Sv: Engelska fullblodsttråden 9
Kanske för liten för mig men titta kan man ju:-)
Varför har det inte gått bra?
Kanske för liten för mig men titta kan man ju:-)
Varför har det inte gått bra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Ni som haft fullblod som ridhästar ett tag, vad fodrar ni med? Min långbente går på bete nu men det är på gränsen till att han börjar tunna ur.
Han får havre men det verkar inte räcka tyvärr.
Jag funderar på ett müslifoder, vilket är bäst/prisvärdast? Hur mycket MJ brukar man behöva ge egentligen? Pålle är tre år och lär växa lite till, han är igång och rids.
Jag har möjlighet att ge lusern, havre och något "dyrt färdigfoder". Pellets har jag dåliga erfarenheter av. Funderar på Hippos ProMüsli eller den nya MüsliTop. Helst vill jag ge så lite müsli som möjligt.. Räknar med att jag får experimentera mig fram lite men vore kul med lite tips och funderingar.
Hej!
Jag provade under ett år Hippos muslitop men har nu gått över till Spillers Conditioning mix! Helt Outstanding! Min tål ej havre då han blir galen av det och Spillers är havre fri! Jag tycker det bygger uppifrån och ner dvs han blir rund om rygg och överlinje men inte fet =)
JAg ger inga mängder, just nu på sommaren 1/2 kg och under vinterhalvåret kanske jag ger 1 1/2 kg som mest. Det är inga mängder men ger ändå bra resultat. Jag har inte räknat något då vi ändå inte har några värden på höet. Sen får han en näve linfrön oxå både för hull och hårrem
Har provat flera andra musli-märken men detta är det han älskar! Har försökt få fler att pröva det men det går knapert!
Vill bara tillägga att han bara är en hagprydnad, men skulle nog bli ännu mer fantastiskt i sin kropp om han reds
Huggtänder tydligen
Var köper man potatisprotein och vad kostar det ungefär?
Jag är inte förtjust i färdigfoder, utan vill hellre blanda själv
För närvarande får Lilla p, 6år, inget kraftfoder eftersom hon verkar klara sig bra på bara betet nu när hon för tillfället bara går och skrotar (jag har en bruten handled, så hon har semester).
Tidigare somrar har hon fått havre, korn och lucern som tillskott.
Märta som ger di får 1,5kg högfettshavre, 2l lucernhack, 2dl potatisprotein (som har innehåller dubbelt så mkt smrp/kg som soja), 2kg korn (stöpt hel), en slurk rapsolja, mineraler och fodersalt
Tillägg: Nu är hon släppt i ny hage så det kan tänkas att jag får dra ned på kraftfodret, å andra sidan tar fölet mer allteftersom det växer