Engelsk motsvarighet till "hen"?

Miljon

Trådstartare
Lyssnade på en dokumentär om en ickebinär person som ville bli kallad "hen" istället för "han" eller "hon". Det fick mig att fundera vidare, och finns det någon vettig engelsk motsvarighet som man kan använda där man på svenska hade sagt "hen"?
Såg även på en engelskspråkig dokumentär om ett läger för transsexuella barn, där någon pratade om en kompis och inte visste om hon skulle beskriva kompisen som "him" eller "her", och då tyckte någon att hon kunde säga "them". Men "them" känns inte som riktigt samma sak som "hen" på svenska, eller? Är det någon som har koll på det här?

Nu svarar jag inte riktigt på frågan utan ställer kanske snarare något av en följdfråga.. Men "hen" är väll ett icke-binärt pronomen, vilket gör att det "bara" används i sammanhang där det finns en person som identifierar sig som hen alternativt en person man inte vet vad hen vill kalla sig?
Alltså om man känner en transsexuell så kanske hen vill kalla sig antingen han eller hon? Problemet uppstår självfallet när personen i fråga identifierar sig som icke-binär i och för sig..

They har jag hört mest. I skrift funkar s/he också.

(Jag har inte så bra koll, men tänkte bidra med vad jag har läst.) Det finns ju alternativet att använda "they"/"them", vilket ju nämns i TS och i ett annat inlägg. Den varianten ser jag ganska ofta på ett amerikanskt forum som jag brukar läsa. Jag har sett det användas där till exempel när det gällde en person som var osäker på sin könsidentitet och ville omtalas som "they" istället för "he"/"she", men även när folk skriver om sitt barn/sin partner/sin kompis och inte vill avslöja vilket kön personen ifråga har.

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 724
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 144
Relationer Jag har en kompis som under några månader, 4-5 kanske, träffat en man och varit någorlunda seriös med honom. De bor i ett annat land och...
2
Svar
35
· Visningar
4 936
Senast: Inglorion
·
Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 861
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV