Sv: Englands hundlag , och eran syn på lagen?
Jag brukar säga att jag vore för ett förbud om det skulle fungera, främst för hundarnas skull. Men all erfarenhet från andra länder visar att ett rasförbud inte gör någon skillnad. Därför är jag emot.*KL*
Jag har en "sådan" hund, "kamphund", "bullhund", vad sjutton nu folk vill kalla det. & jag tycker ärligt talat att ett rasförbud är fullt förståeligt med tanke på alla idioter som köper dessa hundar. Jag är döless. Det skulle snarare gynna hundarna att slippa utsättas för de människorna.
I förorterna & i större städer som Malmö är det gräsligt. Nej, jag säger inte att alla utom jag är dåliga hundägare, men jag ser inte heller någon idé med att förneka att allt för många unga människor skiter fullständigt i vad deras hund gör.
Bara den här månaden har min "bulle" blivit attackerad FYRA gånger av två amstaffblandningar. Jag är inte rädd för att säga ifrån på skarpen till både ägare & hund & det är inte min hund heller, men det är bara en tidsfråga tills någon med en mindre hund som kanske är mer rädd för att säga ifrån blir drabbad.
Jag älskar dessa hundar, det gör jag, men jag är faktiskt sjukt less på att vilken idiot som helst kan gå & köpa en bullhund & göra vad f*n som helst med.
Det drabbar mina hundar. Det drabbar alla hundar. Det drabbar hundarna av den rasen. DÄRFÖR tycker jag rasförbud inte vore så sabla illa.
& aveln är ju på väg åt helvete också med alla oseriösa...