Engelsk Setter Hane t avel?

Kazaam

Trådstartare
Jag brukar hjälpa en bekant med hennes eng settertik.
Nu funderar hon på att ta valpar efter tiken och frågade mig om jag vet nån bra hane - och jag har ju inte en susning om den rasen!! :angel:
SÅ - i vanlig ordning när man undrar nåt vänder man sig till Bukeeliten. :bow:

Vet någon en hane med bra stam och gärna meriterad? Helst inom någorlunda avstånd från Dalarna... :crazy:
Tacksam för alla tips! :bow:

Sv: Engelsk Setter Hane t avel?

Ta kontakt med SSK´s avelsråd, tel.nummer finns på SSK´s sida som Hesy just länkat till, de vet säkert vilka linjer som passar till din kompis tik. Det finns även en lista på godkända avelshundar på hemsidan.Vet du vad hon har för stam? Du får gärna PMa om du inte vill skriva ut det här :)

Det finns många bra hundar i Norge, kolla in www.nesk.no och gå in på avelsrådets hemsida. Där finns en lista på godkända avelshanar i Norge.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 544
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 423
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 354
Senast: Modig_Korn
·
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 409
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka