Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

har inte koll på om min och Messys gemensamma vän har kvar sitt konto här, men hon hette typ Horse Accessoires eller liknande förut...

Värt att kolla upp, hon har stenkoll på alla som stått/står hos T.G. :D

har inte koll på om min och Messys gemensamma vän har kvar sitt konto här, men hon hette typ Horse Accessoires eller liknande förut...

Värt att kolla upp, hon har stenkoll på alla som stått/står hos T.G. :D

exakt!
Tror bara hon loggar in när de lägger ut annonser :)

Men Frallan om du är intressera så PM:a din mailadress så kan jag be henne skriva lite om han :)

tar egen knapp.

Igår flyttade alla 2åringar ÄNTLIGEN in i "stora stallet" (de har stått i uteboxar sedan de kom, dels p.g.a. platsbrist med också det där med "barnsjukdomar".

Otroligt skönt att ha alla hästar i samma stall och slippa släpa hönät, foderhinkar, sadlar osv upp och nedför snöig backe :)

Väldigt spännande tyckte de nyinflyttade, och även de vuxna hästarna tittade stort på de små :p

Vilken trevlig modell!!

Hon tackar och tar emot ;)

Här kommer en dagsfärsk bild på Trippy e. Black Sam Bellamy, dock lite i tunnaste laget men vi jobbar på det ;)

1IMG_5434_zps4a3b27f2-1_zps5b7691d2-1_zpsf346b81f.jpg

*kl*

sådär ja! fick psykspunkt på stallet jag stod i å i förrgår blev det byte på dagen (på timmen för att vara exakt!).

hamnade hos en viss bukefalist så numera går min häst ute till tja.. 21-23 på kvällen... istället för 17h på box.

om hon häckar vid grinden? - nope...

SÅ nöjd.

fullblodskompisar å ja... JAG HAR EN HÄST nu..., ingen porslinssak som ska duttas med. :banana:

så j*a tacksam, man ska hålla hårt i vänner!

Kl:

Vad snabbt tiden går!! :O
version-868bc9d70a8fcd735b81573552f79f2d

Vi har testat att löshoppa nu med. Bara ett enda litet hinder, men han är jätteduktig! :)

Tack:-) usch lider med er:-( vi har haft en helt fantastisk helg! Strålande sol och 18grader varmt! Sådana höstdagar är helt fantastisk!

Åh, var faktiskt nere i Skåne och red lite fina fb under de veckorna. Bland annat Magic, Aventurin och Flier. Tror det var sista gången jag red med bara t-shirt och väst. Njöt verkligen av speciellt som det regnade på andra sidan hallandsåsen.. *s*

Nu är det kallt och mörkt. Kände mig sugen på att ta mig upp till Täby. Men efter några tidiga morgnar med termometern visandes under tio minus så...

Är med andra kallt tillräckligt även i Halland för stunden. Fingrarna har fått mycket stryk. Men hästarna är pigga för det. Saknar dock att rida fb på bana...

KL

Någon som vet Englands motsvarighet till Svensk Galopp? En sida där man kan söka på en häst och om den är i träning och hos vem.
Precis som man kan på vårt "sök sportinfo" :)

hej ! är ny här på fullblod och fick min fina röda i fredags från danmark och undrar lite över hans stam !
han heter iallafall small talk och är från danmark !

far :kateb
mor: hongkong express
morfar: domynsky
hoppas ni kan hjälpa mig och att jag är välkommen !

Välkommen! :)

Du får lägga in lite bilder också ;)

kl

Första dressyrträningen på 8 månader i söndags :) Det gick över förväntan!
Vi har ju inte ens dressyrat på egen hand, utan bara vilat, skogsridit, hoppat, ridit jakter och Team Chasing :angel:

Jag var mycket mer ringrostig än Lilla p :D

Kl

Idag har jag ramlat av för första gången på säkert 10år. :o
Red en av tvååringar på banan, hon har skött sig exemplariskt innan men just idag var det lite väl snurrigt inne på hjärnkontoret och hon satte av i en rejäl bockserie, jag fick lite hybris och kände att "jag vet exakt vilket håll hon är på väg nu" och liksom ställde in hela "antibock-manövern" på det hållet. Skulle jag inte gjort, för grållan valde andra hållet och lämnade av mig i dirttracken. Vi lyckades fånga henne och jag klättrade upp igen och fortsatte. Tårta nästa helg då...

Hoppas att du inte gjorde dig illa. (Men grattis till stallpolarna som får tårta ;) )

Kl:

På promenad med fine fuxen idag
version-bfe1000f4ad66d039382100559617acc

Idag hände världens leskigaste grej mig... Jag hade just hämtat in Catch från hagen, gett honom lite pellets i krubban och börjat att visitera honom. Han har ju varit lite svälld sedan kastreringen, men inte alls öm, och klart mycket bättre än förr, så jag har misstänkt vätskefyllnad, som sakteliga ska avta. Det är ju säkert 20 dygn sedan jag sist fick ut ngt ur såret.

Idag var han ungefär lika svälld som igår(Ganska lite dvs), men när jag försökte att pressa vätskan upp i kroppen igen så kände jag plötsligt att det liksom svullnat upp precis vid det mindre kastrationssåret?? Svallkött? Tänkte jag, och hämtade lampa att lysa med så att jag skulle kunna undersöka svullnaden närmare.
Det var inte svallkött, utan såg mer ut som en blåsa, äggformad och kanske 2 cm lång och en cm bred. Hmm, tänkte jag.. Kanske går det att ta loss den yttepyttelilla skorpan som sitter på såret? Då borde ju blåsan spricka?

Sagt och gjort, jag reste mig upp för att stå säkert, och pillade lite på skorpan.. Rätt som det var blev hela min hand alldeles varm.. Jag drog snabbt fram handen, och den var TÄCKT med löst var!!! Blääääh! Dessutom RANN det löst var ut ur hålet som jag pillat upp. Säkerligen två deciliter, men förmodligen mer.. Uuuuuääääh... TUR att vi har tvål i stallet! Snacka om att jag sanerade sedan... Calle verkade lättad. Ingen feber alls, och han var piggare än någonsin på vår promenad idag! (Men skötte sig som vanligt strålande, man kan faktiskt småbocka i takt med mattes promenadtakt. ;) ) Men nu hoppas jag att det här var den sista svängen med hans sår. För det vete 17 om jag vågar pilla hål på konstiga blåsor i fortsättningen...

:rofl:

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka