till. Men vad vet egentligen en av USAs främsta experter om den saken? Som fö beskriver att rasen har "people loving attitude". Men av någon anledning är du väldigt kritisk till icke-anonyma experter på området och frågan är varför?

http://www.workingpitbull.com/

Far jag fraga hur manga PBs du varit runt, vilka linjer, alder, kon och niva pa traning? Och isf, vad var de tranade inom? Var traffade du hundarna, och vilken stat kom linjerna ifran?

Finns det linjer som främst är förknippade med vissa stater? Kan du nämna någon av dessa linjer?

Nu missforstod du, det var inte pbn som jag menade med vissa andra hundar har som tillhor en highly assertiative ras... utan samma individer jag talade om tidigare som ar lika I kroppen. Uttryckte mig sakert luddigt, poangen var att det genetiska blueprint som finns I hundarna inte bor ignoreras.

har inte heller sagt att utstallnings pbs inte kan ha hundaggressioner, snarare tvart om...att det absolut kan ploppa upp.

Och ja... visst finns det olika linjer I olika stater, och skillnader mellan dessa med. Varken usa eller kanada, eller hundar som anvands for kamp ar en klump dar allting ar likadant. Du vet... det ar liksom en hel kontinent. Det skiljer sig ex mellan louisiana och nd. Dels I hundkampsringarnas mangd, men aven omradets "mode".

fragan stalldes till den person I traden som havdade att den hanterat hundar I sverige, dar borde de atminstone ha sa pass koll att de vet vart hunden ar ifran.

Ownersurrended hundar dumpas da och da mrd tillhorande info.

Och jag har inget emot kandisarna.

Renodlad sallskapshund som man kanske, mojligen, troligen, inte kan lite pa I narheten av andra hundar...

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 175
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 748
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Värma spenat?
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat