Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

*KL*
Fick låna pappas bil idag så jag kunde köra till ridhuset och hoppa. Idag har vi hoppat 5,5an med tvåstuds och ett språng till en oxer. Det märktes att han hade koll på vad som gällde idag, bjöd och sög tag i hindren själv - fick en väldigt bra ridkänsla.
vi skuttade även vattenmatta och två stycken tittiga räcken. Vattenmattan skulle jag bara skritta över och förväntade mig ett skutt eller kanske att han skulle stanna och titta och försöka gå förbi. (De äldre hästarna stannade såklart och glodde på mattan, jag frågade dem om de behövde draghjälp? :devil::o
Totalt obrydd trampade han rakt på mattan och brydde sig inte heller om att gruset skvätte och det lät. ;) Det blir ingen hopphäst av honom med den inställningen till vatten men förhoppningsvis en bra fälttävlanshäst!

Han fortsätter att chockera genom att vara så genomsnäll och cool.
Riktigt roligt börjar det bli nu!

Nu ska bara bilproblemet lösas så vi kan åka iväg och träna lite mer. Sedan ska han få en viloperiod när vi hoppat lite till, så han får tid att smälta allt.

Nu kommer jag med mina "problem" igen !
Det är så att min herre har fått extrema skav av sina boots och han kan inte ha andra än gummi för det är bara skit kvar av dom efter 1 vecka , så till frågan har ni något tips om hur man kanske kan sy fast någonting högst upp på bootsen så att dom inte skaver/ bränner honom för dom är i rätt storlek osv ! Typ något stöt dämpande , skumgummi eller så !

Det är så att min herre har fått extrema skav av sina boots och han kan inte ha andra än gummi för det är bara skit kvar av dom efter 1 vecka , så till frågan har ni något tips om hur man kanske kan sy fast någonting högst upp på bootsen så att dom inte skaver/ bränner honom för dom är i rätt storlek osv ! Typ något stöt dämpande , skumgummi eller så !

selar . se under fliken benskydd - senskydd finns fårskinnsfodrade gummiboots :)
(om det är ok att skriva så?)

Det stora man ser från vägen brevid Granby. Vänster sida om du kommer från träningscampen.

Hage eller ridning? Jag hade en period pga fult broddtramp boots... Lindade några varv wetflex runt karleden :) värre i hagen!

Det stora man ser från vägen brevid Granby. Vänster sida om du kommer från träningscampen.

Ah! Trodde torsholma, hade varit kul å ses :-)

Hage eller ridning? Jag hade en period pga fult broddtramp boots... Lindade några varv wetflex runt karleden :) värre i hagen!

Han får brodd tramp både när vi rider och i hagen :( enda gången han är utan är i boxen ... Men jag klippte sönder en fleece filt och la den dubbelt runt kanterna så får vi se om det kanske funkar bättre , de fastnar så mycket grus i fårskinn och ludd över huvudtaget

Ja det var det analys pappret jag fick med av bonden. Ja vill ju inte att hon ska få för mycket energi heller så hon blir galen. Inte så kul när man ska börja rida senare längre fram. I går upptäckte ja en annan sak på henne och det är det att det droppar blod ur hennes slida ibland. Kan det ha med brunsten att göra tro eller är det något annat farligt. ? Någon som vet? Hon har fått 4 föl som jag vet.

Blod som droppar är inte normalt. Speciellt inte från genitalier. Det skulle jag kolla upp omgående. Har ett sto här hemma som har ett föl som är lika gammal. Hon blöder ingenting.

på en liten gård typ där, ingen känd anläggning.

Torsholma är för himla najs för hästarna verkar det som! :)

Japp, hästhållningen ska man verkligen inte klaga på. Ordentliga hagar, obegränsat med grovfoder ingick i hyran när jag stod där, mycket utevistelse osv. Flyttade dock bland annat pga dåliga ridvägar och träningsmöjligheter. Ridhusunderlaget ska dock vara ändrat nu har jag hört. Men var rider du? Är väl så mycket argsinta bönder där? :o

Jag kanske kanske ska iväg på vår första hoppträning nästa torsdag!! :bump: Om jag hinner köpa en bil till dess. Har en på prov ett par dagar nu.
Typiskt. Men annars blir det fler tillfällen. Fasen vad varmt det varit nu också. Inte roligt om det fryser på till helgen och blir stenhårt i backen. :( Går ju inte rida då.

åh var ska du träna?!

vi har en skog... går å rida runt lite :D men det är ju inte preppade sandvägar precis ;)

bönder... tror stallägaren har järngrepp om dem ;)

åh så roligt! För L?

ska bort ikv annars hade jag nästan kommit å tjuvkikat :p

Just ja hon har ju träningar där också! Det hade jag glömt. Jag ska rida för E-G.
Men allt beror som sagt på bilar o pengar o alltmänt flyt. :)

Snart april!! Då brukar ju Näs bana vara öppen. Längtar så.

Näs gård! Ligger utanför Rimbo. Terrängbana som går på en sandslinga. Väldigt bra eftersom man kan rida där tidigt på året. 70 cm och 90 cm hinder. Bra för unghästar och orutinerade. Jättefint stort vattenhinder! :bump:

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka