Engelska fullblod?

Sv: Engelska fullblod?

läser om liknelser med mänskliga elitidrottare här, jag bor ihop med en kille som var med i landslaget, han är friidrottare. Han tränar på "äldre" dar ungdommar som ligger i toppskiktet inom respekktive grenar..
Det som är påtagligt är just skadefrekvensen! Samt att en sprinter har explosiva muskler med lite stamina! En hundrameterslöpare kan inte springa en mara eller 10 000 meter hinder!
Hjärta och lunga går att träna upp ganska "lätt" på folk men det är just omställningen för muskler och hållbarhetsträningen som tar enormt med tid..
All elitprestation för människor sliter enormt mkt! De allra flesta fd elitidrottare har problem efter att varit högpresterande..
Tycker att omställning för djur, hästar i det här fallet även den borde ta "lång" tid!
Bara en tanke...:D

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 170
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 371
Senast: Habina
·
Hundavel & Ras Jag är fd ägare till en hund med grav separationsångest, den blev värre av kastreringen, innan var den mycket mild och märktes inte så...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 119
Senast: Dentaku
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 516
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar