Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

En till ute i hagen, 1 dag gammal :love:

469545_121411644660574_100003752175865_103230_2000093067_o_200552108.jpg

GRATTIS !! Så sööt:love:

Lätt att uttala i alla fall (säger jag som varken får hästens eller klubbens namn rättuttalat)...

Nu har hon fått ett namn. Blazing Jewel :D Tycker inte dottern (2 år) förslag var så bra. Inte heller sonen (5 år) han tyckte hon ska heta Fia Åkerberg.

(Men han har ju tänkt, min lillasyster heter Sofia = Fia. Och bor i Åkersberga...)

Hahaha barn är för jäkla roliga ibland! Men hon kan ju kallas för Bää fortfarande om hon heter Blazing Jewel :)

Ett jättefint namn! Och håller med Rebecca, behåll Bää som smeknamn.

Och så vill vi ha mer bilder :angel:

ja behåll Bää!!!

Oki har tävlat och gjort en bra prestation med tanke på säsongens start :angel:
Kom runt med några bommar ner (3st för att vara exakt), så länge hon slutar stanna och vara så satans spänd/nervös så är jag glad! :) Märktes att hon hade mycket skoj igår, öronen spikade framåt och ev. vinklades ett öra bakåt för att se om matte hade någon åsikt :D

Jag tror att du och Oki skulle behöva ut och hoppa terräng för en bra tränare. Det ger så himla mycket för bjudning och rytm för att inte tala om självförtroende och glädje.

När jag och A var igång så märktes det direkt i banhoppningen när jag tränat terräng, ALLT funkade så mycket bättre efter det!

Jag tror att du och Oki skulle behöva ut och hoppa terräng för en bra tränare. Det ger så himla mycket för bjudning och rytm för att inte tala om självförtroende och glädje.

När jag och A var igång så märktes det direkt i banhoppningen när jag tränat terräng, ALLT funkade så mycket bättre efter det!

Koooom igen Messy, häng med mig och Trix på TC träningen 27/5 :laugh:
Tror det kommer passa oss perfekt!:D

Ja kom igen Messy!!! Då kommer det bli en jävla match för Joli & Co i årets SM!!! :devil::devil::devil: Danskarna mot svenskarna höhöhöö;)

Jersyko! Vad fin hon är!!!! Åh vad jag blir sugen på att betäcka Jullan!!!

Gör det, hon är ju superfin! Och de finns ju så många fina hingstar.

Jag är faktiskt sugen på att betäcka igen. Bara för Gosan tokälskar att vara mamma :love: Det syns så väl i hennes ögon och på kroppspråket. Så tillfreds.

Eftersom vi är en häst fattig lär det inte bli något speciellt spännande match oss emellan.

Men ni kanske får titulera er som nya svensk mästare! :bump:

Grattis till bebisen!

kl

Nu har jag och Acke hoppat för första gången! Hela 50 cm! Läskigt (jag har en lätt släng av hopprädsla) men skitkul, och han tyckte att det var hur roligt som helst. Hade öronen varit mer spetsade hade de trillat av.

Har även äntligen fått tag på en dressyrsadel, och jäklar vilken skillnad det blev på min sits när jag fick bra stöd! (Jag har kasat runt i skogen på en allroundsadel de senaste åren, sitsen har varit därefter) Eftersom jag är en dressyrnörd från början känns det skönt att vara "hemma" igen

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka