Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Kl

Grattis förresten til juliechexx, var familj fött upp 1an 2an och 3an (vår) i årets sm för tvååringar på Täby i lördags!

TAck! Fantastiskt roligt!! Säkert ganska historiskt också att få en trippel i samma löp men 14 startande hästar! Även 5an var ju efter Eishin ;) Bonnie var ju jätteduktig! Är det Maddox du trimmar?! Han är så fin!! Du var inte med hit när Caroline var här förra veckan?

Här rullar allt på Julie går ju med sitt HALVBLODSföl efter BH Zack! Hon stortrivs att vara mamma! Och Inyala som fölet heter är otroligt fin! Ska bli kul och se henne växa upp jmf med de andra 17 fölen på gården haha:D

Jag har huuur många som helst ;) Men vill ju inte bomba tråden ;) Här kommer iaf några:

Calle och jag badar
version-5789f1daed99d76df63b81a1196b21d2

Calle och jag all-dressed-up
version-5ac0b9df53f82b0644620e48d2832c52

Calle i vårat orginella stall ;)
version-0cdf58ea5df3413694f2af0758135a9a

Och för den som vill se mer så finns massor av filmer på min kanal på youtube.
http://www.youtube.com/channel/UCwyKOEHPm_FRdoVG2A1u8CQ

Ja Bonnie var verkligen superduktig :)

Och visst är det Maddox jag pysslar med just nu, stor och fin är han.
Jag kunde inte följa med till er häromveckan, jag jobbade eftermiddag i stallet, så jag fick tyvärr hoppa över det, men hörde att de tittat på en helsyrra till Bonnie bl.a. :D

Spännande med din fölis, och att du som du säger kan jämföra

:) GG har landat - oh så skoj! Hoppas ni får det bra ihop han är så himla fin.

Nej du - han har hetat GG länge nu... Inte byta namn ;)

:) GG har landat - oh så skoj! Hoppas ni får det bra ihop han är så himla fin.

Nej du - han har hetat GG länge nu... Inte byta namn ;)

Tusen tack för förmedlingen, han är en klippa :bow:.
Han har fått vara ute i skogen och plöja lite med Gris, och skött sig så bra man bara kan.

Men GG, alla tror att jag säger gegga :o

Haha, helt ot, men GG här i västerås var förkortningen på en lågprisaffär som fanns här: Galne Gunnar. :D

Mig stör det inte om tråden bombas med bilder :angel: OM jag skulle överge min ras nån gång är det stor risk att det blir till förmån för fullbloden!

Jag tänker också på Galne Gunnar, även om det var många år sedan det fanns här.
Gunnar följ sig ju lite naturligt, men jag känner ju en med ett fbl i samma färg som heter samma sak, så det blev ju fel ändå.

Just nu heter han stackars lilla gubben. Tanterna i hagen mobbar honom. Men Stella älskar honom iaf. Lika barn leka bäst heter det väl ;)

*kl

Jag har nu ridit första passet på fuxen, som fortfarande inte har fått ngt smeknamn.
734075_10151872610866676_2086813681_n.jpg

526916_10151872610646676_2140107145_n.jpg

1237950_10151872610191676_988420482_n.jpg

28929_10151872610151676_1992164719_n.jpg

75015_10151872610121676_271110198_n.jpg

998953_10151872609546676_2019653087_n.jpg

Stella är även på gång igen efter att ha skrapat upp ryggen i transporttaket(!)
68844_10151872370706676_283263986_n.jpg

1234357_10151872613421676_764229055_n.jpg

Eftersom den lilla fuxen mest stått på två ben ute (frambenen) så tyckte jag att det vore rätt bra att gå ut och galoppa honom o Stella sida vid sida, samt att låta de byta täten fram och tillbaka under galoppen. Jätteduktig var han, koncentrerade sig på att galoppera istället för att försöka ta sig ovanför molnen, men gud vad roligt jag hade åt honom. Han hade öronen spikrakt framåt så fort han låg en cm före Stella, men så fort hon låg först, var öronen slickade bakåt. Men han fann sig i det iaf.

KL

Meen en fullblodstråd, det har jag helt missat! :d

Efter att ha suttit och läst igenom tråden från start och sett alla bilder på era fina blodisar så tänkte jag dela med mig av "mina" finisar.
De är ju visserligen inte mina och står fortfarande i träning, men med bara tre hästar i stallet för tillfället så kommer man så nära dem att de blir som ens egna bebisar :love:
Jag rider mest dressyr på dom men det händer även att vi tar ett varv på stora banan eller att vi hoppar lite på häckarna :D

aug-13030_zps55267ab0.jpg

"Lillebror". Min absoluta favvo! Valack f:08 e:El gran lode, u:Wind mill ue:Moulin
En känslig kille som är super härlig att rida och har efter mycket om och men blivit en riktig gospelle. Än så länge så är det nästan bara med mig han är så med då han inte litar på folk så mycket utan stressar upp sig och springer runt som en yr höna när någon annan kommer in och ska fixa med honom.

Bilden visar kanske inte den bästa formen men när vi väl hade någon med kamera med oss så var han helt avslagen. Ingen framåtbjudning överhuvudtaget och gick tillbaks till gamla ovanan att gå och gömma sig bakom hand istället för att arbeta. Gav upp efter en kort stund då något kändes fel och efter diverse blodprover och ett arbetsprov så visade det sig att han hade fått en kraftig allergisk reaktion mot något. Har vilat ett par veckor och är nu fit for fight igen :)

Maran_zps3b67bd41.jpg

Maran. Sto född 06 e: Indian Lodge u:Nazia ue:Starry night
Stallets drottning. Ranghög räcker inte för att beskriva denna donna men klokare häst får man leta efter. Stenhård men aldrig dum och den enda som mina barn kan få ha ponnyridning på då hon verkar fatta när det är dags att vara försiktig och smyger fram såå försiktigt så fort de sitter på.

Kommer antagligen gå i pension snart men då hon är tränarens älskling och hon dessutom är lite speciell så hänger hon kvar och kommer troligtvis aldrig säljas.

aug-131252_zps7cba23f9.jpg

Ingo. Valack f: 08 e: Oratorio u:Miswaki belle ue: Miswaki
Charmknutten och senaste tillskottet i stallet. Kom till oss i vintras men av olika anledningar gick det inte att börja rida honom ordentligt fören senare på våren. Har inte skolridit honom så mycket än då det var rätt mycket jobb från början bara att lära honom att skänkeln betydde framåt alt. flytta och inte att man skulle kasta sig ner i panik i närmsta dike. Vart många långa turer på skogsvägarna där vi bara övade på att skänkeln inte var farlig, att man måste se vart man sätter fötterna när man går på skogsstigar, att galopp kunde utföras i andra tempon än flat out osv... Men när han väl förstod så har det gått fort framåt :)
aug-13079_zps305bdf8d.jpg

Ingan andra gången i sitt liv på en ridbana :)

Välkommen:D
Angarn eller? Vem står de i träning hos? Ser fina ut!!
Min har också Moulin som morfar hehe...

Tack :D

Ja det är på Angarn. De är i träning hos Helena Fylking.
Jaha kul med en släkting :)

haha, ja inte såg jag supermunter ut på den bilden, inte :P

Puttar tråden lite med några bilder från veckan.

Hedersmannen/lekfarbrorn Chicago fick släpa runt mig ett varv på DTn
http://stallmalmborg.se/bilder/2013-10-03 (2).JPG
(precis vid fototillfället drog han sig mot ytterrail, varav min skeva handställning)

Skrittar av banan tillsammans med Björne (fuxen) och Archie
http://stallmalmborg.se/bilder/2013-10-03 (3).JPG

Dansan har varit skadad en tid efter att ha blivit trampad i senaste starten. Hon har vilat länge länge och här är första galoppen , som verkade vara riktigt efterlängtad för henne.
http://stallmalmborg.se/bilder/2013-10-04.JPG
(jag fick sitta ner hela tiden, för så fort jag reste mig ville hon IVÄG i ett lite väl raskt tempo, lilla vännen)

I övrigt har barnen fått börja jobba lite

http://stallmalmborg.se/bilder/2013-10-03 (8).JPG

http://stallmalmborg.se/bilder/2013-10-03 (7).JPG

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur