Englands hundlag , och eran syn på lagen?

Sv: Englands hundlag , och eran syn på lagen?

Men du, jag kan hantera en schafer utan storre problem... men det ar en j-kla skillnad mot att aga, hantera och trana en pb ur kamplinjer... det erkanner tom PB rattsaktivisterna i USA att det finns linjer inom PB som helt enkelt ar for hart avlade pa kampen for att fungera i samhallet trotts kunnigt folk involverade i rehab och hantering...

Du har en kuperad PB som avatar och an annan kuperad PB som användarbild. Jag har väldigt svårt att ta dina inlägg om respekt för hunden på allvar med tanke på dessa bilder. :meh:

Du har en kuperad PB som avatar och an annan kuperad PB som användarbild. Jag har väldigt svårt att ta dina inlägg om respekt för hunden på allvar med tanke på dessa bilder. :meh:

Det ber jag om ursäkt för , bilderna är raderade som du nu ser .

Men du, jag kan hantera en schafer utan storre problem... men det ar en j-kla skillnad mot att aga, hantera och trana en pb ur kamplinjer... det erkanner tom PB rattsaktivisterna i USA att det finns linjer inom PB som helt enkelt ar for hart avlade pa kampen for att fungera i samhallet trotts kunnigt folk involverade i rehab och hantering...

Naturligtvis men , som sagt , vilket jag tror du håller med om också att detta är ett problem som skapats av avlare av rasen , således ett problem vi skapat , och så vitt jag vet så avlivas många av just den typen som du nämner , men jag vet precis lika många som hävdar att Pitbullen är en fin hund , men måste skaffas av någon med hunderfarenhet . Vill du lära dig mer om rasen så rekomenderar jag dessa sidor:

http://www.aspca.org/pet-care/virtual-pet-behaviorist/dog-behavior/truth-about-pit-bulls

http://www.pitbull.se/fran-nationalsymbol-till-mordarhund

Tror knappast en pudel kan ställa till med de skador som en Pitbull kan. Få raser kan ställa till med så stora skador som Pitbulls. Därav får de mer uppmärksamhet. Och därmed anses de som farligare i fel händer och det är ett problem.

Stora hundar i allmänhet som är i fel händer blir ett problem , men genom sin historia som jag hävdar skapats av människan så blir allt med en Pitbull farligare , dock är det snarare ägaren hävdar jag som du också nämner lite som skapar det största problemet om dom ej vet hur man tillfredställer en Pitbull Terrier .

Behover inte "lara mig mer om rasen". Har varit tillrackligt mkt runt pbs, pbs korsningar och annat dylikt fyrbent. ASPCA har jag ingen respekt for, inte heller en fanpage.

Aveln har genom historien skapat rasen - med dess rasbundna problem. Som da ansett vara en tillgang.

Sa att eh... PBs kan vara jattefina, det har jag inte sagt nagot emot. Det finns skitfina KOs ocksa - det betyder inte att de ar lampade i det svenska samhallet.

Point being,
vill du -verkligen- gora skillnad, ut, splittra hundkampsgrupper, visa upp dig - for du har val anda PBs och gott med erfarenhet for att uttala dig om hur bra de blir om de blir "Ratt fostrade"? Eller ar du bara ytterligare en internetriddare som sett dom pa bild?

Vill man verkligen forandra, paverka, och forbattra sa gor man det i verkligheten. Med erfarenhet, genom att hjalpa till, halla kurser, informera om rasens -nackdelar- inte dess fordelar. Det ar nackdelarna folk missar, manga ganger, och da gar det kappratt at helsicke. Man lar sig om linjerna, vilka som har mer, eller mindre, konsbunden aggression, vilka linjer som ar eftertraktade inom mer ljusskygga cirklar osv osv osv.

Det varsta som kan handa en PB med mer aggressiva linjer ar att den hamnar hos nagon som tror de kan klicka bort genetiken. Det hander oftare an man tror.

Varför gör du då jämförelser och liknelser av den typen om du sen förklarar bort dom i nästa inlägg?

Det var du som jämförde PS rykte i förhållande till händelser mot bla Pudel och Collies.
Jämför forstsättningsvis isf PB med likvärdig ras i storlek + styrka +kamparv+ käkkraft eftersom de är dom faktorerna som skrämmer många och som missbrukas av många ägare samt är de faktorerna som ställer till stora problem de gånger något faktiskt händer. Diskussionen blir ju bara fånig om du jämför med pudlar och sådana raser.

Förstår du hur en annan hundägare, eller förälder, eller hästägare, eller vad som helst känner sig när denna eller dennes hund, barn, häst etc blivit biten och allvarligt skadad bara för att någon skaffar en hundras personen inte behärskar eller har förstånd att hantera?

// nothalfbad

Det har jag den fullaste förståelse för , men att diskriminera vissa raser , tror inte jag löser något , eftersom då skuttar bara ägarna åt dessa hundar vidare till nästa ras , och så blir det skriverier om den rasen , därför löser tror jag inte dessa typer av lagar , det vet jag att heller inte SKK gör , Nej då tror jag mer på strängare regler och att sprida information .

Far jag fraga hur manga PBs du varit runt, vilka linjer, alder, kon och niva pa traning? Och isf, vad var de tranade inom? Var traffade du hundarna, och vilken stat kom linjerna ifran?

Det var du som jämförde PS rykte i förhållande till händelser mot bla Pudel och Collies.
Jämför forstsättningsvis isf PB med likvärdig ras i storlek + styrka +kamparv+ käkkraft eftersom de är dom faktorerna som skrämmer många och som missbrukas av många ägare samt är de faktorerna som ställer till stora problem de gånger något faktiskt händer. Diskussionen blir ju bara fånig om du jämför med pudlar och sådana raser.

Vad jag menar är att man måste belysa problemet som helhet .

Far jag fraga hur manga PBs du varit runt, vilka linjer, alder, kon och niva pa traning? Och isf, vad var de tranade inom? Var traffade du hundarna, och vilken stat kom linjerna ifran?

Inte så många som jag skulle viljat , då tyvärr kennlarna i Sverige inte är så många , och du själv ?

Troligen fler an du om du bara varit runt nagra i sverige... Du har alltsa ingen aning om vart de hundarna kom ifran ursprungligen, du har inte agt nagon, inte tranat nagon osv eller finns det nagon annan anledning att du inte kan svara mer ingaende pa fragorna?

Men du kan väl inte blunda för att detta är en av en handfull raser som alltid kommer att attrahera fel folk? Dessa raser har ett genetiskt arv som kräver ett enormt kunnande och arbete för att få en väl anpassad och fungerande hund. Ja, alla hundar kan bli farliga men som sagt så finns det grader i helvetet och tyvärr ligger ju inte PB så bra till när man ser till vad de kan göra när det slår slint.

Och jag tror inte den här typen av fel folk som attraheras av den här typen av raser någonsin går att upplysa eller ens vill tänka om. De har hund av en helt annan anledning. Hur ska man kunna tillåta en person att ha PB men inte en annan? Jag förstår att du tänker med hjärtat här men du inser nog också att det finns en stor problematik runt några hundraser, bla PB. Om du vill föra en uppriktig och trovärdig diskussion får du nog börja med att vara villig att även lyfta fram problemen som rasen har. Alla raser har problem och det är inget seriösa ägare sopar under mattat eller bortförklarar. Vill du bara prata om hur fantastisk rasen är och ha medhåll får du nog söka dig till ett renodlat PB-forum.

Angående att det är människan som skapat rasen och att den därför inte ska smutskastas så tycker jag det resonemanget är BS. Människan har skapat en herrans massa saker genom åren men långt ifrån allt var så väl genomtänkt och en hel del hör en annan tid eller en annan värd till. Att någonting en gång har skapats rättfärdigar inte automatiskt att det måste få finnas.

Behover inte "lara mig mer om rasen". Har varit tillrackligt mkt runt pbs, pbs korsningar och annat dylikt fyrbent. ASPCA har jag ingen respekt for, inte heller en fanpage.

Aveln har genom historien skapat rasen - med dess rasbundna problem. Som da ansett vara en tillgang.

Sa att eh... PBs kan vara jattefina, det har jag inte sagt nagot emot. Det finns skitfina KOs ocksa - det betyder inte att de ar lampade i det svenska samhallet.

Point being,
vill du -verkligen- gora skillnad, ut, splittra hundkampsgrupper, visa upp dig - for du har val anda PBs och gott med erfarenhet for att uttala dig om hur bra de blir om de blir "Ratt fostrade"? Eller ar du bara ytterligare en internetriddare som sett dom pa bild?

Vill man verkligen forandra, paverka, och forbattra sa gor man det i verkligheten. Med erfarenhet, genom att hjalpa till, halla kurser, informera om rasens -nackdelar- inte dess fordelar. Det ar nackdelarna folk missar, manga ganger, och da gar det kappratt at helsicke. Man lar sig om linjerna, vilka som har mer, eller mindre, konsbunden aggression, vilka linjer som ar eftertraktade inom mer ljusskygga cirklar osv osv osv.

Det varsta som kan handa en PB med mer aggressiva linjer ar att den hamnar hos nagon som tror de kan klicka bort genetiken. Det hander oftare an man tror.

Så du litar inte på Hundläroverket , och dom som dagligen jobbar med djur?

Om Rottweilwer går i det svenska samhället är jag helt övertygad att det går med Pitbull Terriers med.

