Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Äntligen lite ridbilder på Stella/Bocka/Kalkonen

551377_10151449303346676_1870435094_n.jpg

421891_10151449303466676_1504909410_n.jpg

66951_10151449304121676_1101226145_n.jpg

563362_10151449304241676_2010646171_n.jpg

62127_10151449304326676_34163015_n.jpg

10901_10151449303991676_1803849304_n.jpg

549402_10151449304361676_1207618276_n.jpg

kl

Bjuder på jättekassa skärmdumpar från när jag hoppade Zamona sista gången innan hon fick vara mammaledig från hoppningen. Åh va jag längtar tills jag får hoppa henne igen!

Mittenhindret i en trekombination på 120cm
vlcsnap-135240_5129fea89606ee67d482b764.jpg

Mittenhindret i trekombinationen på 130cm.
vlcsnap-132030_5129feabe087c317b20e7328.jpg

tack för svar, hon har fri tillgång på grov foder. 1 kg kraft från granngården och 1 kg gröt nya fodret granngården har börjat med. plus 1 dl mineraler. Ska köpa rapsolja i morgon tänkte jag oxå. Men jag vet inte när jag ska våga sitta upp så tunn som hon är nu. Hur hade du gjort?

ac79: Har du inga bilder på henne? Har hon varken muskler eller hull så är det ju ingen höjdare att rida. Arbeta på töm ett tag först.
Vad har du för värden på ditt grovforder? Kan behövas protein, har varit rätt dåligt med det i förra årets höskördar runt om i landet.

Själv skulle jag åkt och skuttat i lördags igen men eftersom min fantastiska bil bestämde sig att sluta fungera påväg till stallet fick hästen vila och jag än en gång utnyttja mina bogseringskunskaper.. :D
PK fäller jättemycket nu, det är hår över hela mig när jag kommer hem från stallet. Men skönt att björnpälsen försvinner!

Hallå IGEN ! nu kommer jag med ännu en liten film !
den första har ni sett sen kommer det lite barbacka ridning !
kritik godtas absolut men ha inte så höga krav benig häst !
hopas filmer uppskattas och att jag inte är jobbig ! men är himla stolt över min polle :)
KRAM small talk och mig
http://www.youtube.com/watch?v=lYcFA0MNpBY

Hej Jag fick i torsdag hem mitt fullblods sto som jag har köpt. Men jag behöver råd om hur jag någonsin ska kunna sätta i gång denna fantastiska dam. Hon har gått några löp på banan som unghäst. Men sen blev hon avelsmärr, hon har fått 4 st föl vad jag vet. Smal och ranglig så innan jag ens kan tänka ordet ridning så måste hon upp väldigt mycket i vikt. Hur hade du lagt upp träningen? Hon är född 99, Tacksam för svar

Välkommen :)
stam och bild är ett krav :p
ÖS på märren mat :D
Har du räknat på foderstat mha nåt program eller fått hjälp av någon "rådgivare", så nöj dig inte med att det/de tycker att hon får tillräckligt, programmen skriker alltid åt mig att givorna inte är rimliga :devil:

Träning: promenader, promenader och åter promenader. Helst i skog, utanför stigarna. På köpet får du själv en fantastisk kondis ;)

Så här ser min 99:a ut (den mörkbruna) :)
Hon trycker i sig runt 20kg hösilage/dygn, 2kg högfettshavre, fodermorötter och mineraler.
Bilden tagen den 11 januari, fölet var då 8 månader och diar fortfarande.

IMG_0933_zps87e33c9f.jpg

Knapplånar mig själv :)

Någon frågade efter presentationer.

Jag har 2 fullblodsston:
Monster-Märta f 99 mbr
Lilla p f 06 br

SANY0186.jpg

Här släpps flickorna ihop för första gången efter att fölet föddes:

Fölet är 8,5v på filmen :)

Jag tror inte jag vågar skicka bild som hon ser ut nu tyvärr. Men jag har lagt ut några på min sida www.rosa-gard.se där kan du gå in och kolla. Nej tyvärr ingen analys på hö, men det är väldigt grönt och super fint. Hon har inte en enda muskel. Jag har inte hämtat pappren på henne än men när jag gör det så kommer jag lägga ut stam. Jag har börjat lite smått med promenader med henne. Hon får fri tillgång men äter tyvärr dåligt när hon är ute i hagen, men i boxen äter hon bättre. Hon har haft fri tillgång tidigare men det verkar som hon är lite trött på strå foder ibland. Tack för alla bra svar, tur att jag hittade denna fantastiska tråd. Jag ger henne även 1 dl rapsolja from idag + b-vitamin

Välkommen :)
stam och bild är ett krav :p
ÖS på märren mat :D
Har du räknat på foderstat mha nåt program eller fått hjälp av någon "rådgivare", så nöj dig inte med att det/de tycker att hon får tillräckligt, programmen skriker alltid åt mig att givorna inte är rimliga :devil:

Träning: promenader, promenader och åter promenader. Helst i skog, utanför stigarna. På köpet får du själv en fantastisk kondis ;)

Så här ser min 99:a ut (den mörkbruna) :)
Hon trycker i sig runt 20kg hösilage/dygn, 2kg högfettshavre, fodermorötter och mineraler.
Bilden tagen den 11 januari, fölet var då 8 månader och diar fortfarande.

IMG_0933_zps87e33c9f.jpg

Oj vilka snygga flickor min ser långt ut i från så där:confused: Men med allt hon får i sig nu per dag så borde hon ta sig snart. Jag återkommer med stam och bild. :) Hon ser faktiskt misskött ut just nu så jag skäms lite men med kärlek hopp och tro så ger jag mig inte förrän jag får ordning på denna damen. Jag tänkte ge henne en avmaskningsspruta i morgon oxå.

Jag har en liten fråga angående mineraler och vitaminer , allt för mig är bara ett universum av olika konstiga saker , min herre får 2 kg havre ,0,75 kg lucern och 1,5 kg betfor per dag +rapsolja 2-3 dl , nu står jag i mineral/vitamin världen och vet inte alls vad jag ska köpa till honom ! Vill gärna ha alla möjliga förslag på tillskott osv ! :) resten av foderstaten passar honom utmärkt då allt slinker ner han håller sig i bra hull och fin att rida :) ! Kram

Han får inte mer lucern då han inte tycker om det överhuvudtaget är glad att de lilla han får slinker ner relativt lätt !

Senast ändrad:

Jag tror inte jag vågar skicka bild som hon ser ut nu tyvärr. Men jag har lagt ut några på min sida www.rosa-gard.se där kan du gå in och kolla. Nej tyvärr ingen analys på hö, men det är väldigt grönt och super fint. Hon har inte en enda muskel. Jag har inte hämtat pappren på henne än men när jag gör det så kommer jag lägga ut stam. Jag har börjat lite smått med promenader med henne. Hon får fri tillgång men äter tyvärr dåligt när hon är ute i hagen, men i boxen äter hon bättre. Hon har haft fri tillgång tidigare men det verkar som hon är lite trött på strå foder ibland. Tack för alla bra svar, tur att jag hittade denna fantastiska tråd. Jag ger henne även 1 dl rapsolja from idag + b-vitamin

Hej!

Såg vilken häst det var på din hemsida! Det är min familjs uppfödning! Fy så hon ser ut?!!! Var lite sugen på att köpa henne själv när jag såg annonsen men eftersom hon inte lämnat några fullblodsföl så var det inte aktuellt. Mamma Dapple Flag har lämnat många fina avkommor. Redbone som vi hade själv i avel, lämnade Wakayama som var en superhäst. Purple Heather är oxå syster med Green River som verkat i ponnyavlen;)

TA väl hand om henne:love:

Jag har en liten fråga angående mineraler och vitaminer , allt för mig är bara ett universum av olika konstiga saker , min herre får 2 kg havre ,0,75 kg lucern och 1,5 kg betfor per dag +rapsolja 2-3 dl , nu står jag i mineral/vitamin världen och vet inte alls vad jag ska köpa till honom ! Vill gärna ha alla möjliga förslag på tillskott osv ! :) resten av foderstaten passar honom utmärkt då allt slinker ner han håller sig i bra hull och fin att rida :) ! Kram

Han får inte mer lucern då han inte tycker om det överhuvudtaget är glad att de lilla han får slinker ner relativt lätt !

Mineraler är slöseri med pengar om det inte behövs. Fixa analys på silaget och se vad du behöver komplettera med. E-vitamin/Selen är väl det enda du kan köpa utan analys, då man nästan alltid behöver tillsätta selen.

0,75 kg lusern är inte så mycket, öka på det är mitt tips!

Att höet ser fint ut säger inte mycket egentligen. Det kan vara värdelösa värden ändå. Men du får väl peta i henne så mycket hon äter. :)

Utifrån bilden på din pålle ser det ut som hon behöver mer protein. Bukig och tunn överlinje. Ös på med lusern :)

Hej!

Såg vilken häst det var på din hemsida! Det är min familjs uppfödning! Fy så hon ser ut?!!! Var lite sugen på att köpa henne själv när jag såg annonsen men eftersom hon inte lämnat några fullblodsföl så var det inte aktuellt. Mamma Dapple Flag har lämnat många fina avkommor. Redbone som vi hade själv i avel, lämnade Wakayama som var en superhäst. Purple Heather är oxå syster med Green River som verkat i ponnyavlen;)

Hej
Vad kul att du vet vem min lilla dam är :-) ja ska göra allt jag kan för att hon ska bli fin igen. Jag lovar att ta väl hand om henne. Vad kom de sig att inte du bestämde dig för att köpa henne?

Hej!

Hej igen, vet du någon historik om Purple header? Va
rt hamnade hon efter er familj?

Att höet ser fint ut säger inte mycket egentligen. Det kan vara värdelösa värden ändå. Men du får väl peta i henne så mycket hon äter. :)

Det är lite svårt för hon är så petig med strå fodret ute i hagen. Men i boxen äter hon. Vad kan de bero på?

Utifrån bilden på din pålle ser det ut som hon behöver mer protein. Bukig och tunn överlinje. Ös på med lusern :)

Du verkar vara en kunnig häst tjej, tack för alla bra tips. Hon får betfor mix eller vad de heter. Nya fodret som granngården har, de blir som en gröt. 2kg av de plus 1,5 kg kraft original pellets från granngården. 1dl mineraler 1dl b vitamin plus 2 dl rapsolja.

Du verkar vara en kunnig häst tjej, tack för alla bra tips. Hon får betfor mix eller vad de heter. Nya fodret som granngården har, de blir som en gröt. 2kg av de plus 1,5 kg kraft original pellets från granngården. 1dl mineraler 1dl b vitamin plus 2 dl rapsolja.

Betfiber mix heter de

Tror du ska koncentrera dig mer på å få i henne protein, speciellt nu när de börjar fixa ny päls. :)
Tror du hon äter en luserngröt och kanske lite krafft muskel?
Alt 2 som de brukar gilla är Hippo Alfa.

Jag har själv aldrig gett krafft till min (asså märket) utan hippo å D&H, men det absolut billigaste har varit Complett "lusern" (det är inte lusern men det säljs som det). 160 smrp istället för lusern som har typ 105... alfan har 135 vill jag minnas :)

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka