Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag vågar inte ens börja träna på mitt BK igen eftersom jag vet att jag inte har tid att engagera mig ideellt. Just nu lägger jag i genomsnitt 10-15 h i veckan i en annan förening som inte har med hundar att göra. Alltså väljer jag privata kurser, betalar lite mer och slipper ha dåligt samvete.Hur engagerad är du i din BK med ideellt arbete? Man läser/hör att det är svårt att få folk till styrelsen/tävlingar/sektorer mm.
Jag själv är köksansvarig på min BK. Så jag fixar allt till kurser/tävlingar/inköp mm, ja allt som hör köket till.
Precis. Folk vill inte jobba ideellt. Det är som på ridskolor, där barn för köade för att mocka boxar, men nu vill de typ bara rida och tävla.Jag håller i rallylydnaden på min klubb: håller grundkurser (är allmänlydnadsinstruktör) och är tävlingssekreterare. Jag har inga problem med att få hjälp, men om jag skulle hoppa av undrar jag om någon annan tar över.
I stort sett är det samma strävsamma gäng som drar runt det mesta, när någon vill sluta/göra uppehåll blir det nästan panik, det finns ingen som vill ta över.