En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Jag håller tummarna för dig, att det snart är din tur! Det känns så surt när mensen blir sådär sen så man hinner få upp hoppet.

Hmm skulle inte du testa idag (enligt läkarens order) :angel:

Tack för tipset! Ska kolla på det ikväll! Det är bra, då har jag något att utgå ifrån. Åkandet gör mej/oss inte så mycket egentligen. Däremot lider vi av konstant tidsbrist och det är ibland lite knepigt att lösa :)

Mvh Miks

Dessutom brukar dom vilja att man kommer tillsammans, i alla fall dom första gångerna.

Jag kommer inte riktigt ihåg, använde du älstickor?

Men mina test tog ju slut! Och rätt sort fanns inte inne.

(men jag syndade och köpte en annan sort, som jag får se om jag testar med imorgon.)

I övrigt så fick jag craving och for och köpte en grillad kyckling. Och åt upp den. Nästan hela, och själv var jag också. Maken flinade glatt och sa att jag ser då iaf gravid ut nu :angel: :o

:D :D

Jag håller verkligen tummarna för din skull!!

Dessutom brukar dom vilja att man kommer tillsammans, i alla fall dom första gångerna.

Jag kommer inte riktigt ihåg, använde du älstickor?

Jo så långt har jag också förstått. Läste på CB-spermietest att 50% av fertilitetsproblemen faktiskt beror på mannen. Så därmed känns det ju rimligt att båda går på undersökning.

Jag jag använder ägglossningstester. Har gjort sedan september. Ägglossningen (eller iaf lh-stegringen) funkar som den ska. Får starkare streck än kontrollstrecket när det väl slår fullt ut. Känns ju som ett ok tecken iaf.

Mvh Miks

Jag håller tummarna för dig, att det snart är din tur! Det känns så surt när mensen blir sådär sen så man hinner få upp hoppet.

Tack söta du!
Just den här månaden hann jag inte ens få upp hoppet. Insåg redan 4 dagar innan när godismonstret satte tänderna i mej att det var kört. Mensen dök upp som förväntat 15 dagar efter ägglossningen. Men surt som f-n är det ändå!

Mvh Miks

Jag håller verkligen tummarna för din skull!!

Jag vågar knappt säga det, men jag känner mig gravid. Har fått flytningar som ser ut att komma ifrån en annan planet, magen har svällt upp redan innan kycklingen och jag är så. himla. hungrig. Jämt! Äter typ varannan timme, annars mår jag illa. Så är det skendräktighet borde jag börja fundera på en skådespelarkarriär....

Jo så långt har jag också förstått. Läste på CB-spermietest att 50% av fertilitetsproblemen faktiskt beror på mannen. Så därmed känns det ju rimligt att båda går på undersökning.

Jag jag använder ägglossningstester. Har gjort sedan september. Ägglossningen (eller iaf lh-stegringen) funkar som den ska. Får starkare streck än kontrollstrecket när det väl slår fullt ut. Känns ju som ett ok tecken iaf.

Mvh Miks

Jättebra med ältesterna. Det brukar nämligen vara en vanlig fråga.

Jag tänkte mest på att dom vill träffa er samtidigt dom första gångerna :D

Sen brukar det inte vara några problem att få separata tider. Tänkte att det kanske blir lättare att få ihop tiderna om inte båda måste vara där samtidigt.

Jag vågar knappt säga det, men jag känner mig gravid. Har fått flytningar som ser ut att komma ifrån en annan planet, magen har svällt upp redan innan kycklingen och jag är så. himla. hungrig. Jämt! Äter typ varannan timme, annars mår jag illa. Så är det skendräktighet borde jag börja fundera på en skådespelarkarriär....

Det låter ju onekligen lovande!!! Hur skall jag stå ut med att vänta tills på tisdag :arghh:

Hihi spännande :D

Kl. Här har vi förenat nytta med nöje; lite nuppande! :p
Stog på Apoteket och kom på mig själv att fingra på ägglossnings test och gravtest.. Men lät bli dem, skulle antagligen bli testberoende :P och få er att bli medberoende genom att ni får hjälpa mig att komma på lögner för att dölja det :P såg det framför mig "älskling hur många gånger har du testat idag? .. Jag lovar, det var bara den här gången!!" Hahaha:sneaky::laugh::laugh:

:D
Om du nu skulle köpa ältester så är det mycket billigare att köpa dom på nätet. :angel:

*kl

Ensam hemma och ägglossning på fel sida (igen) =
garanterat ingen novemberbebis. Kanske lika bra, har bokat massa biljetter till Horseshow.

Äh vad surt!

Men kunde inte den där vänstra äggstocken vifta som en galning och få in ägget?!? Fast vad hjälper det när du inte har någon sambo som kan förse dej med simmare. Suck!

Åh andra sidan är horse-showen rolig :) Jag hoppas du är tokgravid med en liten decemberbebis när det väl är show!

Mvh Miks

*kl

Ensam hemma och ägglossning på fel sida (igen) =
garanterat ingen novemberbebis. Kanske lika bra, har bokat massa biljetter till Horseshow.

Kan du verkligen vara helt säker på det (vilken sida du ägglossar på alltså)?

Jag har alltid mensvärk på höger sida vid ägglossning och när jag gjorde UL sist så var det mogna ägget på vänster sida.

Men har du ont på olika sidor (nästan) varje gång? Vad du skulle kunna göra är att boka ett UL dagen innan ägglossning (du verkar ju ha det väldigt regelbundet) och kolla vilken sida som med störst sannolikhet ägglossar.

Ja det är extremt tydligt.
Och Xet satt på den sida jag ägglossat på enligt smärtan. Det var B la det som gjorde att jag var så säker på X rätt tidigt och bad om det privata VULet, annars hade troligen äggledaren hunnit spricka innan gynakuten tog emot :crazy: Min gyn sade att det var tur att jag gjorde som jag gjorde för tydligen är de "etablerade" Xen de som orsakar störst blödningar vid ruptur IOM att de har blodförsörjning ordentligt.

Innan op så var det varannan månad till 95%.

Som yngre fick jag migrän av allt hormonsnurr runt ägglossning men den försvann i höstas.

Eftersom det tycks hålla sig till 28dgr nu så kommer jag ultraljudas dagen före Äl när vi är på CVL. Den borde vara på vänster, får hoppas att det syns trots myomet, det är visst rätt i vägen för äggledaren :mad:

*kl*

Nu får jag vara med "på riktigt" :) Var hos gyn idag i ett annat ärende (hade tydligen slidkatarr, fick antibiotika. Känns bra att få det ur världen!) och när jag småpratade om att jag skulle ta ut kopparspiralen på måndag sade läkaren "Men, ska jag inte göra det nu då? Så här inför helgen :D".
Så, nu är det gjort.... Enligt min app har jag äl idag, men inte enligt stickan. Vi får väl se vad som händer, annars testar jag med älstickor nästa månad :)
När är lämpligt att börja testa? Och hur ofta? Jag testar GÄRNA "för ofta". Det är kul :P

Så, ja, egentligen kanske jag kan ta och skriva upp mig i listan då... :D

fia-lisa ÄL 28/1 BIM 12/2
Blåbär ÄL 14/2 BM 28/2
_Maria_?

AMK Äl 18/2 BIM 6/3
lil-sis Äl 27/2 BIM 13/3
floggingmolly Äl 28/2 BIM 14/3 (enligt app)
Rosen-Knoppen Äl 3/3 BIM 17/3 (app)
em-pirre Äl 3/3 BIM 18/3
TLV ÄL 5/3 BIM 19/3 (app)
Rhinos äl enl app 6/3 BIM 18/3
Miks ÄL 15/3 BIM 31/3

Appen går ju bara på genomsnitt, vilket gör att du kan ha haft ÄL för 1 vecka sedan - men det kan även innebära att du har ÄL först om några dagar ;)
Så börja testa med ÄL stickor redan nu så du inte riskerar att missa något ;)
Många testar två gånger om dagen, jag höll mig till att testa 1 gång om dagen till dess att jag började se en stegring.

Lycka till :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 724
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 328
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar