En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tar du bara folsyra nu?

Jag äter "kvinnovitaminer" i dubbel dos och ren folsyra på uppmaning av läkaren på reproduktionscentrum.

Ja. Vitaminerna tog slut. Har inte orkat köpa nya.

Spelar det egentligen roll vilka man köper? Visst, anpassade efter kvinna, men sen då?

Ja. Vitaminerna tog slut. Har inte orkat köpa nya.

Spelar det egentligen roll vilka man köper? Visst, anpassade efter kvinna, men sen då?

Det är mer järn i de för kvinna och ofta folsyra. Så behöver man det är det väl ett bra val :)

Jag äter dubbel dos pga operationen, upptaget är sämre eftersom tarmen är kortare och pillerna inte skvalpar runt i magsyra.

D är bra också, sola mycket ;)

Det är mer järn i de för kvinna och ofta folsyra. Så behöver man det är det väl ett bra val :)

Jag äter dubbel dos pga operationen, upptaget är sämre eftersom tarmen är kortare och pillerna inte skvalpar runt i magsyra.

D är bra också, sola mycket ;)

Jo, D-vitamin försöker jag få i mig så mycket jag kan, men vill ändå äta extra. Och B-vitamin. Och järn. Och magnesium.

Å nu lipar jag en skvätt :o

Äntligen får jag öppna champagneflaskan!!!

Nån skrev för längesedan i den här tråden att när @em-Pierre plussar blir det fest. Inhandlade då en alkoholfri flaska bubbel som nu ska öppnas under heliga former :banana:

Och Ja, jag är osunt besatt av den här tråden sen flera år tillbaka... :cool:
Mvh
knasbollen

Jo, D-vitamin försöker jag få i mig så mycket jag kan, men vill ändå äta extra. Och B-vitamin. Och järn. Och magnesium.

Jag äter minst 2500IE/dag D året om. Minst. Min bleka lekamen tycks inte vara så bra på att tillgodogöra sig D-vitamin ens genom huden. Och hud har jag gott om :angel:

Läkaren på reproduktionscentrum tyckte alltså att jag ska äta mer än de 400mikrogram folsyra som är rekommenderat, det framgick visst inte så tydligt :D

Kolla nu vad tidigt jag är uppe... Har gjort frukost åt sambon och skickat två fakturor.

Men jag glömde kissa på LH-stickan, får göra det i eftermiddag. Inte för att det är någon ägglossning på G men jag har så himla många stickor hemma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 920
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 469
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst

Omröstningar