Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

OK. men kör ngt protein krafft då iallafall, muslin innehåller ju nada protein, är mest bara tom energi.

typ krafft muskel eller dyl.

Här är innehållsförteckningen på Spillers Conditioning Mix! Jag tycker den har ganska högt innehåll av protein....eller har jag fel?? Iaf om man vill ha havrefritt som jag......

Digestible Energy (MJ/kg) 12.2
Oil (%) 5.5
Protein (%) 15.0
Fibre (%) 14.0
Starch (%) 20.0
Vitamin A (iu/kg) 10,000
Vitamin D (iu/kg) 1,500
Vitamin E (iu/kg) 200
Selenium (mg/kg) 0.3
Copper (mg/kg) 30.0
Zinc (mg/kg) 100

Senast ändrad:

vad är det smältbara råproteinet då? det är ju det som är det relevanta.

tex pluss protein ligger ju på 220 gram och muskel på 370 gram. så mycket kommer ju inte ett muslifoder upp i.

hahaha hoppsan, fort och fel :o

Det skulle inte vara "hull" utan muskler, men det förutsätter ju att det finns nåt att bygga av ;)

Håller med dig, 2-3 mån med bra käk så är de runda igen.
Har iofa bara haft hästen smal en gång när stallägaren var emot kraft
och helt enkelt inte fodrade hästen. Flyttade henne och fodrade upp henne
på 2-3 mån. Sen låter jag inte henne tappa, jag har slutat tro att hon ska
klara sig på några nävar och med bra stalmiljö och bra foder står hon sig fint.

Julie, även energinivån i det fodret är högt så inte konstigt om det funkar bra.

Håller med:)

Ja nu har jag varit och tittat på en 3 åring. Han var lite liten 155cm kanske. Vad har ni för erfarenhet av fullblod och växa? Han ser dock inte rolig ut:(smal och omusklad. Han har gått i sin hage enbart så det är mycke jobb. Men RROLIGT!:d:d

bra, då får du kolla på den jag PM:ade dig om :p Den kommer hem i månadsskiftet! :D

Dom kan ju stanna lite i växten när de går i träning och växa någon centimeter till när de tas från galoppen. Men den lär nog inte bli mer än 157-158 ändå tyvärr.

Julie, även energinivån i det fodret är högt så inte konstigt om det funkar bra.

Ja det är massa melass och annat sockrit i det är därför hästarna älskar det;)

Här kommmer en liten filmsnutt från hagen på mina tjockisar! Julie (mbr) får ingen mat alls och NJ får ca 0,5kg Spilllers, då han föll ur lite. Men nu när jag har sett filmen så inser jag att han har blivit TJOCK!:rofl: Så nu ska han nog bara få en liten underhållsdos;)
http://www.youtube.com/watch?v=bvIUadGEGOc&feature=youtu.be

Min var liten och jätteful som 3 åring. Men hon växte på sig. Om det vart några cm på höjden vet jag tyvärr inte, men större blev hon och jag har haft kontakt med hennes uppfödare som oxå tycker hon blivit större. Men man vet ju inte hur hennes hållning, hull osv lurara ögat att hon ser större ut.

Håll tummarna nu att jag får hem mig en herre på 4 år:-)
Å vad jag längtar efter fullblods livet, inga pengar för allt går till mat men ack aå lycklig de gör en.

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka