Sv: Engelska fullblodsttråden 9
Jag har just nu två blodisar.
Den första är en valack född 1999 som jag köpte som 5-åring när jag jobbade som träningsjockey på Irland. Han var då i väldigt dåligt skick och folkilsk
Nu är han världens snällaste! Han är 174cm i manken, heter Blackshaw och är e: Naheez - Phardante, dvs efter samma hingst som Malin Petersens internationella fälttävlanshäst Sofarsogood. Med Batman (som han kallas) har jag gjort massor med kul, tävlat upp tom 110cm, och LB dressyr, började rida fälttävlan på honom 2008 och då deltog vi oxå i vårt första SM i teamchasing. Han är utlånad till en tjej på foder sedan 3år tillbaka och med henne tävlar han hoppning och ska börja tävla lite fälttävlan iår (förra året startade de ett par stilterränger). Batman är en väldigt speciell herre, inte vacker, men har en personlighet som man inte kan annat än älska. Hoppa är det han gör bäst, och han skuttar över hinder på 150cm utan problem, även om han rör sig bra oxå.
Min andra häst har jag oxå importerat från Irland. Hon heter Zamona och är född 2001 e: Zaffaran - Strong Gale. Hon är 168cm i manken och jag köpte henne 2009 och då kom hon direkt från banan. Hon är väldigt speciell och blir lätt stressad (sviter från galoppen + att hon är en känslig individ) och då flippar hon helt, vilket gjort att vi haft lite bekymmer med att komma ut på tävlingsbanorna, vi tränar dock på det då hon har väldig kapacitet. Hon har som sagt inte tävlat så mycket ännu, men är utbildad tom 130cm hoppning, LA dressyr och *-fälttävlan. 2011 fick hon sitt första föl (e: Algot 1182) som fick 47p på fölvisningen (887888) och blev tredje bästa föl (sjukt stolt!
). 2012 stamboksfördes hon, blev klass 1 och fick 40p. Nu väntar hon sitt andra föl (e: Cosmeo) och därefter ska hon sättas igång igen och fortsätta utbildas och förhoppningsvis tävlas.
I somras sålde jag min bästaste vän Linañina, ett sto född 2003 e: Cajun Cadet - Bin Ajwaad. Det var egentligen min mor som köpte henne i december 2010, för att ha och lulla lite i skogen på. Det blev dock aldrig så utan jag tävlade henne lite istället. Tillsammans tävlade vi 110 hoppning, LA dressyr, Lätt fälttävlan och tränade upp till MSV i samtliga grenar. Tillsammans med Swish och hennes häst, fodervärden på Batman och jag på Lina vann vi SM i teamchasing 2011. Hon är en otroligt speciell häst, som betyder väldigt mycket för mig. Att sälja henne var otroligt jobbigt, även om jag visste att det var rätt sak att göra, men vi hade ett väldigt speciellt band hon och jag och jag kommer aldrig glömma henne, och därör tycker jag hon förtjänar att nämnas här, även om hon inte finns kvar hos mig längre.