Påverka går att göra på många sätt , min övertygelse är att sprida information vilket även handlar om att prata om ett djurs svagheter , skapar förståelse , och skulle ja ha den möjligheten att dagligen få jobba med dessa hundar så skulle jag vara väldigt lycklig , att skapa en förståelse för att alla hundar har en rätt oavsett ras .

Du har alltsa ingen aning om vart de hundarna kom ifran ursprungligen, du har inte agt nagon, inte tranat nagon osv eller finns det nagon annan anledning att du inte kan svara mer ingaende pa fragorna?

Har jag sagt det eller , och av vilken betydelse är det att jag svarar , då dom ändå bara blir misstolkade .

Sa... varfor ar du inte har? Finns oppna arbetsvisum, shelters som rehabbar skriker sig hesa efter KUNNIG personal som kan hantera dessa hundar.

Ska du sprida information sa far du ha mer kott pa benen an vad du visat hittills. Jag kan satta dig i kontakt mer flertalet shelters som hemskt garna later dig volunteera dar i tre manader.

Rottweiler ar en brukshund, med andra byggstenar i an en pb. Eller pastar du att en rottis ar en terrer och/eller kamphund och ingen brukshund?

Jag jobbar dagligen med djur. Vill verkligen hundlaroverket namnas i den har traden? Vad har dom med varan diskution att gora?

Har jag sagt det eller , och av vilken betydelse är det att jag svarar , då dom ändå bara blir misstolkade .

Det handlar om vilken erfarenhet du har for de pastaenden du gor.

Har du inte tillracklig erfarenhet i verkliga livet med hundarna i fraga, utan upprepar vad du blivit tillsagd har det lika lite barighet i en diskution som det har om jag pastar att alla pbs ar livsfarliga och ater barn med ketchup. For jag har minsann sett pbs anfalla, mer an en gang med for den delen...

Om Rottweilwer går i det svenska samhället är jag helt övertygad att det går med Pitbull Terriers med

Nu är vi där igen med dina konstiga jämförelser med olika hundraser. Det känns inte som du har så stor koll på div raser.....

Vill du få någon trovärdighet om ditt kunnande så sluta jämför äpplen och päron....

Men du kan väl inte blunda för att detta är en av en handfull raser som alltid kommer att attrahera fel folk? Dessa raser har ett genetiskt arv som kräver ett enormt kunnande och arbete för att få en väl anpassad och fungerande hund. Ja, alla hundar kan bli farliga men som sagt så finns det grader i helvetet och tyvärr ligger ju inte PB så bra till när man ser till vad de kan göra när det slår slint.

Och jag tror inte den här typen av fel folk som attraheras av den här typen av raser någonsin går att upplysa eller ens vill tänka om. De har hund av en helt annan anledning. Hur ska man kunna tillåta en person att ha PB men inte en annan? Jag förstår att du tänker med hjärtat här men du inser nog också att det finns en stor problematik runt några hundraser, bla PB. Om du vill föra en uppriktig och trovärdig diskussion får du nog börja med att vara villig att även lyfta fram problemen som rasen har. Alla raser har problem och det är inget seriösa ägare sopar under mattat eller bortförklarar. Vill du bara prata om hur fantastisk rasen är och ha medhåll får du nog söka dig till ett renodlat PB-forum.

Angående att det är människan som skapat rasen och att den därför inte ska smutskastas så tycker jag det resonemanget är BS. Människan har skapat en herrans massa saker genom åren men långt ifrån allt var så väl genomtänkt och en hel del hör en annan tid eller en annan värd till. Att någonting en gång har skapats rättfärdigar inte automatiskt att det måste få finnas.

Skrev inte jag , att det förekommit problem och förekommer problem gällande Pitbulls , då pratar jag väl även om dess nackdelar eller hur , det är bara som sådant att jag tycker att media och dylikt gör det helt suveränt , men väldigt sällan pratar om att det en gånga var Usa : s mest älskade raser , vill inte på något sätt säga att Pitbullen är perfekt , vill bara lyfta fram att den inte är värd alla fördommar , visst Pitbullen är en rejäl ras , och det det betyder att den som äger en Pitbull måste som du säger vara en hundvan person som vet hur den ska tillfredställas , Jag gillar inte Pitbullen för att jag vill vara tuff och visa wow titta jag gillar Pitbulls , jag gillar den för att jag i allmänhet gillar rejäla hundar var det fel av mig ?

Beträffande avel , så är det jag menar att vi har en skyldighet mot det som vi varit med att skapa , vi avlade fram Pitbull Terriers och formade den , men sedan vänder vi den i ryggen , Pitbullen rår inte för hur vi skapade den , det gör vi människan , således har vi en skyldighet mot den och alla hundar , så nej jag tycker inte min syn är BS .

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 175
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 748
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat