Sv: Engelska fullblodsttråden 9
Äntligen lite ridbilder på Stella/Bocka/Kalkonen
Äntligen lite ridbilder på Stella/Bocka/Kalkonen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej Jag fick i torsdag hem mitt fullblods sto som jag har köpt. Men jag behöver råd om hur jag någonsin ska kunna sätta i gång denna fantastiska dam. Hon har gått några löp på banan som unghäst. Men sen blev hon avelsmärr, hon har fått 4 st föl vad jag vet. Smal och ranglig så innan jag ens kan tänka ordet ridning så måste hon upp väldigt mycket i vikt. Hur hade du lagt upp träningen? Hon är född 99, Tacksam för svar
Välkommen
stam och bild är ett krav
ÖS på märren mat
Har du räknat på foderstat mha nåt program eller fått hjälp av någon "rådgivare", så nöj dig inte med att det/de tycker att hon får tillräckligt, programmen skriker alltid åt mig att givorna inte är rimliga
Träning: promenader, promenader och åter promenader. Helst i skog, utanför stigarna. På köpet får du själv en fantastisk kondis
Så här ser min 99:a ut (den mörkbruna)
Hon trycker i sig runt 20kg hösilage/dygn, 2kg högfettshavre, fodermorötter och mineraler.
Bilden tagen den 11 januari, fölet var då 8 månader och diar fortfarande.
Jag tror inte jag vågar skicka bild som hon ser ut nu tyvärr. Men jag har lagt ut några på min sida www.rosa-gard.se där kan du gå in och kolla. Nej tyvärr ingen analys på hö, men det är väldigt grönt och super fint. Hon har inte en enda muskel. Jag har inte hämtat pappren på henne än men när jag gör det så kommer jag lägga ut stam. Jag har börjat lite smått med promenader med henne. Hon får fri tillgång men äter tyvärr dåligt när hon är ute i hagen, men i boxen äter hon bättre. Hon har haft fri tillgång tidigare men det verkar som hon är lite trött på strå foder ibland. Tack för alla bra svar, tur att jag hittade denna fantastiska tråd. Jag ger henne även 1 dl rapsolja from idag + b-vitamin
Jag har en liten fråga angående mineraler och vitaminer , allt för mig är bara ett universum av olika konstiga saker , min herre får 2 kg havre ,0,75 kg lucern och 1,5 kg betfor per dag +rapsolja 2-3 dl , nu står jag i mineral/vitamin världen och vet inte alls vad jag ska köpa till honom ! Vill gärna ha alla möjliga förslag på tillskott osv ! resten av foderstaten passar honom utmärkt då allt slinker ner han håller sig i bra hull och fin att rida ! Kram
Han får inte mer lucern då han inte tycker om det överhuvudtaget är glad att de lilla han får slinker ner relativt lätt !
Jag tror inte jag vågar skicka bild som hon ser ut nu tyvärr. Men jag har lagt ut några på min sida www.rosa-gard.se där kan du gå in och kolla. Nej tyvärr ingen analys på hö, men det är väldigt grönt och super fint. Hon har inte en enda muskel. Jag har inte hämtat pappren på henne än men när jag gör det så kommer jag lägga ut stam. Jag har börjat lite smått med promenader med henne. Hon får fri tillgång men äter tyvärr dåligt när hon är ute i hagen, men i boxen äter hon bättre. Hon har haft fri tillgång tidigare men det verkar som hon är lite trött på strå foder ibland. Tack för alla bra svar, tur att jag hittade denna fantastiska tråd. Jag ger henne även 1 dl rapsolja from idag + b-vitamin
Hej!
Såg vilken häst det var på din hemsida! Det är min familjs uppfödning! Fy så hon ser ut?!!! Var lite sugen på att köpa henne själv när jag såg annonsen men eftersom hon inte lämnat några fullblodsföl så var det inte aktuellt. Mamma Dapple Flag har lämnat många fina avkommor. Redbone som vi hade själv i avel, lämnade Wakayama som var en superhäst. Purple Heather är oxå syster med Green River som verkat i ponnyavlen
TA väl hand om henne
Hej!
Såg vilken häst det var på din hemsida! Det är min familjs uppfödning! Fy så hon ser ut?!!! Var lite sugen på att köpa henne själv när jag såg annonsen men eftersom hon inte lämnat några fullblodsföl så var det inte aktuellt. Mamma Dapple Flag har lämnat många fina avkommor. Redbone som vi hade själv i avel, lämnade Wakayama som var en superhäst. Purple Heather är oxå syster med Green River som verkat i ponnyavlen
TA väl hand om henne
Att höet ser fint ut säger inte mycket egentligen. Det kan vara värdelösa värden ändå. Men du får väl peta i henne så mycket hon äter.
Utifrån bilden på din pålle ser det ut som hon behöver mer protein. Bukig och tunn överlinje. Ös på med lusern
Du verkar vara en kunnig häst tjej, tack för alla bra tips. Hon får betfor mix eller vad de heter. Nya fodret som granngården har, de blir som en gröt. 2kg av de plus 1,5 kg kraft original pellets från granngården. 1dl mineraler 1dl b vitamin plus 2 dl rapsolja.