Energisparartråden

Grejen med gasol är ju att avgaserna består av vattenånga så om man inte leder bort det släpper man ut det inomhus. Jag vet inte hur det är med husvagnar men jag antar att de har ett litet avgasrör som leder ut så man slipper dumpa all vattenånga inomhus.
Så kan det mycket väl vara.

/Lizzie

Undrar om det är billigare att köra robotdammsugare (som alltid ska stå på laddning) än vanlig dammsugare?
Tveksamt. En vanlig dammsugare är mer effektiv och kan användas för högre precision under begränsad tid. Robotdammsugare har inte samma precision och tycks ofta gå, men aldrig bli helt klar.

Tveksamt. En vanlig dammsugare är mer effektiv och kan användas för högre precision under begränsad tid. Robotdammsugare har inte samma precision och tycks ofta gå, men aldrig bli helt klar.
Kanske ska tillägga att vår robotdammsugare bara "släpps lös" ibland :D . Den går alltså inte jätteofta.

En katt är lika bra som en varmvattensflaska. Jag frös när jag gick och la mig - måste byta ut mitt sommartäcke till vinter ditto, svettades när jag vaknade med en katt utsträckt tryckt mot min sida. Just nu värmde jag mina fingrar på hennes mjuka, varma, gosiga mage :love:

Megara hälsar att nu rullar hon ihop sig till så hon ser ut som en snäcka så det inte kommer mer kalla fingrar och fingrar på hennes mage.

Ja. Moderna laddare ganska lite, lite äldre laddare kan vara sämre. Det är en transformator som är aktiv men olastad, oftast är det under en watt. Men har man många laddare permanent anslutna blir det en del.
Mobilladdare verkar ha väldigt låg standbyförbrukning, under 0,1 watt. Men att ha laddare anslutna obevakat är också en liten liten brandrisk. Särskilt om man köpt dem billigt från nåt ställe.

Kanske ska tillägga att vår robotdammsugare bara "släpps lös" ibland :D . Den går alltså inte jätteofta.
Du kan testa att räkna på det, men det är såklart inte helt enkelt att få fram en jämförbar siffra.

Vi har en förhållandevis gammal dammsugare och den drar 1200 watt.
Det är mycket, men vi dammsugar oftast bara snabbt i köket. Den korta stunden drar inte många watt.

En omfattande dammsugning brukar vi göra när det är billigt (timpris). För då kännas det bara bra med stor förbrukning till billigt pris. :D

En omfattande dammsugning brukar vi göra när det är billigt (timpris). För då kännas det bara bra med stor förbrukning till billigt pris. :D

Alltså timprisavtal borde ju komma med en varning om bieffekten att bli lite halvt störd i huvudet :D Man har ju liksom hittat en ny sport här hemma :p

Men augustis elräkning gav mersmak! Hamnade en bit under månadspriset trots att det bara var halva månaden som vi anpassat vår förbrukning.

Alltså timprisavtal borde ju komma med en varning om bieffekten att bli lite halvt störd i huvudet :D Man har ju liksom hittat en ny sport här hemma :p

Men augustis elräkning gav mersmak! Hamnade en bit under månadspriset trots att det bara var halva månaden som vi anpassat vår förbrukning.
Ja, verkligen. Igår hade vi lågt pris mellan 12-13 och då skulle ALLT hända för att få det så billigt som möjligt :D Laga mat, dammsuga, tvätta, ladda mobilen, duscha, koka ägg i äggkokaren osv :D

I det läget vi kommer i så behövs alla tendenser till tävlingsinstinkt!

Liknande trådar

Hemmet Jag brukar roa mig med att kolla på lite hus emellanåt :D Vi letar inte aktivt men som sagt jag tycker det är kul att ha lite koll och...
Svar
10
· Visningar
2 106
Senast: _Maria_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025