Sv: Engelska fullblodsttråden 9
KL
Meen en fullblodstråd, det har jag helt missat!
Efter att ha suttit och läst igenom tråden från start och sett alla bilder på era fina blodisar så tänkte jag dela med mig av "mina" finisar.
De är ju visserligen inte mina och står fortfarande i träning, men med bara tre hästar i stallet för tillfället så kommer man så nära dem att de blir som ens egna bebisar
Jag rider mest dressyr på dom men det händer även att vi tar ett varv på stora banan eller att vi hoppar lite på häckarna
"Lillebror". Min absoluta favvo! Valack f:08 e:El gran lode, u:Wind mill ue:Moulin
En känslig kille som är super härlig att rida och har efter mycket om och men blivit en riktig gospelle. Än så länge så är det nästan bara med mig han är så med då han inte litar på folk så mycket utan stressar upp sig och springer runt som en yr höna när någon annan kommer in och ska fixa med honom.
Bilden visar kanske inte den bästa formen men när vi väl hade någon med kamera med oss så var han helt avslagen. Ingen framåtbjudning överhuvudtaget och gick tillbaks till gamla ovanan att gå och gömma sig bakom hand istället för att arbeta. Gav upp efter en kort stund då något kändes fel och efter diverse blodprover och ett arbetsprov så visade det sig att han hade fått en kraftig allergisk reaktion mot något. Har vilat ett par veckor och är nu fit for fight igen
Maran. Sto född 06 e: Indian Lodge u:Nazia ue:Starry night
Stallets drottning. Ranghög räcker inte för att beskriva denna donna men klokare häst får man leta efter. Stenhård men aldrig dum och den enda som mina barn kan få ha ponnyridning på då hon verkar fatta när det är dags att vara försiktig och smyger fram såå försiktigt så fort de sitter på.
Kommer antagligen gå i pension snart men då hon är tränarens älskling och hon dessutom är lite speciell så hänger hon kvar och kommer troligtvis aldrig säljas.
Ingo. Valack f: 08 e: Oratorio u:Miswaki belle ue: Miswaki
Charmknutten och senaste tillskottet i stallet. Kom till oss i vintras men av olika anledningar gick det inte att börja rida honom ordentligt fören senare på våren. Har inte skolridit honom så mycket än då det var rätt mycket jobb från början bara att lära honom att skänkeln betydde framåt alt. flytta och inte att man skulle kasta sig ner i panik i närmsta dike. Vart många långa turer på skogsvägarna där vi bara övade på att skänkeln inte var farlig, att man måste se vart man sätter fötterna när man går på skogsstigar, att galopp kunde utföras i andra tempon än flat out osv... Men när han väl förstod så har det gått fort framåt
Ingan andra gången i sitt liv på en ridbana