En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Juni var jag som en klocka. ÄL tydligt och starkt morgon och kväll, mens 14 dagar senare. Dessutom varade mensen då bara i 4 dagar varav bara 2 med jobbig blödning. Himmelriket!

Juli ÄL-positiv måndag kväll, småblödningar tisdag kväll veckan efter, tydlig mens onsdag, men inte lika kraftig blödning som jag brukar ha. Idag blöder jag mer, snarare mycket, men fortfarande inte som jag brukar. Och den här gången har armhålorna bara ömmat till en sekund, istället för ömma hela dagar som det brukar göra.
Kan ju vara något tillfälligt som ställer till oreda. Hade jag varit du så hade jag fört dagbok över allt. Skrivit upp alla detaljer i en lättöverskådlig kalender. Dessutom hade jag fortsatt med älstickorna.

Det låter lite som om det kan vara mer strul än bara utebliven äl.

Hade du kollat dina sköldkörtelvärden?

Kan ju vara något tillfälligt som ställer till oreda. Hade jag varit du så hade jag fört dagbok över allt. Skrivit upp alla detaljer i en lättöverskådlig kalender. Dessutom hade jag fortsatt med älstickorna.

Det låter lite som om det kan vara mer strul än bara utebliven äl.

Hade du kollat dina sköldkörtelvärden?

Japp, har skrivit i några år nu.
Sköldkörteln kollad, delvis. Högre värden 2013 än årsskiftet 2014, men ändå under taket. Att min mammas körtel växte och växte trots normala värden är det ingen som lyssnar på. Så jag ska försöka få hjälp privat med detta, efter mottagningens semester.

Japp, har skrivit i några år nu.
Sköldkörteln kollad, delvis. Högre värden 2013 än årsskiftet 2014, men ändå under taket. Att min mammas körtel växte och växte trots normala värden är det ingen som lyssnar på. Så jag ska försöka få hjälp privat med detta, efter mottagningens semester.
Vad är dina värden? Vet du det?

Har skrivit dem här tidigare, men minns inte exakt just nu. Det ena har legat på 13-14 (det de flesta inte pratar om) och det andra låg på strax under 3 vid 2013 och under 2 vid årsskiftet, har jag för mig.
Blir lite osäker här. När du skriver det de flesta inte pratar om så menar du två värden man redovisar på pappret?

3 och under 2 låter ju normalt. Men jag har för mig att det värdet kan vara normalt men ett annat värde kan ställa till det fast man gärna missar att kolla på det.

Jag känner att jag glömt allt det här. :crazy:
Var flera år sedan jag läste in mig på det här och det har dessutom kommit lite nya rön de senaste två-tre åren.

Blir lite osäker här. När du skriver det de flesta inte pratar om så menar du två värden man redovisar på pappret?

3 och under 2 låter ju normalt. Men jag har för mig att det värdet kan vara normalt men ett annat värde kan ställa till det fast man gärna missar att kolla på det.

Jag känner att jag glömt allt det här. :crazy:
Var flera år sedan jag läste in mig på det här och det har dessutom kommit lite nya rön de senaste två-tre åren.

De flesta, som inte är inne i röran, prata om att värdet ska ligga under 3. Som att det bara finns ett värde.

Ja, och då slutar vårdcentralen bry sig. Att jag har kvar symtom, besvär och en mamma vars körtel var stor som en apelsin när den opererades ut, trots normala värden, det försvinner liksom för dem bara för att mina värden är normala.

Det går faktiskt ändå!
Bara man tjatar tillräckligt mkt!

Jag har ett TSH värde på 2,1 men lyckades efter mkt om och men att få levaxin utskrivet i mkt låg dos. Nu gäller det bara att läkarna ska lyssna på min när jag vill öka dosen med.

Jag gjorde så att jag tog med mig forskningsrapporter som visar att man helst ska ligga under 1 om man vill bli gravid, samt att många inte mår bra förens de ligger under 1.

Jag ska ta nya blodprover idag, och jag hoppas vid gud att min läkare lyssnar på mig oavsett vad blodproverna säger!! Men jag hoppas att det är lite lättare nu när jag har fått prova och att jag faktiskt mår mkt bättre!

Det går faktiskt ändå!

Jag har ett TSH värde på 2,1 men lyckades efter mkt om och men att få levaxin utskrivet i mkt låg dos. Nu gäller det bara att läkarna ska lyssna på min när jag vill öka dosen med.

Jag gjorde så att jag tog med mig forskningsrapporter som visar att man helst ska ligga under 1 om man vill bli gravid, samt att många inte mår bra förens de ligger under 1.

Jag ska ta nya blodprover idag, och jag hoppas vid gud att min läkare lyssnar på mig oavsett vad blodproverna säger!! Men jag hoppas att det är lite lättare nu när jag har fått prova och att jag faktiskt mår mkt bättre!

Det är svårt det där. Jag har fått höja från 125mkg till 250mkg efter operationen, jag hoppas att husläkaren inte sätter sig på tvären när receptet ska förnyas. Annars hoppas jag att överviktsenheten är mer tillmötesgående. Jag får bröstsmärtor om TSH är över 2.

Det är svårt det där. Jag har fått höja från 125mkg till 250mkg efter operationen, jag hoppas att husläkaren inte sätter sig på tvären när receptet ska förnyas. Annars hoppas jag att överviktsenheten är mer tillmötesgående. Jag får bröstsmärtor om TSH är över 2.

Jag äter än så länge 25 mg varannan dag, så jag gissar att jag har mkt tjatande framför mig, men jag känner så väl att jag mår så otroligt mkt bättre redan, så det kommer vara värt tjatet.

Skulle läkaren totalvägra och inte skriva ut levaxin alls så kommer jag faktiskt försöka få tag på det den olagliga vägen. Det har jag redan bestämt mig för! Jag tänker inte gå tillbaks till det måendet jag hade innan dem!

Men hur är det med alla andra prover? Hormoner finns det flera av. Skulle du på någon utredning? Eller minns jag fel?

Ingen aning, eftersom ingen velat kolla upp dem.

Jag måste gå ner 4 kg innan vi är välkomna på infertilitetsmottagningen. Så jag jobbar på det och försöker hitta nåt som funkar.

Det går faktiskt ändå!

Har tjatat och tjatat och tjatat.
Ska boka tid hos privat Gun när hon är tillbaka från sin semester och hoppas på hjälp/stöd den vägen.

Har tjatat och tjatat och tjatat.
Ska boka tid hos privat Gun när hon är tillbaka från sin semester och hoppas på hjälp/stöd den vägen.

Bara att tjata mer, och aldrig ge sig. Byt läkare, jag har gått igenom i princip varenda en på min vårdcentral, och var beredd att göra samma resa på nästa.

Jag bönade och bad om att levaxin faktiskt inte är farligt i låga doser, då till slut lyckades jag. På ett besök som skulle varit 15 min, men varade i 45... Stackars de andra patienterna....

Har lite funderingar så här 2v före beräknad BIM. Vi ska på semester och BIM är i mitten/slutet av den och jag älskar Pina Colada... Hur hade ni gjort? Jag har inga som helst symptom på att det gått vägen denna gången heller. Ska jag sitta och torka i Mallorcavärmen ifall jag kanske är gravid eller ska jag njuta av semestern och ta dagen som den kommer?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 924
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka