Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Super bra:-)
Ska höra vilken dag som nu.
Hoppas hoppas hon innan mig inte vill ha honom:-)
Fick nämligen en lösdrift plats igår precis där jag bör.5 km ifrån. Super fin lösdrift där man kan ta in honom några timmar varje dag. Nybyggd lösdrift och paddock med terräng hinder i egen skog bredvid. Allt perfekt bara häst som fattas. Hi hi litet problem

Senast ändrad:

Som jag sa till dig privat, fällde en tår ;-) såååååå himla glad för både dig å fina fina hästen :love:
Ni kommer få såååå kul ihop! Han är en charmör av rang :-)

Här har ni mina, eller jag fullblodet syns väl i bakgrunden (mamma)

396803_10151338604997738_80027134_n.jpg

182151_10151338805697738_1979400278_n.jpg

Grattis! :)

kl

Här är en film på mina flickor från den sista juli. Lilla p, 6år, får gå in till Märta & Mini :)

Apropå det här med utfodring: Lilla p har gått på ogödslat bete sedan den 6 juni utan tillskottsfoder ;)

Ihopsläpp 31 juli

*Lånar knappen*

Det är så otroligt kul att se så fina ridhästblodisar. Jag arbetar ju själv lite med fullbloden inom galoppen, så det är ju extra kul när det är en "gammal" galoppör som man känner igen när man ser den här. Men även alla de andra. Vilka duktiga piloter! :)

Ska dressyrplåga "din" nästa vecka hehe ;-)

Ps HM Oki ÄR royal, frågade uppfödarna på Falsterbo ;-)
Blått blod!

Åh, minsann! Vilken ära att få trimma Marre Maräng lite :) Hoppas han sköter sig, så man inte får skämmas.
Klart att HM Oki är det, det hade jag inga tvivel om ;)

Fina fullblod ni har! :)

Har haft min gosse i 9 år nu.

E: Island Reef U: Mrs Mc Nicholas ue: Tudor Music
F-97
Har tävlat främst hoppning. Han är en underbar liten häst! :p

pic_198291282.jpg

En liten film

Oturligt nog så fick han en lättare senskada förra året. Men är nu på väg tillbaka! :banana:

img_1440_204093648.png

Veckans positivaste öron tillhör Lilla p som satts igång igen efter att ha skrotat på bete i 2,5 mådad :)

IMG_0810.jpg

IMG_0805.jpg

IMG_0804.jpg

IMG_0800.jpg

IMG_0798.jpg

Roliga bilder :), ser härligt ut att rida i skogen så där.

Mitt hästliv är inget kul just nu. Damen står i Helsingborg och har gjort sedan den 7 augusti. Jag hittade henne med ett djupt hack in i hasen i hagen. Jag vet inte vad det ska bli av detta. Det här har varit ett skit år rent ut sagt!

Roliga bilder :), ser härligt ut att rida i skogen så där.

Mitt hästliv är inget kul just nu. Damen står i Helsingborg och har gjort sedan den 7 augusti. Jag hittade henne med ett djupt hack in i hasen i hagen. Jag vet inte vad det ska bli av detta. Det här har varit ett skit år rent ut sagt!

Nej, men usch vad trist! :( Hoppas det löser sig. Vad säger de om prognosen?

Efter operationen konstaterades ett hack på 7 mm på ytliga böjsenan över hasspetsen. Inga skelettskador. Man vet inget från man sätter igång hästen om ca 6 månader. Det känns skitjobbigt!

Ni kanske kan hjälpa mig i denna tråden. Letar efter "min" häst. Är på jakt efter en trevlig häst för lättare träning och tävling i både hopp och dressyr, och har en svag punkt för engelska fullblod. Har tidigare ägt en som jag köpte ifrån banan, och underbarare häst har jag aldrig haft. Hon skadade sig dock så illa i hagen att hon numera enbart kan gå som avelssto. Var i helgen i ett större galoppstall och tittade på ett flertal saluhästar. Fastnade självklart för ett 3 årigt svart litet sto med otroliga ögon. Fick samma känsla av henne som jag fick av mitt förra fbl..... lycka. Det visade sig dock vara kortvarigt då hon var 3 gradigt halt vänster fram vid longering. Stallskötaren sa att hon var överansträngd pga. att "en tjej tagit en skentur ute i skogen på henne dagen innan", meddans tränaren sa att hon vrickat sig vid träning och sedan gått löp halt dagen efter. Därav att hon var så halt nu, men det skulle absolut vara borta inom en vecka.... Hmmm ja ja :S Vill ju egentligen inte köpa på mig problem, men i och med att jag tyckte så mycket om henne frågade jag vad han skulle ha för henne i det skick hon står i idag. Han drar då till med 18 tusen plus moms!!! Kan då även säga att hästen har div. överben, gamla skrapsår osv. Är väldigt tunn vad gäller både muskler och hull, och har visat sig vara ganska världelös inom galoppen. Är han inte ute och seglar när han vill ha så pass mycket för henne???

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka