Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår precis vad du menar med din mamma.
Min mamma dog ju för tre år sedan och det tomrummet hon skapade finns ingen som kan fylla.
Precis som du skriver en varm kram och bara vara.
Jag är snart fyrtio och känner precis som du. Så du är nog ganska så normal, trots allt
Även om orsaken till att våra mammor inte finns där som man behöver så är resultatet det samma och tomrummet lika svårt (omöjligt?) att fylla.
Jag har också upplevt att det är svårare att få vänner när man är äldre. Det verkar som om dom flesta har sina vänner och sina liv. Ibland kan det vara svårt att få in en fot.
BIM +1 idag. Känns som inför mens med molvärk och lite ömma bröst. Gjorde ett ägglossningstest med morgonurin som visade positivt. Hur vanligt är det att ägglossningtest visar positivt kring mens utan att man är gravid?
Jag har haft det som lil-sis, dvs gravid vid positivt ältest vid BIMBIM +1 idag. Känns som inför mens med molvärk och lite ömma bröst. Gjorde ett ägglossningstest med morgonurin som visade positivt. Hur vanligt är det att ägglossningtest visar positivt kring mens utan att man är gravid?
Han låter förståndig din sambo. Det är ju ett svårt ämne.Tog upp det igår och han tog det inte på fel sätt och vi pratade igenom det en hel del och jag tror vi har lite bättre koll nu hur vi kan göra .
Om jag har utslag vid BIM på Äl-test är jag gravid.
Jag har haft det som lil-sis, dvs gravid vid positivt ältest vid BIM
Och jag med.. Bra att kunna tjuvtesta med billigare ÄL-stickor!
Jag vet att vissa kan få näst intill positiva eller positiva ältester precis innan mens. Tex @em-pirre här på Buke. Man har ju alltid lite LH i kroppen oavsett var i cykeln man är men den skall vara som lägst just innan mens så man borde inte få så pass starka utslag just då.BIM +1 idag. Känns som inför mens med molvärk och lite ömma bröst. Gjorde ett ägglossningstest med morgonurin som visade positivt. Hur vanligt är det att ägglossningtest visar positivt kring mens utan att man är gravid?
JAA! Gör det! Vi är ju nyfikna förstår du väl!!!Nu blir jag nervös
Bör kanske köpa ett gravtest..
Jag vet att vissa kan få näst intill positiva eller positiva ältester precis innan mens. Tex @em-pirre här på Buke. Man har ju alltid lite LH i kroppen oavsett var i cykeln man är men den skall vara som lägst just innan mens så man borde inte få så pass starka utslag just då.
Jag vet att vissa kan få näst intill positiva eller positiva ältester precis innan mens. Tex @em-pirre här på Buke. Man har ju alltid lite LH i kroppen oavsett var i cykeln man är men den skall vara som lägst just innan mens så man borde inte få så pass starka utslag just då.
jag hade mer än gärna för en gång skull haft några okomplicerade riktiga snabbisar, särskilt när man är trött och sliten och bara vill bli snabbt tillfredställd .
Ja visst är det så, dessutom är jag nog ganska kräsen i valet av vänner, eller jag klickar helt enkelt inte med alla och om jag inte gör det så funkar det inte alls för mig. De jag klickar med, som exempelvis kunder på jobbet osv, kan jag lätt prata hur mycket som helst med och vara väldigt öppen. Det gör att jag gärna fegar ut att träffa folk som jag lärt känna på internet/buke eftersom det blir så fel när man inte funkar ihop. Som tur är har jag iaf vågat träffa tre av mina bästa vänner här men de bor ganska långt bort. Här verkar vara ett tomt hål på folk som passar mig dessutom, i samhället jag bor utanför har jag hittills, tyvärr, inte träffat en enda potentiell vän, det är så väldigt gammeldags och inskränkt och jag ses som underlig pga av 1. jag är vegetarian 2. jag lägger mycket intresse på djur/trädgård och har lite projekt för mig 3. jag vill driva företag. Ja ungefär så, ganska normalt i mina ögon men det sticker ut här och även om människorna här säkert är supertrevliga så är man ofta lite för olika.
Även min sambo tar lite tid på sig. Vi har lyckats hitta lite strategier för att få till det, men det tar ändå ganska mycket tid i anspråk. En snabbis innan jobbet eller sådär, funkar inte riktigt. Vilket hade varit lämpligt nu, i barnalstrande syfte.
Försöker att inte hoppas för mycket. Det är första månaden jag använder ÄL-tester och slutade testa efter ÄL. Hade ett jämnsvagt streck på testerna innan ÄL, två dagar med tydlig stegring och sedan försvann strecket tvärt (blev svagare än innan ÄL)-då slutade jag testa. Nu är det alltså positivt igen. Antingen har alltså hormonerna frispel eller så är jag gravid?
@MEJ84 @robl Heh, jag ska plocka fram min berättelse åt er om en stund. Det var en... upplevelse!
Kom ihåg att det for vissa inte känns ett dugg!
EDIT: orkar inte leta fram, men såhär var det ungefär:
Man för upp en kateter i livmodern, känns inte nåt speciellt. Sen sprutar man in vätska och luft för att via ultraljud kunna se att det finns flöde genom ledarna.
Gångarna kan krampa ibland, och upplevas som blockerade. Detta kan orsakas av t.ex. för kall
vätska. För mig gick det bättre efter att vi värmt upp vätskan lite.
Finns det fritt flöde så gör det inte ont. Men det känns lite obehagligt, ett tryck liksom. Lite molande/ilande.
Ta värkmedicin före ni går dit. Dagen efter kan man vara lite öm.
Och ha inte migrän Man spyr. I gynstolen. Två gånger. Med en kateter i muttan. Fördel: din Gun glömmer dig aldrig!
Ok. Då missförstod jag dig. SorryFast jag har helt blankt typ fr.o.m. två dagar innan BIM. Ungefär 7-4 dagar före BIM kan jag ha så gott som positivt (det är väldigt svårt att avgöra om det är positivt eller inte. Vid riktig ÄL är det ingen tvekan om saken, då strecket är typ dubbelt så starkt som kontrollstrecket). Sen blir det plötsligt helt blankt.