En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag kom det brev från Gun. De mottog våra vårdbegäran och behandlade dem oväntat fort, med tanke på att de har semester just nu.

Vi är inte välkomna. Jag väger 4 kg för mycket.
"Således ber vi dig att försöka reducera vikten och återkomma när ditt BMI-värde är under 35. Du kan då ta ny kontakt med infertilitetsmottagningen."

Men hey - vi fick kontakt med dem!
Att jag försökt bli av med de där 4 kg (och många fler) i många år...det väljer jag att inte tänka på i kväll.

Idag kom det brev från Gun. De mottog våra vårdbegäran och behandlade dem oväntat fort, med tanke på att de har semester just nu.

"Således ber vi dig att försöka reducera vikten och återkomma när ditt BMI-värde är under 35. Du kan då ta ny kontakt med infertilitetsmottagningen."

Att jag försökt bli av med de där 4 kg (och många fler) i många år...det väljer jag att inte tänka på i kväll.
Men va faan? :(

Det är ju tyvärr så.
Det är därför jag gjorde min gastric bypass, jag hade iofs betydligt mer än 4kg ner till BMI 35.

Men vad f*n.

Om du orkar så försök leva på pulver i två veckor. Då går du ner 4 kg och kan väga in dig på rätt sida om strecket.

(De är ju fuskkilo du går ner men det vet ju inte Gun om :devil:)

Men vad f*n.

Om du orkar så försök leva på pulver i två veckor. Då går du ner 4 kg och kan väga in dig på rätt sida om strecket.

(De är ju fuskkilo du går ner men det vet ju inte Gun om :devil:)

Ja, lär bli nåt sånt.
Förra gången jag testade pulverdiet hände det dock inget, men kanske funkar denna gång.

Först tänkte jag dock leva efter 5:2 i några veckor och testa vad kroppen säger om det.

Det är ju tyvärr så.
Det är därför jag gjorde min gastric bypass, jag hade iofs betydligt mer än 4kg ner till BMI 35.

Ja, jag visste ju om det i förväg, men hade inte väntat mig svar från dem förrän tidigast i augusti.
Jag hade ju kunnat skriva "rätt" vikt i vårdbegäran och sen spela dum...men jag valde att vara ärlig och be om hjälp med bättre undersökning av sköldkörteln, men men...

Smyger mig tillbaka in i tråden nu tror jag.

Först och främst.. Grattis @em-pirre !! :bump: Minns när vi samtidigt gick och väntade och hoppades att mensen skulle hålla sig borta. Nu är min lilla tjej 1 år. Eller ja. På fredag. :p Så fantastiskt att du äntligen har fått ett plus.
Har läst denna tråd i smyg och hoppats så för din skull varje månad. Äntligen! :love:

Håller mig lite i bakgrunden ett tag till tror jag dock. Vi har väl bestämt oss lite halvt för att försöka oss på ett syskon. :nailbiting:
Fick plocka ur spiralen för en dryg vecka sedan då jag inte orkade med alla biverkningar så vi har inget skydd just nu. Vi ska se lite hur det känns tänkte vi. Har ju 3 missfall i bagaget innan vi fick vår lilla tös så vi vill väl inte vänta alltför länge ifall det strular igen. Om man ens blir gravid igen.
Åh jisses. Blir nervös bara jag tänker på det. :o

Har en ordentlig dipp just nu. Mens i lördags och i söndags berättar en vän att de ska ha sitt andra barn, på samma BF som jag skulle ha haft om jag inte fått mitt MF. Just nu är det bara tungt, jäkligt tungt.

Ja, lär bli nåt sånt.
Förra gången jag testade pulverdiet hände det dock inget, men kanske funkar denna gång.

Först tänkte jag dock leva efter 5:2 i några veckor och testa vad kroppen säger om det.

Kvarg!

Godare än pulver och man behöver inte vara hungrig :) (Den osockrade varianten då).

Min våg visar 2kg mindre än sjukhusets...

:grin:
Kan ju tycka att de åtminstone skulle hänvisa någonstans för hjälp med vikten och inte bara bita av så där. Otrevligt!
Förstår att det kan kännas tungt om du kämpat i flera år med att försöka minska några kg. Men det är faktiskt skillnad att gå ner i vikt och tillfälligt tappa ett par kg kroppsvikt. Det sista är inte så svårt bara man kan härda ut lite, det räcker i princip att inte äta så mycket på några dagar och reducera vätskeintaget. Bara kolla hur det känns efter några dagars magsjuka. Jag är normalviktig och efter 4 dagars magsjuka så har jag tappat 3-4 kg direkt. Sen räcker det så klart att bara slicka på vattenkranen så vätskar man ju på sig och fyller tarmarna igen men det är ju en annan femma.

Har en ordentlig dipp just nu. Mens i lördags och i söndags berättar en vän att de ska ha sitt andra barn, på samma BF som jag skulle ha haft om jag inte fått mitt MF. Just nu är det bara tungt, jäkligt tungt.

Det är ok. Man får känns precis vad man vill. Vem hade inte dippat ner för en sån sak? :(

Jag väntar och väntar, händer inte mycket i kroppen här. Börjar snart tro @Tora har rätt, att det kanske inte ens sker någon ÄL. Inne på dag 76 nu och det händer nada. Inte ens en fis på tvären. I höst hoppar vi nog på hela karusellen med hormonbehandling.
Skydda sig som en jäkla tok i alla år och så kan kroppen inte ens få till en ÄL på ett vettigt sätt :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 920
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 469
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst

Omröstningar