Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Skoj med en till! Var hittade du den? Hur gammal? BILD!

Jag tampas med tappskor och balltramp dagarna i ända. Idag kommer hovis på fm så jag hoppas jag kan komma ut på en tur medan det är ljust.
Ganska dålig tajming att hästen är riden typ 3 gånger på två veckor nu när han börjar bli rätt jobbig att rida. PK vill bara springa springa springa, han är som en bomb.
Snart åker jag i backen, har varit nära de senaste gångerna. :D:D

På facebook :p
Åtta år, bilder kommer. Var tvärmörkt igår. Fick en filmsnutt i lördags på henne när hon gick Hubertusjakten.

Åh, sånt är hopplöst. Vi har inte särskilt lerigt i hagen än, så skorna sitter. Men boots har jag slängt på dom, jag är trött på småskador.
Det är bara herr fux och shettis som har tillräcklig koll på sina ben.

Sadellim o fegsnöre :D

Fullblodskackel! :banghead:

Igår överraskade hästen med att vara jättehalt vänster bak och höger fram. Gick bara på tån med vänster bak.. Suck. Precis samma ben som förra hösten och samma symptom. Sist var det ju ingen hovbensfraktur utan bara ett blåmärke och även denna gång känns det som "falskt alarm".
Lät honom stanna i boxen idag för säkerhets skull.
Hovis var ute och klämde och kände imorse men hittade inget. När jag kom till stallet var han inte alls svullen i benet längre utan bara varm i hoven. Gick en promenad och han var ohalt i skritt men fortfarande oren i traven. Ringde ändå kliniken för att rådgöra lite men min magkänsla säger att det inte är något allvarligt. Han är bara lite vek av sig om vi säger så. :D

Jag som hade planerat in vintervila lite senare. Men eftersom han knappt gått nu pga allt elände med tappskor, balltramp och hältor så det känns som vi struntar i vintervilan. Han skaffar sig ju egen vila. :cautious:

Liten bild från vår promenad idag.

Haha ja det är ju fördelen med blodisarna, man behöver inte planera in ngn vila, de brukar fixa det själva :p

Red det nya spektaklet idag, lite lätt ett par minuter bara, då hon var redigt trött efter Hubertusjakten.
Kände att jag måste ha suttit upp innan jag betalar resterande del på hästen.
Helt min typ av häst. Påminner om Gris, rullar på oavsett.

Vet inte om bilden funkar, men det är bara en dålig hagbild från idag

gVbYQ4AZLn

Tjusig. O hoppa kan den ;)

Har ridit den nya lite mer nu. Mindre pass på banan o ut en sväng. Har en högersida av cement, men hajar allt väldigt snabbt.
O så jävla lik Grisan :love: men lite (mk) mindre grinig)
Skrittar på riktigt bra. Tycker det är tråkigt att stå still. O går fram överallt.

*kl*

Ny blodis i stallet, köpt på "horses in training"-auktion i England.

Låt mig presentera Yajamila!
http://stallmalmborg.se/bilder/2013-11-07 (4).JPG

Royal Applause - Yatir/Red Ransom

Hon kom till oss i Tisdags lväll efter en omtumlande resa med en koliksläng inblandad. Verkar var en supergo tjej, mysig och visar stor tillit redan nu.
Igår var det premiärtur för henne på svensk mark, trav och lite galoppjogging, bara för att känna på henne.

http://stallmalmborg.se/bilder/2013-11-08 (1).JPG

Sandra, som red hade bara en kommentar: "Någonstans i England finns det någon som saknar henne väldigt mycket!"

JulieChexx, visst är hon lite lk Maddox i ansiktet?
http://stallmalmborg.se/stall malmborg 3394.jpg

Senast ändrad:

Titta på. Klappa på. Typ.

Nära ;)

"Lyxridskola".

Satt på Stella och den nya, Rejsa, idag.

Stella kändes lite matt, jämnfört med hur jäkla pigg och fin hon varit sista veckan.
Rejsa har väl ett par grundläggande saker som fattas, men som hon hajat jättesnabbt. Men idag hade hon glömt dom igen :p

Stella

1456489_10151964665716676_957310290_n.jpg

1463493_10151964665706676_963099369_n.jpg

1426573_10151964665781676_121750268_n.jpg

Rejsa

1468604_10151964669711676_942189971_n.jpg

1460250_10151964669816676_655613129_n.jpg

Tyvärr bara lite dåliga bilder från någon minuts filmsnutt var.

Jag har känt mig som en djurplågare i dagarna när pålle hoppat på tre ben. Ringde och rådgjorde med två kliniker i fredags som tyckte jag skulle åka in akut på fredagkvällen. Är glad att jag inte gjorde det utan höll mig kall.
Idag hittade hovis en hovböld! :) Det är ju lite lättare nu när jag känner honom och vet att han är en riktig vekling. Han har varit så ynklig den här veckan, ujujuj.

Så snart är vi förhoppningsvis igång igen. På söndag får vi in nytt hö, jag håller tummarna för bra värden i år så man slipper ösa i hästkraken mat för tusentals kronor i månaden. :D

nämen seriöst alltså? vad har du alla till? fattar inte svaret till Juliechexx om det var skämt eller allvar hehe :)

Lyxridskola ;)

Jag har ju haft en bunt stalltjejer genom åren, de har kommit från bra ridskolor, men liksom fastnat i utvecklingen. Det finns ju en gräns för hur mkt man kan utvecklas. Och ofta är det svårt i den åldern att hitta en medryttarhäst man får träna och tävla med, och det är inte så många som har både tid, pengar och föräldrar som är villiga att ställa upp på att skaffa egen häst.
Det här blir som ett mellanting mellan ridskola/egen häst/medryttarhäst.
Hästarna kommer gå lektion (inriktning hopp) två dagar i veckan, och ridas av samma två personer ytterligare varsin dag i veckan. Tjejerna rider samma häst åtminstonde en termin i taget, och får åka ut och tävla.

Och varför ska man rida Skoda, när man kan rida på en Ferrari?

Eztivuz-> Då kanske jag hinner ikapp er träningsmässigt, så vi hinner ses på ngn tävling innan ni klättrat ifrån oss i klasserna :)

ok. fast hur de blir ferraris fattar jag inte riktigt, utifrån den ridningen osv. :D

intressant ide dock :)

Haha, ja ni lär nog gå om oss med råge om det fortsätter såhär! Jag som hade en dröm om ft-championatet nästa år men vi får nog vara glada om vi kommer ut på några till 90 clear round. :D

Jag ska nog satsa på jaktlicens istället för hoppning :D jäkla 1 miljard vildsvin :wtf:

Mitt ledtillskott verkar göra susen iaf, fick en lättare bockserie i förrgår å den brukar hon bara utföra på töm i nedförsbacke annars, skönt att balansen är befäst från unghäståren :p
http://www.youtube.com/watch?v=i3WQ1TX72dA

Senast ändrad:

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka